Spring naar bijdragen

Dode zeerollen online


Aanbevolen berichten

Een deel van de Dode Zeerollen zijn sinds maandag online te lezen. Het Israel Museum in Jeruzalem en internetgigant Google hebben vijf rollen op het web gezet.

De rollen die op de website van het museum staan, zijn het Bijbelboek Jesaja, de Tempelrol, de Oorlogsrol, de Gemeenschapsregel en de Bespreking van Habakuk.

Het Israel Museum en Google leiden het digitaliseringsproject van de rollen. Google maakt gebruik van een techniek om de rollen te onderzoeken op trefwoorden en fragmenten te vertalen in het Engels.

De Dode Zeerollen bestaan uit ongeveer negenhonderd documenten, die in 1947 werden gevonden in grotten bij Qumran. De rollen bevatten de oudste overgeleverde Bijbelteksten die nu bekend zijn.

Bron: Refdag.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een jaar of 6 geleden heb ik dat boek gelezen. De naam van de auteur van het boek schiet me niet meteen te binnen.

Ik herinner mij nog heel goed de passage waar profeet Jesaja het heeft over een boek. Het ging erover dat er in de toekomt een boek zou komen, 'Het boek der Waarheid'. En dat de mensen die het boek begrepen het ook aan anderen lieten lezen met de woorden 'Lees dit!' Maar vele mensen begrepen het boek niet en zeiden 'Ik kan het boek niet lezen, het is verzegeld'.

Hetgeen de profeet Jesaja duizenden jaren geleden heeft voorspeld is nu aan het gebeuren.

We hebben het boek 'De Jesaja rol' jaren geleden tweedehands verkocht maar die passage waarover hij sprak over 'Het boek der Waarheid' herinner ik mij nog heel goed en weet nu ook welk boek hij bedoelde. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
'Het boekhet Woord der Waarheid'. En dat de mensen die het boek begrepen het ook aan anderen lieten lezen met de woorden 'Lees dit!' Maar vele mensen begrepen het boek niet en zeiden 'Ik kan het boek niet lezen, het is verzegeld'.

Hetgeen de profeet Jesaja duizenden jaren geleden heeft voorspeld is nu aan het gebeuren.

Nee hoor. Dat is al lang gebeurd, lees Johannes eens. '"In den beginne was het Woord (...)'
Link naar bericht
Deel via andere websites
Een jaar of 6 geleden heb ik dat boek gelezen. De naam van de auteur van het boek schiet me niet meteen te binnen.

Ik herinner mij nog heel goed de passage waar profeet Jesaja het heeft over een boek. Het ging erover dat er in de toekomt een boek zou komen, 'Het boek der Waarheid'. En dat de mensen die het boek begrepen het ook aan anderen lieten lezen met de woorden 'Lees dit!' Maar vele mensen begrepen het boek niet en zeiden 'Ik kan het boek niet lezen, het is verzegeld'.

Hetgeen de profeet Jesaja duizenden jaren geleden heeft voorspeld is nu aan het gebeuren.

We hebben het boek 'De Jesaja rol' jaren geleden tweedehands verkocht maar die passage waarover hij sprak over 'Het boek der Waarheid' herinner ik mij nog heel goed en weet nu ook welk boek hij bedoelde. :Y

Encyclopedia Brittanica?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey, neen, volgens mij bedoelde hij niet Johannes en ook niet Encyclopedia Brittanica.

Profeet Jesaja had het over de toekomst, over de tijd van nu. Maar het maakt niet uit, ik heb het boek 'De Jesaja rol' weg gedaan en weet zijn juiste woorden niet meer maar kwam achteraf wel te weten welk boek hij bedoelde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hey, neen, volgens mij bedoelde hij niet Johannes en ook niet Encyclopedia Brittanica.

Profeet Jesaja had het over de toekomst, over de tijd van nu. Maar het maakt niet uit, ik heb het boek 'De Jesaja rol' weg gedaan en weet zijn juiste woorden niet meer maar kwam achteraf wel te weten welk boek hij bedoelde.

Ik had het ook niet over Johannes, maar over Jezus Christus. Hij is het Woord.
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid