Spring naar bijdragen

Op zoek naar God


Aanbevolen berichten

Beste Crocop!

Ik herken erg veel van wat je schrijft. Ik herken vooral bij mezelf dat ik nogal 'feitelijk' ben ingesteld. Na jarenlang van "wel geloven, maar toch dat knagende gevoel of het wel allemaal 'klopt'", ben ik uiteindelijk uitgekomen op het boek "Gefundeerd Geloof" van Rob van Weghe. Dit boek probeert via logisch redeneren en een hoop wetenschap bewijzen te vinden voor God en Jezus en of de Bijbel waar is en doet dat - in mijn ogen - behoorlijk overtuigend.

Dit boek is voor mij een buitengewoon interessante eye-opener gebleken. Misschien is het ook iets voor jou om te lezen. Ik heb me speciaal op Credible geregistreerd om deze tip te kunnen plaatsen :)

Hey bedankt voor je reactie, tot nu toe de enige zinnige haha.(kom op jongens, evangeliseren toch?) Ik zal eens kijken of het wat is. Ik heb wel een stuk in een misschien vergelijkbaar boek gelezen "Ik heb te weinig geloof om atheist te zijn", de auteur ben ik even kwijt. Van wat ik er van gelezen heb is was het een heel fijn boek om als (twijfelende)christen even wat kant en klare support te krijgen, 'logische' argumenten en verklaringen die je net even dat duwtje geven dat je graag wil hebben. Echter als neutrale nuchtere lezer met een beetje kritische houding en kennis van logica loop je al vast voordat het over het geloof zelf gaat. Maargoed niet te snel oordelen, ik zal er eens naar kijken, thanks!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid