Spring naar bijdragen

Wat is zondeloos leven


Aanbevolen berichten

God vergeeft onze zonden keer op keer en het grootste offer daarvoor is volbracht door Jezus aan het kruis. In de Schrift lezen we ook de oproep niet te zondigen, maar wat en wanneer leid je een zondeloos leven?

Nooit, maar hoe meer je vanuit de Geest leeft hoe minder de zonden nog vat op je heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

het hangt ervan af wat je onder 'zonden' verstaat.

iedereen maakt fouten en die zijn vaak nodig om wat wijzer te worden.

om te leren en als mens te groeien.

als je jezelf elke dag nog recht en eerlijk in de spiegel durft aan te kijken lijkt mij dat een goede maatstaf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb me eens laten vertellen dat 'zonde' staat voor 'je doel missen'. In die zin gaat het dus niet zozeer om wat je niet doet ('gij zult niet' etc.) maar om wat je wel doet. Er is een doel, een bestemming van je leven. En ik denk dat God wil dat je wordt waartoe je bestemd bent, dat wil zeggen: echt mens bent. Dat wil zeggen: dat je mens bent in relatie tot God. Zonde doet af aan je band met God, aan jezelf. Zonde is kiezen voor het moment, voor de korte termijn. Terwijl je levensdoel overspannend is. Als je echt mens wilt zijn zoals God het bedoelt heeft vermijd je de zonde.

Iemand zonder zonde komt volledig tot zijn doel.

Hm, deze gedachten zijn nog wat rudimentair. Ik moet maar een boek schrijven ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je alleen God wilt behagen in je doen en laten, als je jezelf totaal verloochent en liever de wil van wie dan ook doet dan van jezelf, als je jezelf als de minste en armzaligste ziet die enkel Gods straffen heeft verdient, als je alle aardse begeerten en genietingen verzaakt en je enkel op Gods goedheid en voorzienigheid richt, als je liever bekoort wordt dan vertroost als God dat wil, als je al je lijden, al het getreiter, alle onredelijke lasteringen en alle andere ellendigheden manmoedig en vol blijdschap aan Hem opdraagt en zo je kruis opneemt, als je zo altijd in Gods vrede blijft, wat er ook gebeurt, als je gedreven wordt door een vurig, geestelijk verlangen om met Hem verenigd te worden en het aardse niet meer zal missen als het allesbeslissende uur aanbreekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid