Spring naar bijdragen

22.000 Paasdopen in China


Aanbevolen berichten

Tijdens het paasweekend werden 22.104 mensen gedoopt in katholieke kerken in China. Dat meldt ‘Fides’, op basis van de verzamelde cijfers van het Studiecentrum voor het Geloof uit de Chinese provincie Hebei. 75% van de gedoopten waren volwassenen. Zij waren afkomstig uit 101 bisdommen. In enkele Chinese bisdommen vinden traditioneel geen paasdopen plaats. Van enkele andere zijn de cijfers onbekend. In de provincie Hebei zelf werden 4.410 mensen gedoopt, 615 meer dan vorig jaar. In Hongkong, waar er 360.000 katholieken wonen, waren er 3.500 paasdopen.

Bron: Kerknet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben altijd voorstander van goed nieuws. Ik ben tegen (onnodig) uitvergroten van uitwassen in de evangelische, katholieke en gereformeerde kerk. Ik ben voorstander van berichten over mensen die tot levend geloof komen in de evangelische, gereformeerde en katholieke kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid