Spring naar bijdragen

Stille Omgang Jongerenprogramma


Aanbevolen berichten

Pak je agenda erbij want dit mag je niet missen! Op 17 maart 2012 vindt voor de zesde maal het jongerenprogramma van de Stille Omgang plaats. Het SO-jongerenprogramma is uitgegroeid tot een Katholiek jongerenevenement van nationale omvang. Ook dit jaar worden er weer honderden jongeren in de hoofdstad verwacht. Het thema voor dit jaar is DURF!. In verre landen als Egypte, Irak en Iran staan Christenen vierkant achter hun geloof, ondanks een direct levensgevaar dat dit vaak oplevert. In Nederland daarentegen voelen wij ons op andere vlakken onder druk om uit te komen voor het geloof; het stuit op onbegrip en een negatief oordeel.

Tijdens het Stille Omgang jongerenprogramma staan we hierbij stil, door middel van muziek en/of theater, een spreker van formaat en in de liturgie: een H. Mis en een Eucharistische aanbidding. Kortom, gezamenlijk het geloof vieren: dat is het hoofd-ingrediënt van het SO-Jongerenprogramma. Het hoogtepunt van de avond is het gezamenlijk lopen van de Stille Omgang.
Houd de komende tijd www.stille-omgang.nl/jongeren in de gaten voor updates over het programma!

WANNEER?
De Stille Omgang vindt plaats op zaterdag 17 maart 2012.

WAAR?
Het SO-jongerenprogramma vindt plaats in de Sint Nicolaaskerk, Prins Hendrikkade 73 in Amsterdam. De kerk is recht tegenover Amsterdam CS. Het programma begint om 20:00 uur en is rond 00:30 afgelopen.

MEER INFO
Heb je vragen over het SO-jongerenprogramma? De organisatie helpt je graag verder.
Kijk op www.stille-omgang.nl/jongeren of neem contact op met het Jongerenpastoraat van het bisdom Haarlem-Amsterdam, 023 5112 635. Je kunt ook bellen met Jochem Oor: 06 2341 0593. Flyers en posters van het SO-jongerenprogramma kunnen aangevraagd worden via info@jongbisdomhaarlem.nl
Aanmelding gewenst via aanmelding@stille-omgang.nl.

OVER DE STILLE OMGANG
Steeds meer jongeren trekken jaarlijks vanuit het hele land naar ‘Mirakelstad’ Amsterdam om daar het eucharistisch wonder van 1345 te herdenken en een krachtig signaal van geloof af te geven, temidden van de grote stad Amsterdam. In gebed lopen zij door de binnenstad en laten zo zien hoezeer God bij ons mensen betrokken is. Het is indrukwekkend en bijzonder om ’s nachts met een grote groep jongeren in stilte en gebed te lopen, in een stad waar het nooit stil is!

TOT ZIENS OP 17 MAART IN AMSTERDAM!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik heb nog nooit meegelopen, maar misschien komt het er dit jaar wel van. Het spreekt me niet bijzonder aan, maar met een leuke groep kan het best een bijzondere ervaring zijn denk ik. Ik heb ook wel familie in A'dam waar ik eventueel kan overnachten.

Heb jij wel eens meegedaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb enkele jaren geleden weleens meegelopen en het is best een bijzondere ervaring. In alle katholieken kerken in het centrum wordt tot diep in de nacht de ene mis na de andere opgedragen, in allerlei smaken, terwijl ondertussen voortdurend groepen pelgrims vanuit diezelfde kerken zonder enige opsmuk stil door de straten lopen, ook door de rosse buurt. Het Amsterdams centrum wordt zo even geheel overspoeld met het geloof.

Ik volgde er samen met nog iemand ook het jongerenprogramma en we waren zo'n beetje om 3.00 uur klaar met de tocht, toen in een andere welgevulde kerk net weer een prachtige, gregoriaanse mis begon. We hebben de verleiding echter toch maar weerstaan, want het werd anders wel héél erg laat...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid