DnOon 0 Geplaatst 24 november 2011 Rapport Share Geplaatst 24 november 2011 Hallo, voor een opdracht van school heb ik jullie mening nodig; Wat vinden jullie ervan dat kerst steeds commerciëler wordt en hebben jullie enig idee waardoor dit zou kunnen komen? alvast bedankt groetjes, Danielle Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 24 november 2011 Rapport Share Geplaatst 24 november 2011 Hoi Daniëlle, ik vind het jammer dat kerst steeds commerciëler wordt, omdat zo de ware betekenis van het christelijke feest verloren gaat en het enkel een feest van gezelligheid en cadeautjes is/wordt. Kerst staat voor mij voor de komst van Jezus Christus op aarde, voor cadeautjes en gezelligheid vier ik Sinterklaas. Waar dit door komt? Ten eerste omdat steeds minder mensen iets met de kerk of met het geloof hebben en het herdenken van Jezus' geboorte ze weinig zegt. Ten tweede dat ze nog wel vrije dagen hebben. Ten derde komt het gecommercialiseerde kerstfeest overwaaien uit Amerika, net als andere dingen (Hollywood, Mac, cola e.d.) en daarmee waarden als gezelligheid, familie etc. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 24 november 2011 Rapport Share Geplaatst 24 november 2011 Hallo,voor een opdracht van school heb ik jullie mening nodig; Wat vinden jullie ervan dat kerst steeds commerciëler wordt ` Ik denk dat het al enige tijd vrij commercieel geworden is. Maar dat het zo is vind ik jammer. Het doet wat af aan het feest en maakt er een vrij oppervlakkig gebeuren van. en hebben jullie enig idee waardoor dit zou kunnen komen? Enerzijds doordat de traditionele waarde achter het kerstfeest niet echt meer leven bij veel mensen. In de eerste plaats de christelijke betekenis. Maar de samenleving is ook veel individualistischer geworden waardoord het als feest in de gemeenschap ook niet echt meer leeft. Men is ook veel welvarender geworden enerzijds en de massaproductie is anderzijds toegenomen, waardoor het veel gemakkelijker is het feest in huis te ‘kopen’. Een flink stuk gemakzucht dus. Kant en klare maaltijden, versieringen, cadeautjes, etc. En de markt die ook goed weet dat er geld te halen is en daar op inspeelt en daar het accent op legt. Een soort van hyperconsumentisme en individualisme. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten