Spring naar bijdragen

Karikatuur Léonard voor Music For Life


Aanbevolen berichten

Een kunstenaar uit Rotselaar wil het aids- en asielbeleid van de Kerk aanklagen met een karikatuur van aartsbisschop Léonard.

De initiatieven om het Studio Brussel-project Music For Life te steunen, rijzen als paddenstoelen uit de grond. Een kunstenaar uit Rotselaar, Patrick Van Nerum, die als kunstenaar door het leven gaat als arthur Paint, maakte een karikatuur van de aartsbisschop. "De manier waarop de kerk met de ziekte aids omgaat vindt ik niet te harden. Bovendien vind ik het asielbeleid van de Kerk armzalig. Tot en met Kerstmis worden zeker al geen kerken opengesteld voor asielzoekers."

Als protest maakte de kunstenaar een afbeelding van aartsbisschop Léonard in de stijl van Manneke Pis. Léonard staat op een bak Duvel, kreeg een aidslint opgespeld en een Superman-cape. "De Kerk schermt zich af. Beschouw het maar als een straf van God waarom ik deze karikatuur maakte. Bovendien keerde een groot deel van de bevolking zich tegen de Kerk na de uitspraken van Léonard van de afgelopen maanden", zegt de kunstenaar.

De tekening wordt nu geveild via de veilingsite eBay. Het is tachtig centimeter op 120centimeter groot en kreeg door het Rode Kruis de code MFL1631 mee. "De volledige opbrengst gaat volledig naar Music For Life", zegt arthur. Het startbedrag legt de kunstenaar vast op 100euro. De kunstenaar wil met de afbeelding het goede (het kind) en het kwade (Léonard) afbeelden.

BRON: RORATE.COM

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid