Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

De meest succesvolle artikelen op een blog zijn niet de perfect in elkaar gezette betogen, maar artikelen met een vlekje. Of meerdere vlekjes.
Artikelen op blogs zijn, anders dan in kranten of tijdschriften, bedoeld om reactie op te roepen. Letterlijk als je kijkt naar de reacties: een goed blog herken je (meestal) aan de hoeveelheid reacties onder de artikelen, maar ook basisreacties als afkeer of goedkeuring.
Als in een blog niets staat waar je het gruwelijk mee oneens kan zijn, dan zegt het te weinig en is het een slecht blog.
Inderdaad: ik probeer altijd stukjes te schrijven waar mensen het mee oneens kunnen zijn. Als er niets is om faliekant te verwerpen, wat zeg ik dan eigenlijk? Ik ben dus altijd op zoek naar statements waar mijn lezers een heel andere kijk op kunnen hebben. Dat vergroot de kans dat op een artikel gereageerd wordt, wat het blog spannender en interactiever maakt. Daardoor komen lezers, jullie dus, sneller terug.
Belangrijker nog is dat het mij en anderen helpt om over onderwerpen na te denken. Reacties laten vaak zien dat er verschillende opvattingen mogelijk zijn. Maar wat is dan de juiste opvatting? Waarheid kan je alleen leren kennen door debat met gelijkwaardige tegenstanders. Waarheid 'bestaat' dus niet, maar ontstaat in de communicatie. Het is dus zowel een subjectieve als een relatieve term. Wat is is dus waarheid?
Daar is dus debat voor. En een vlekje. Succes ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarheid kan je alleen leren kennen door debat met gelijkwaardige tegenstanders. Waarheid 'bestaat' dus niet, maar ontstaat in de communicatie. Het is dus zowel een subjectieve als een relatieve term. Wat is is dus waarheid?

Daar is dus debat voor. En een vlekje. Succes ;-)Terug naar blog

Blijft een bepaalde vooronderstelling. Een keuze om waarheid zo te definiëren. Een ander zou juist kunnen stellen dat waarheid een objectief begrip is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid