Spring naar bijdragen

jezelf aan God geven


Aanbevolen berichten

In 1 petrus 1; 18,19 staat:

Als Zijn geliefde bruid, zijn wij gekocht met een prijs en zijn we niet meer van onszelf. Wij zijn van hem - totaal.

"U weet immers dat u niet met zoiets vergankelijk als zilver of goud bent vrijgekocht uit het zinloze leven dat u van uw voorouders had geërfd, maar met kostbaar bloed, van een lam zonder smet of gebrek, van Christus."

Daar staat dus dat je niet van jezelf bent. als ik dat zo letterlijk zie vind ik dat een hele nare gedachten. Want ik geniet er best wel van, van wie ik ben. en ik ben ook best trots op mezelf waar me niks mis mee lijkt ofwel? heb ik dan helemaal niks meer want als je eigen lichaam al niet meer van jezelf is. of moet ik deze bijbeltekst niet letterlijk zo nemen en is het anders bedoeld. want ergens anders in de bijbel staat dat je lichaam een geschenk is van God, wat ik wel een mooie gedachte vind. Kan iemand mij misschien helpen?

groeten, Bert

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je voor je lichaam moet zorgen, in gedachte houden dat je lichaam een tempel is.

Een tempel vul je ook niet met allerhande rommel.

Dus je lichaam moet je ook niet vullen met dingen die slecht voor je zijn.

Daarom mag je ook best genieten van wie je bent en er trots op zijn, juist dan zal

je er ook goed voor zorgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe meer je jezelf aan God geeft, hoe meer je zal worden wie je werkelijk bent. Door de zondeval kregen mensen vervelende eigenschappen waar je jezelf misschien aan ergert (of waar anderen zich aan irriteren) of mensen kregen gedragsstoornissen enz. .

Hoe meer je jezelf aan God geeft, hoe meer je kan gaan leven zoals God je bedoeld heeft. Misschien ben je nu redelijk tevreden met jezelf, maar God heeft nog veel grotere en mooiere plannen met je. Hij wil de mensen weer terugbrengen naar de geestelijke plaats zoals het in het paradijs ooit was, zodat alles perfect wordt.

Geef je financieel aan God, dan zal Hij je nog meer financieel zegenen, offer je je tijd en energie aan Hem op, dan zal Hij ervoor zorgen dat je meer tijd en energie krijgt, leef je in lijn met Zijn wil, dan zal je gezondheid gezegend zijn enz. enz. .

Jezelf meer aan God geven heeft alleen maar tot gevolg dat je zelf gelukkiger wordt, op elk gebied van je leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
In 1 petrus 1; 18,19 staat:

Als Zijn geliefde bruid, zijn wij gekocht met een prijs en zijn we niet meer van onszelf. Wij zijn van hem - totaal.

"U weet immers dat u niet met zoiets vergankelijk als zilver of goud bent vrijgekocht uit het zinloze leven dat u van uw voorouders had geërfd, maar met kostbaar bloed, van een lam zonder smet of gebrek, van Christus."

Daar staat dus dat je niet van jezelf bent.

Hoi Bert

Van Hem zijn betekent dat Hij ons met Zijn kostbaar bloed heeft betaald. Op het moment dat Hij daar stierf aan het kruis, droeg Hij de zonden van alle mensen, maar dat niet alleen, als Zoon des mensen, nam Hij de plaats in die voor ons was bestemd, met Zijn dood zijn alle mensen dood, maar wie gelooft in Zijn opstanding, erft nieuw leven met Hem.

Je hebt dan twee naturen. Je bent én in het vlees.. dat is je oude ik, en je bent een nieuwe schepping in de Geest. Overeenkomstig is er in de hemel een baby'tje geboren en dat baby'tje ben jij. Dat baby'tje groeit als jij eet, de onvervalste melk tot je neemt, waar Paulus het in 1 Korinthe 3 over heeft. Melk zijn de grondbeginselen van het Woord Gods. Dus wie of God is, wat de Bijbel is, maar dat kun je bij aanvang van het Johannes evangelie al lezen. Dus als jij als baby flink melk drinkt dan krijg je nadien tandjes, net als bij iedere andere baby en ben je bij machte om honing te eten. Als je honing aan baby's zou geven, zouden ze er in stikken. Honing staat voor de diepe betekenis van het Woord, niet langer de grondbeginselen maar de geestelijke kant van een verhaal, wat je voornamelijk kunt zien, door niet causaal maar in parallellen gaat denken. Je zou het ook dubbelzinnig kunnen noemen.

De opzet van je leven is dat je je oude ik als het ware uittrekt en het nieuwe leven aandoet. Niettemin ben je nog gewoon Bert, maar innerlijk word je van dag tot dag vernieuwd. Jijzelf merkt dat niet, maar wel je omgeving. En God doet niets met jouw zonder je toestemming, dus kalm maar, zo erg is het niet als het misschien lijkt. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik heb nog een reden om mezelf aan God te geven.

Christus heeft geen ander handen

dan onze handen

om vandaag zijn werk te doen.

Hij heeft geen ander voeten

dan onze voeten

om de mens te geleiden op Zijn weg.

Hij heeft geen andere mond

dan onze mond om de mens te verhalen

hoe Hij stierf en weer verrees.

Hij heeft geen andere hulp

dan onze hulp om de mens nader

tot Hem te brengen.

Maar als onze handen nu eens

drukker zijn met ander werk

dan met het zijne?

Wie heeft hij dan?

Om over zijn liefde te vertellen?

Om zijn Licht te verspreiden?

Om Hem te loven voor

wat Hij voor ons heeft gedaan? Wie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Enge gedachte Rodic :|

OT: waarom is het een hele nare gedachte dat je met alles wat je hebt toebehoord aan Jezus Christus?

Ik vermoed dat het het gebruik van 'slavernij-taal is.'Je ziet namelijk dat op verscheidene plaatsen dit soort taal word gebruikt. Wij het eigendom, wij zijn gekocht, wij zijn slaven(slechte NL-vertalingen: dienstknechten) van Hem. Dat heeft in onze taal een wat negatieve smaak. Maar als je het in de wereld van toen bekeek. Je kon een dagloner zijn, maar dat hield in dat je elke dag maar weer werk moest zoeken. Geen werk, geen eten voor de familie. Niet echt veel zekerheid. Als je echter slaaf was had je die zekerheid wel. Je was immers van je meester dus die zou je wel gebruiken, maar omdat je het bezit was van je meester was hij verder verantwoordelijk voor jou. Hij zorgde dus voor je eten, onderdak, kleding, familie. Het enige waar jij je druk over hoefde te maken is gewoon de taken doen die hij je opdroeg. Zo is het ook met God. Jezus heeft ons voor Hem geschapen en ons uit de zonde vrijgekocht. Hij is de perfecte Meester die het beste met ons voor heeft. Hij zal voor alles zorgen en wij mogen Hem dienen. Liever Zijn slaaf, dan eigen baas of partner met de duivel!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid