Spring naar bijdragen

Vrijheid van afleidingen


Aanbevolen berichten

Ik ben op dit moment 3e-jaarsstudent, en denk sinds ongeveer een jaar steeds meer na over discipline en het nuttig besteden van mijn tijd. Ik merk dat ik hier grote moeite mee heb. Als ik elke dag op zou schrijven hoeveel uur ik daadwerkelijk aan studie en andere nuttige dingen besteed, en hoeveel uur ik een beetje zou surfen op het internet (van nu.nl naar Gmail, naar Facebook, naar een blog die ik interessant vind, en weer naar nu.nl), zou ik ongetwijfeld schrikken van de kleine hoeveelheid nuttig bestede uren.

Het probleem is dat ik mijn laptop (en het internet) vrijwel altijd nodig heb, dus ook voor mijn nuttige taken.

Een ander probleem is de seksuele verleiding die tevoorschijn komt als je 's avonds alleen op je kamer achter je laptop zit.

Hoe doen anderen dit? Hoe kun je tegelijkertijd het internet voor nuttige taken gebruiken en tegelijkertijd niet steeds in de verleiding komen om je tijd te verspillen met semi- of onbelangrijke dingen? Bovendien: Hoe kun je ervoor zorgen dat je voor een langere tijd ergens geconcentreerd mee bezig bent, zonder gelijk weer een halfuur pauze te willen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan er wel een filter opzetten, maar ik ben bang dat je dat niet zo in kunt stellen dat je alleen voor je studie nuttige sites kan bezoeken. Zou voor mij wel handig zijn. Ik zit er hard over te denken om de computer maar het huis uit te doen. Ik vind het op mijn werk ook irritant, je moet internet explorer aanzetten om dingen op te zoeken, maar dan ben je zo weer afgeleid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier een aantal algemene handreikingen die kunnen helpen: