Spring naar bijdragen

Rustig je werk doen?


Aanbevolen berichten

1 vindplaatsen in 1 verzen

1.

2 Tessalonicenzen 3,12

In naam van de Heer Jezus Christus dragen wij dergelijke mensen nadrukkelijk op rustig hun werk te doen en hun eigen brood te verdienen.

Dat staat in de Bijbel. Jezus ging zich volgens mij ook nooit haasten en nam zelfs even rustmomenten. In het tijdschrift Vrijheid stond dat 1 op de 3 mensen bij de huisarts klaagt over vermoeidheid. Heeft het iets uit te staan met deze maatschappij waarin we leven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad, de maatschappij van nu heeft de lat zo hoog liggen dat je eigenlijk zo hard mogelijk je best moet doen op alles, en dan het liefst ook nog helemaal zen zijn van binnen want anders ben je gek. Ik plan nu expres rust in, dat is dan mijn bezigheid: niksen. Werkt prima en je kunt zeggen: Nee sorry, dan kan ik niet, dan moet ik niksen. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ligt er een beetje aan in welke sector je werkt.

Als je op de eerste hulp werkt, en je bent accuut nodig is het een beetje sneu om te zeggen dat je momenteel pauze hebt, zegmaar.

Mja, je ziet vaak dat men zeeën van vrij opneembare tijd opbouwd door veel te veel over te werken. Crisis alom, dus uitbetalen is er niet bij. Maar het is druk, dus je kan eigenlijk liever ook geen vrij op nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Willibrordvertaling vertaalt het met "regelmatig," dus dat men regelmatig moet werken. In de context van het hele gedeelte lijkt het er meer op dat Paulus mensen die alle inspanning uit de weg gaan, maar zich wel met alles bemoeien, vermaant toch gewoon zich rustig te houden en aan het werk te gaan. Volgens mij gaat het in dit gedeelte dus niet om regelmatig rust houden tijdens het werk, maar gaat het erom dat je je gedeisd, rustig moet houden binnen de kerkgemeente als je zelf ook geen vinger uitsteekt en dus gewoon aan het werk moet gaan voor je eigen brood, net als iedereen. "Doe even normaal en ga aan het werk," dus eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid