Spring naar bijdragen

Maand van de school


Aanbevolen berichten

Jongerenorganisatie InterTeen roept februari 2013 uit tot Maand van de School, want school is een plek om je hart te delen. Door middel van evenementen, een film avond en een magazine staat het begrip ʻschoolʼ de hele maand centraal.

“Als christelijke organisatie horen we vaak dat jongeren het maar lastig vinden om op hun school ʻuit te komenʼ voor hun geloof. Wij vinden dat jongeren zichzelf moeten kunnen zijn of ze nu thuis, in de kerk, op de sportclub of op school zijn. Met onderwerpen als ʻjezelf zijnʼ, ʻpestenʼ en ʻinvloedʼ willen we scholieren en studenten aanmoedigen om hun geloof positief uit te leven op school.
Rappers Atalaya en YNS van Zeven Zegels schreven speciaal voor de Maand van de School het nummer 'Ken geen angst'. Tijdens het Kick off event op vrijdag 1 februari lanceren deze Nijmeegse
artiesten hun nieuwe single. Voor bezoekers is deze track na de avond gratis te downloaden.

InterTeen is al langer actief op scholen en op de universiteit met het scholenproject X-Change. Jongeren komen een pauze of tussenuur per week bij elkaar om te bidden voor hun school. “We hopen deze maand nog meer jongeren enthousiast te maken om een X-Change groep te starten.â€

Meer informatie over Maand van de School: www.interteen.nl/school.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is inderdaad een goed initiatief. Wij hadden vroeger een aardrijkskundeleraar op school, die een gebedsclubje had gestart en ook godsdienstlessen ging geven. Wij zijn toen ook met een groep naar Taize geweest een week met hem, vanuit school. Degenen die niet meewilden, kregen gewoon les. Er was een jongen die mij met mijn geloof altijd belachelijk maakte. Maar toen kwamen we terug van die week en ik had van die gospelmuziek opgezet met tekenles. En hij: Jeetje joh, goeie muziek. En jullie zijn lekker een week weggeweest, terwijl wij hier zaten. Ik wou dat ik meegegaan was.

Niet teveel van aantrekken joh, van die flauwe grappen. Die maakte ik vroeger ook, voordat ik bekeerd was. Het is alleen een teken dat iemand geinteresseerd is. Hoe irritanter de grappen, des te groter de interesse. Bid voor wie u vervolgen. Als ze je belachelijk maken, dienen ze een gebedsverzoek in. Dus dan is een gebedsgroep op school starten een goed idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid