Spring naar bijdragen

overvloed van getuigenissen: contactlens


Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik zou jullie kunnen overspoelen met getuigenissen, maar het feit, dat God ieder moment van mijn leven bij mij is zou al genoeg zijn.Een getuigenis uit het dagelijks leven:

Toch was er vorige week een blijk van Gods liefde, dit maal voor mijn dochter.

Mijn dochter had vorige week een basketbaltoernooi en zij was bang dat ze een bal tegen haar bril zou krijgen. Ze vroeg mij of ik daglenzen voor haar wilde kopen.

Ik heb dat gedaan en gezegd, dat het verstandig was, ze de middag ervoor er een paar keer in en uit moest doen, zodat ze niet in de vroege ochtend daarna misschien uren zat te stumperen met die dingen.

Ze kreeg de eerste lens er maar niet in. Hij bleef maar niet op haar ooglens plakken.

Na haar een poosje te hebben laten ploeteren, kwam ze trots vertellen, dat het toch gelukt was. Vlak voor het slapen gaan, moesten die lenzen er natuurlijk uit.

En het licht bleef maar branden in haar kamer, terwijl wij naar bed wilden.

Er klonk gehuil....ze kreeg er een niet uit.

Haar oog was helemaal rood en deed enorm pijn. Wat wij ook probeerden, de lens wilde er niet uit.

Ze was volkomen in paniek en bleef maar huilen.

Ik liep naar beneden om op internet te zoeken of er nog een oplossing was.

Ze werd helemaal hysterisch van dat ding.

Na een paar minuten kwam ze vol trots vertellen dat hij er toch uit was.

Op de vraag, hoe ze dat nou gedaan had, had ze geen antwoord.

Ze was zo hopeloos en verdrietig, dat zij als enige uitweg vond, om het God te vragen.

Ze was helemaal "op".

Opeens, tijdens haar gebed, viel de lens zo op haar kussen.

Ze was er niet meer aangeweest.

Als een Godswonder en dat was het ook.

Je hoeft je gebed niet eens voltooid te hebben klaarblijkelijk.

God weet al voor je Hem ergens om vraagt, wat je Hem vragen wil.

Dit klopt exact met: Matteus hoofdstuk 6:

"7 Bij het bidden moeten jullie niet eindeloos voortprevelen zoals de heidenen, die denken dat ze door hun overvloed aan woorden verhoord zullen worden. 8 Doe hen niet na! Jullie Vader weet immers wat jullie nodig hebben, nog vóór jullie het hem vragen."

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Gast Anon_phpbb
Mooi :)

Velen zouden dit zien als puur toeval, maar ik vind deze dingen ook wonderbaarlijk :)

Ik denk dat maar weinig lensdragers de combinatie van huilen en verlies van je lens als puur toeval zouden zien. Eerder als een causaliteit. Maar ik vind het mooi als mensen overal de hand van God in kunnen zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof dat al t goede van Hem komt. Toen ik net bekeerd was geloofde ik dat als een kind, volledig en intens. Jaten later kwamen alle filosofische vraagstukken weer keihard terug en leek dat geloof te simpel, te ongenuanceerd. Nu weer n aantal jaartjes verder, geloof ik t weer en ook op 'filosofisch niveau'. Geen zin om over uit te wijden (zo mocht t uberhaupt iemand interesseren). Kom weer in de fase dat ik genoeg van al dat lullen over religie krijg en religie wil doen. Volgende week die afspraak om met geestelijk gehandicapten te gaan werken en maar s wat meer mijn omgeving dienen. Here Jezus heb medelijden met ons zondaren, vergeef ons. Met tranen in mijn ogen. Geef ons Uw Heilige Geest om U in mens en dier om ons heen te herkennen en te begroeten. Laat het geraaskal verstommen en laat ons U liefhebben, U dienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Ik loop maar de hele tijd te zeggen dat God nog wonderen doet. Niemand die het gelooft volgens mij. M'n moeder had net nog steeds pijn in haar rug van die val en slikte nog steeds pijnstillers. Ik heb haar gewoon handen opgelegd, de pijn verbroken in Jezus' Naam, het werd heel warm zei ze en de pijn is acuut weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat er zo af en toe nog een wonder gebeurt kan vele redenen hebben. Wat buiten kijf staat is dat in het beste geval het de uitzondering is die de regel bevestigt dat wonderen zijn opgehouden. Bovendien hebben wonderen en tekenen hun doel gediend en vandaag de dag geen nut meer. Immers, wij komen tot geloof door het gehoor en een boos en overspelig geslacht verzoekt een teken nietwaar? Jezus noemt het verhaal van Jona en de walvis een teken (Mat 12,39) maar kennelijk zint dat teken de charismatische christenen niet! Is het soms niet wonderlijk genoeg dat iemand opgeslokt werd door een grote vis en het overleefde? Daarbij verbleekt een genezen kriebelhoesje en/of winterteen met alle respect.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid