Spring naar bijdragen

Mind your faith


Aanbevolen berichten

Jongeren zijn altijd bezig, en hebben maar weinig rustmomenten. Ze willen tijd doorbrengen met God, maar hoe? Mind your faith, geschreven door Marian Timmermans, daagt jongeren uit om meer tijd door te brengen met God, hun geloofsgroei vast te leggen en te experimenteren met creatieve vormen van stille tijd. Bij het boek hoort een gratis app: Remind your faith.

Vanuit haar ervaring als eindredacteur bij de afdeling Kerk van Youth for Christ, kwam Marian Timmermans veel jongeren tegen die worstelen met hun tijd met God. “In de gesprekken die ik had met veel jongeren, bleek dat zij er ook echt mee zatenâ€, zegt Marian. “Ik ben toen gaan werken aan een simpel systeem, en mailde een aantal jongeren elke week een opdracht. Ik wilde weg bij het traditionele beeld van Bijbelstudie in een kamer en ben meer gaan denken in de lijn van de spiritualiteitswijzer – zoek een vorm die bij je past.â€

Bij het boek is een gratis app ontwikkeld, met daarin negen programma’s uit het boek. Je kunt via de app instellen dat je elke dag een reminder krijgt toegestuurd om stille tijd te houden, vergezeld van een denkvraag.

Mind your faith daagt jongeren van 16 jaar en ouder uit om aan de slag te gaan met hun geloof. Om te experimenteren met creatieve vormen van stille tijd en zo te ontdekken wat het beste bij hen past. Marian Timmermans heeft ruim honderd vernieuwende en korte opdrachten geschreven. Opdrachten die je op elk moment van de dag kan doen en je geloofsgroei inzichtelijk maken. Aan het binnenwerk is veel aandacht besteed, het biedt jongeren de gelegenheid
om er creatief mee aan de gang te gaan.

“Mijn hoop voor dit boek is dat jongeren gaan ontdekken dat de Bijbel relevant isâ€, zegt Marian. “Het is niet vervelend om tijd met God door te brengen. Het hoeft niet saai te zijn.

Jongeren reageren erg enthousiast op het boek.
Ruud (17): ‘Deze opdrachten maken stille tijd aantrekkelijker!’
Marije (18): ‘Stille tijd houden is best lastig, maar met name de creatieve opdrachten helpen mij echt. Ik vond het eigenlijk heel ontspannend om eens in de natuur te gaan zitten en tot rust te komen. Maar het allerleukste aan de opdrachten vind ik de diversiteit.’

Mind your faith is uitgegeven in samenwerking met Youth for Christ.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid