Spring naar bijdragen

Vakantie met Naar House


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ach ja, de Naar House bus, vaak van jullie "diensten" gebruik gemaakt voor een gratis kopje thee 's morgen om 6 uur na een groot feest. Zelfs in mijn zeer brakke staat altijd genoten van discussies over evolutie en het veel te simplistische beeld over house en uitgaan.

"De duivel is daar binnen!"..Nou ik ben aardig goed terecht gekomen hoor :*

Link naar bericht
Deel via andere websites

En je zult niet door iedereen serieus genomen worden. Ik zag laatst twee filmpjes van die stichting die zich afspeelde in Renesse, waarbij iemand van NaarHouse steeds getrolld werd door een half dronken feestganger, terwijl die persoon van NaarHouse dat niet door leek te hebben. Op zich wel komisch eigenlijk, maar ik kan die filmpjes nu niet meer vinden (mss verwijderd).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er inmiddels aan gewend om negatieve reacties te krijgen van mensen, maar dat respecteer ik ooit komen ze er wel achter dat ze beter voor het geloof hadden kunnen kiezen. Ik vind het heel mooi werk wat ze doen, de evangelisten leven zo met je mee als je een dag meegaat. Toch krijgen wij als christenen de opdracht om het evangelie te verkondigen aan mensen en dit is een uitstekende manier om dat te doen. Veel mensen doet het niets dat ze die opdracht krijgen, maar toch vind ik het ook wel eens lastig om mensen aan te spreken, maar toch vind ik dat je het wel doet voor God zo dat Hij veel volgelingen krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lekker radicaal Jerommel.

Ja... Veel te emotioneel geladen... sorry...

heb het aangepast.

Maar het zijn juist dit soort dingen die me afstoten van christenen.

en het stoot m.i. potentiële bekeerlingen af, die juist hun bekomst hebben van de schijnheilige wereld waarin we leven.

zou je misschien uit kunnen leggen wat je daar mee bedoelt ik snap het niet zo goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben er inmiddels aan gewend om negatieve reacties te krijgen van mensen, maar dat respecteer ik ooit komen ze er wel achter dat ze beter voor het geloof hadden kunnen kiezen.
Wat is er zo mis met house eigenlijk? En waarom zijn mensen die daar heen gaan per definitie ongelovig en hadden ze voor het geloof moeten kiezen?
Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn heel veel jongelui die gewoon kennis van zake missen.

Iedereen beseft dat je beter als goed mens kunt leven dan als addergebroed.

We hebben allemaal een geweten. Daar hebben we God niet voor nodig, Hij heeft ons dat al meegegeven.

Nu met een stel pubers aankomen op house party's die wel even uitleggen hoe het zit met God, is geen goed idee.

Het zal voornamelijk hoon en spot oogsten.

Deel je dan het Evangelie, of vergal je het Evangelie dan voor de onwetenden?

Het probleem met het Evangelie m.b.t. mensen (jong en oud) is mijns inziens het gebrek aan onpartijdige, dus integere informatiebronnen.

Het is van essentieel belang dat de Evangelist bedachtzaam met het Woord om gaat.

Ongevraagd leuren met je geloof hoort daar dus niet bij.

Ik weet niet welke leer er van deze organisatie uit gaat, maar in zulke situaties grijpt men al snel naar het opsommen van de voordelen die een gelovige haalt uit zijn geloof.

Daarom zijn alle gelovigen allemaal zo intens gelukkig en succesvol in hun leven, dat weet iedereen................

Desalniettemin is het goed dat gelovigen hun geloof uitdragen.

Dat dat niet perfect gaat weet iedereen...

We moeten het dikwijls een beetje 'aan God over laten', en wat Hij bewerkt met de evangelist en 'de heiden'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hobby zelf als house DJ.

Maar, niet meer op feestjes, waar het dikwijls toch in esentie om sex en drugs en expressie van het ego gaat.

Maar house is een heel breed begrip.

"Electro"is nog breder.

Maar ook sommige keiharde gabber plaatjes 'uit de gouwe ouwe tijd' kan ik nog steeds waarderen als een kunstzinnige uiting van met name de 'puberale' menselijke emoties.

Ben er evengoed toch anders tegenaan gaan kijken als gelovige.

Het past m.i. wel in het geheel van het 'huidige Babylon'

...om niet te zeggen Sodom en Gomorra...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben er inmiddels aan gewend om negatieve reacties te krijgen van mensen, maar dat respecteer ik ooit komen ze er wel achter dat ze beter voor het geloof hadden kunnen kiezen.
Wat is er zo mis met house eigenlijk? En waarom zijn mensen die daar heen gaan per definitie ongelovig en hadden ze voor het geloof moeten kiezen?

Ik heb niks tegen house hoor, de stichting staat niet alleen bij houseparty's maar de evangelisten geloven dat house niet echt te maken heeft met God, meer met de duivel.

De mensen proberen juist de mensen bij God te brengen. Niet door hun te dwingen te geloven maar om hun te vertellen over het geloof. En het gebeurd dikwijls dat mensen geraakt worden de volgende dag of tijdens het gesprek pas geleden is het ook voorgekomen dat er voor de mensen gebeden werd en ze genazen van hun pijn of ziekte en toen hebben ze zich overgegeven aan Jezus en gingen ze naar huis met een bijbel dat is toch super mooi? Ik weet niet of je zelf ook gelovig bent maar wij krijgen een opdracht en vaak vervullen we die niet terwijl dat God dat graag wel zou willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zijn heel veel jongelui die gewoon kennis van zake missen.

Iedereen beseft dat je beter als goed mens kunt leven dan als addergebroed.

We hebben allemaal een geweten. Daar hebben we God niet voor nodig, Hij heeft ons dat al meegegeven.

Nu met een stel pubers aankomen op house party's die wel even uitleggen hoe het zit met God, is geen goed idee.

Het zal voornamelijk hoon en spot oogsten.

Deel je dan het Evangelie, of vergal je het Evangelie dan voor de onwetenden?

Het probleem met het Evangelie m.b.t. mensen (jong en oud) is mijns inziens het gebrek aan onpartijdige, dus integere informatiebronnen.

Het is van essentieel belang dat de Evangelist bedachtzaam met het Woord om gaat.

Ongevraagd leuren met je geloof hoort daar dus niet bij.

Ik weet niet welke leer er van deze organisatie uit gaat, maar in zulke situaties grijpt men al snel naar het opsommen van de voordelen die een gelovige haalt uit zijn geloof.

Daarom zijn alle gelovigen allemaal zo intens gelukkig en succesvol in hun leven, dat weet iedereen................

Desalniettemin is het goed dat gelovigen hun geloof uitdragen.

Dat dat niet perfect gaat weet iedereen...

We moeten het dikwijls een beetje 'aan God over laten', en wat Hij bewerkt met de evangelist.

Ja dat klopt helemaal! Ik ben het met je eens, maar toch vind ik het wel onzettend stoer dat hun het durfen er kunnen natuurlijk een hoop risico's aan vast zitten, maar toch willen ze hun een goede toekomst geven!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben er inmiddels aan gewend om negatieve reacties te krijgen van mensen, maar dat respecteer ik ooit komen ze er wel achter dat ze beter voor het geloof hadden kunnen kiezen.

Is dit een dreigement!? :B

Ik vind het heel mooi werk wat ze doen, de evangelisten leven zo met je mee als je een dag meegaat. Toch krijgen wij als christenen de opdracht om het evangelie te verkondigen aan mensen en dit is een uitstekende manier om dat te doen. Veel mensen doet het niets dat ze die opdracht krijgen, maar toch vind ik het ook wel eens lastig om mensen aan te spreken, maar toch vind ik dat je het wel doet voor God zo dat Hij veel volgelingen krijgt.

Misschien leren niet alleen de potentiële bekeerden, maar ook jij zelf iets van de ervaring.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben er inmiddels aan gewend om negatieve reacties te krijgen van mensen, maar dat respecteer ik ooit komen ze er wel achter dat ze beter voor het geloof hadden kunnen kiezen.

Is dit een dreigement!? :B

Ik vind het heel mooi werk wat ze doen, de evangelisten leven zo met je mee als je een dag meegaat. Toch krijgen wij als christenen de opdracht om het evangelie te verkondigen aan mensen en dit is een uitstekende manier om dat te doen. Veel mensen doet het niets dat ze die opdracht krijgen, maar toch vind ik het ook wel eens lastig om mensen aan te spreken, maar toch vind ik dat je het wel doet voor God zo dat Hij veel volgelingen krijgt.

Misschien leren niet alleen de potentiële bekeerden, maar ook jij zelf iets van de ervaring.

Nee hoor dit is geen dreigement, ik leer er inderdaad van als ik met mensen praat dat vind ik juist fijn zo weet ik wat hun tegenhoud om in God te geloven. Veel mensen waren gelovig, maar door problemen zijn ze van God afgegaan en ook dat is interessant om te weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ach ja, de Naar House bus, vaak van jullie "diensten" gebruik gemaakt voor een gratis kopje thee 's morgen om 6 uur na een groot feest. Zelfs in mijn zeer brakke staat altijd genoten van discussies over evolutie en het veel te simplistische beeld over house en uitgaan.

"De duivel is daar binnen!"..Nou ik ben aardig goed terecht gekomen hoor :*

Vind je het juist wel of niet fijn een gesprek met hun?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben er inmiddels aan gewend om negatieve reacties te krijgen van mensen, maar dat respecteer ik ooit komen ze er wel achter dat ze beter voor het geloof hadden kunnen kiezen.
Wat is er zo mis met house eigenlijk? En waarom zijn mensen die daar heen gaan per definitie ongelovig en hadden ze voor het geloof moeten kiezen?

Ik heb niks tegen house hoor, de stichting staat niet alleen bij houseparty's maar de evangelisten geloven dat house niet echt te maken heeft met God, meer met de duivel.

En waarom geloven ze dat, drinken en feesten zijn opzich niet per definitie van de duivel? Af en toe je een beetje laten gaan is alleen maar goed voor je. En trouwens de bijbel staat vol met feesten en water dat in wijn veranderd.
De mensen proberen juist de mensen bij God te brengen. Niet door hun te dwingen te geloven maar om hun te vertellen over het geloof. En het gebeurd dikwijls dat mensen geraakt worden de volgende dag of tijdens het gesprek pas geleden is het ook voorgekomen dat er voor de mensen gebeden werd en ze genazen van hun pijn of ziekte en toen hebben ze zich overgegeven aan Jezus en gingen ze naar huis met een bijbel dat is toch super mooi? Ik weet niet of je zelf ook gelovig bent maar wij krijgen een opdracht en vaak vervullen we die niet terwijl dat God dat graag wel zou willen.
Ik ben zelf gelovig, maar niet zo eentje die in wonderbaarlijke genezingen op commando gelooft of de evolutie theorie afwijst, homo's hun leven niet gunt etc.. Ik weet niet hoe je er zelf in staat maar mijn ervaring is dat de mensen die bij zulke feesten staan nogal de wereld naar hun eigen beeld willen vormen en dat dan vervolgens de weg naar God noemen.

Evangelisatie is stukken effectiever als je laat zien hoe je in het leven staat en dan zijn er vanzelf mensen die met vragen komen en dan kun je beginnen over wat jij gelooft en je kracht geeft. Gewoon iemand folders in de hand drukken en beginnen over zonden etc.. heeft niet zoveel zin en zal het tegenovergesteld bewerkstelligen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de meesten in Renesse (wat een bliepdorp trouwens...) misschien wel een gesprek willen, maar dingen als 'house komt meer van de duivel dan van God' erg verkeerd valt. Althans, dat is als ik naar mezelf kijk. Als mensen mij iets willen vertellen over hun geloof is dat prima, als ik er geen zin in heb zeg ik dat. Maar ze moeten niet indirect gaan dreigen of beschuldigen.

Anyway tof dat je zo je best doet. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag me af of je dat aan zulke jonge mensen moet over laten.

Het enthousiasme van het hart schiet het wijze handelen gemakkelijk voorbij, zeker bij mensen onder de (pakweg, gemiddeld) 30 jaar oud.

Dat is gewoon een stuk volwassenheid en levenservaring dat je m.i. nodig hebt.

Ik heb ooit eens 2 jonge mannen aangesproken, die in een winkelstraat de Bijbel stonden op te lezen.

Ik vraag nieuwsgierig:

Hoi, wat staan jullie nou te doen?

-- We delen het Woord van God.

O, maar er luistert volgens mij niemand.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook gelovig.

Ik geloof zo'n beetje alles wat er in dat boek staat.

Maar ik vind het ook wel stoer (of dapper) dat jullie dit durven te doen.

(Ze bedoelden het allemaal wel goed.)

-- Daar staat ook in dat we moeten evangeliseren.

Ja, dat klopt. Maar ben je niet bang dat je er mensen mee afstoot?

-- Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, misschien is er toch één die het opvangt.

-- Want waarom kom jij nu op ons af?

Ja wie zal het zeggen, maar ik denk niet dat je mensen die er niet om vragen moet toespreken met Bijbeltekst.

Je moet toch eerst met iemand in gesprek raken voordat je hier over begint, en dat kan je ook niet forceren.

Ze hielden het voor gezien.

De één was zichtbaar opgelucht, de ander vond het maar niks... :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben wel benieuwd, stel je (celaine98) komt me tegen nadat ik uit een club/kroeg kom en je staat daar te evangeliseren. Wat zou je dan tegen mij (een vreemdeling) zeggen/vragen? Hoe ga je te werk?

Nou dat zou wel heel toevallig zijn ja. Ik moet wel zeggen dat ik weinig ervaring heb hoor ik ben 1 keer mee op straat geweest, maar ik wordt wel veel erbij betrokken en ken de verhalen die gebeuren. Ik zou vooral aan jouw vragen of je een relatie hebt met God. Ik wil vooral je niet dwingen, maar mijn verhaal vertellen over hoe ik bijvoorbeeld tot geloof ben gekomen. Ik zou je zeker een paar vragen stellen over het geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vraag me af of je dat aan zulke jonge mensen moet over laten.

Het enthousiasme van het hart schiet het wijze handelen gemakkelijk voorbij, zeker bij mensen onder de (pakweg, gemiddeld) 30 jaar oud.

Dat is gewoon een stuk volwassenheid en levenservaring dat je m.i. nodig hebt.

Ik heb ooit eens 2 jonge mannen aangesproken, die in een winkelstraat de Bijbel stonden op te lezen.

Ik vraag nieuwsgierig:

Hoi, wat staan jullie nou te doen?

-- We delen het Woord van God.

O, maar er luistert volgens mij niemand.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook gelovig.

Ik geloof zo'n beetje alles wat er in dat boek staat.

Maar ik vind het ook wel stoer (of dapper) dat jullie dit durven te doen.

(Ze bedoelden het allemaal wel goed.)

-- Daar staat ook in dat we moeten evangeliseren.

Ja, dat klopt. Maar ben je niet bang dat je er mensen mee afstoot?

-- Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, misschien is er toch één die het opvangt.

-- Want waarom kom jij nu op ons af?

Ja wie zal het zeggen, maar ik denk niet dat je mensen die er niet om vragen moet toespreken met Bijbeltekst.

Je moet toch eerst met iemand in gesprek raken voordat je hier over begint, en dat kan je ook niet forceren.

Ze hielden het voor gezien.

De één was zichtbaar opgelucht, de ander vond het maar niks... :+

Ja, nou ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste keer ook heel veel spanningen had en dacht hoe ga ik dit aanpakken en wat als mensen me uitschelden of wat als ik bekende vrienden zie enz. Tijdens een van de gesprekken was er ook een oudere vrouw die haar middelvinger naar ons opstak op zulke momenten is het niet altijd even leuk! Ik had momenten dat het heel goed ging maar naar het gesprek kreeg ik weer wat moeite om mensen aan te spreken, maar volgens de evangelisten is de eerste keer altijd wennen net zoals bij autorijden hoe vaker je achter het stuur zit dan raak je er aan gewend en durf je steeds meer zo geloof ik eigenlijk ook dat dat op straat is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ik ben er inmiddels aan gewend om negatieve reacties te krijgen van mensen, maar dat respecteer ik ooit komen ze er wel achter dat ze beter voor het geloof hadden kunnen kiezen.
Wat is er zo mis met house eigenlijk? En waarom zijn mensen die daar heen gaan per definitie ongelovig en hadden ze voor het geloof moeten kiezen?

Muzikaal gezien vind ik het vaak wat simpel, en tekstueel niet zo boeiend. Maar ik herinner me de opkomst van de house toch ook wel als een soort verademing na een wat duistere muziakel periode. Ik geloof niet dat er zo heel veel mis mee is eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat de meesten in Renesse (wat een bliepdorp trouwens...) misschien wel een gesprek willen, maar dingen als 'house komt meer van de duivel dan van God' erg verkeerd valt. Althans, dat is als ik naar mezelf kijk. Als mensen mij iets willen vertellen over hun geloof is dat prima, als ik er geen zin in heb zeg ik dat. Maar ze moeten niet indirect gaan dreigen of beschuldigen.

Anyway tof dat je zo je best doet. :)

Naar House wil niet vertellen dat house slecht is hoor, vaak zijn de jongeren niet met God bezig de oprichter van de stichting had een zoon en hij zag zijn zoon veranderen door housemuziek (hij werd agressief enz.) en daar wilde hij wat aan doen en daarom heeft hij de stichting opgezet om te vertellend dat er een thuis is voor jongeren. Dat je je verdriet niet moet verbergen door bijvoorbeeld drugs te gebruiken of alcohol, maar dat er een thuis is bij God waar jij altijd terecht kunt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben er inmiddels aan gewend om negatieve reacties te krijgen van mensen, maar dat respecteer ik ooit komen ze er wel achter dat ze beter voor het geloof hadden kunnen kiezen.
Wat is er zo mis met house eigenlijk? En waarom zijn mensen die daar heen gaan per definitie ongelovig en hadden ze voor het geloof moeten kiezen?

Muzikaal gezien vind ik het vaak wat simpel, en tekstueel niet zo boeiend. Maar ik herinner me de opkomst van de house toch ook wel als een soort verademing na een wat duistere muziakel periode. Ik geloof niet dat er zo heel veel mis mee is eigenlijk.

Misschien heb je iets aan de reactie die ik net heb geplaatst!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid