Spring naar bijdragen

Ogen van Jezus


Aanbevolen berichten

Het is al bijna een week geleden: vorige week woensdag mocht ik exit polls afnemen bij een stembureau in mijn woonplaats. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat kwamen er mensen voorbij om te stemmen. Af en toe vroeg ik aan een voorbijganger of ze een enquête wilde invullen. In de tussentijd bekeek ik de mensen en bedacht ik welk karakter ze hadden en wat hun passies zijn.

Het waren zoveel verschillende soorten mensen: oud & jong, allochtoon & autochtoon, klein & groot... 

Op die dag merkte ik zo sterk dat ik - en veel andere mensen - een vertekend beeld hebben van bepaalde groepen et cetera door de media. Momenteel speelt ook die ophef over de Mohammed-film. En dan hoor je om je heen: 'Moslims zijn gevaarlijk', of 'Moslims zijn niet te vertrouwen'. Eerlijk toegegeven, die tv-beelden over de verschillende opstanden maken veel bij mij los. Maar ik heb tijdens die verkiezingsdag gezien dat je mensen niet in een groep kan stoppen. Ieder persoon is anders. Ieder mens kan mij verrassen met zijn of haar enthousiasme, vriendelijkheid, oprechtheid en geloof. 

Soms word je door mensen in de steek gelaten of ben je teleurgesteld door iemand. Maar ik hoop dat je ook met andere ogen naar mensen mag - én kan - kijken. Door de ogen van Jezus. Daar mag je voor bidden, in Jezus naam!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid