Spring naar bijdragen

Negen kerken ondertekenen dooperkenning


Aanbevolen berichten

doopvont(9).jpgNegen verschillende kerken zullen op 29 mei een verklaring ondertekenen waarin ze uitspreken dat ze de doop die in een andere kerk is bediend als legitiem erkennen. Daarnaast zijn er nog twee kerken die een verklaring van onderlinge toenadering onderschrijven.

De Raad van Kerken startte in 2009 een proces van doop(v)erkenning, waarbij kerken werden uitgenodigd voor een bezinning op de betekenis van de doop. Doel van het proces was de erkenning van de doop over kerkgrenzen heen te bevorderen en het proces van bewustwording van de betekenis van de doop te stimuleren.

De negen kerken die zullen ondertekenen zijn: de Anglicaanse Kerk, de Bond van Vrije Evangelische Gemeenten, de Evangelische Broedergemeente, de Molukse Evangelische Kerk, de Oud-Katholieke Kerk, de Protestantse Kerk in Nederland, de Remonstrantse Broederschap, de Rooms-Katholieke Kerk en de Syrisch-Orthodoxe Kerk. De Algemene Doopsgezinde Sociëteit en de Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten (VPE) hebben laten weten, samen met dat negental, een verklaring van onderlinge toenadering te tekenen.

Al langer bestond er dooperkenning tussen de Protestantse Kerk en de Rooms-Katholieke Kerk.

Bron: IKON
Bron: Kerknieuws.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als evangelische kerken nu de kinderdoop ook nog gaan erkennen, ben ik helemaal gelukkig :)

Mijn geluk is niet afhankelijk van wat andere genootschappen/gemeenschappen vinden van mijn geloof.

Dit is mijn inziens wel een stap in de goede richting. Ik ben wel benieuwd of iedereen hetzelfde verstaat onder die richting. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid