Spring naar bijdragen

Paus: WJD waren intens


Aanbevolen berichten

[preview]Paus Benedictus XVI heeft woensdag tijdens de algemene audiëntie teruggeblikt op zijn bezoek aan de Wereldjongerendagen in Madrid. [/preview]De WJD waren "een aangrijpende kerkelijke gebeurtenis", en "woorden schieten tekort om de intense ogenblikken te beschrijven die we meemaakten", aldus de paus.

Hij memoreerde het "ontstuitbare enthousiasme" waarmee hij was ontvangen, en het "sterke verlangen" van jongeren "zich te willen oriënteren op de diepste waarheid, die God ons geeft in het leren kennen van Christus".

De avondwake op zaterdag en de Mis op zondag "waren bijzonder intens", zei Benedictus. "Absoluut niet geïntimideerd door regen en wind, bleef men zaterdag in stille aanbidding van Christus, tegenwoordig in de Eucharistie, om Hem te loven, te prijzen en om hulp en licht te vragen; op zondag manifesteerden de jongeren hun uitbundigheid en vreugde in het vieren van de Heer, zowel in het Woord als in de Eucharistie, om hun geloof en christelijk leven te versterken."

De WJD vormen volgens de paus "een prachtige geloofsmanifestatie, niet alleen voor Spanje maar voor heel de wereld". Hij zei er zeker van te zijn dat de pelgrims naar huis terugkeren "met het vaste voornemen gist te zijn in het deeg, en de hoop uit te dragen die ontstaat uit het geloof. Ik zal hen blijven begeleiden met gebed, opdat zij hun aangegane verplichtingen trouw blijven. Ik vertrouw alle vruchten van deze WJD toe aan de moederlijke voorspraak van Maria".

Tot slot maakte de paus de thema's voor de volgende Wereldjongerendagen bekend. In 2012, voor de Wereldjongerendag in de bisdommen, is het: Verheugt u in de Heer te alle tijden (4,4). De Wereldjongerendagen van 2013 in Rio de Janeiro hebben als motto: Gaat dus en maakt alle volkeren tot mijn leerlingen (Mat 28,19).

Bron: Katholiek Nieuwsblad

uitgebreide samenvatting: link

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid