Spring naar bijdragen

Jongeren willen meer dan popcultuur biedt


Aanbevolen berichten

[preview]Jonge mensen zijn "neergeslagen" door de boodschap van media en populaire cultuur dat het niet uitmaakt wat zij doen in hun privé- en publieke leven. [/preview]In werkelijkheid willen zij "een verschil maken in de wereld", zei een voormalig model onlangs in een kerk in New York.

In tegenstelling tot wat men denkt willen alle jongeren een uitdaging. Zij zoeken een doel en betekenis in het leven, geen gemakkelijke weg naar succes of een keuze tegen persoonlijke en publieke verantwoordelijkheid", aldus Leah Darrow. "Zij verlangen een verschil te maken, om hun stempel op deze geweldige wereld te drukken."

Darrow deed haar uitspraken op 25 juli in de kerk van de Heilige Familie, tijdens een bijeenkomst die werd gesponsord door de permanente vertegenwoordiger van de Heilige Stoel bij de Verenigde Naties, aartsbisschop Francis Chullikat.

De aartsbisschop was gastheer en introduceerde de vijf jonge sprekers, onder wie Darrow. Hij hield hen voor dat het hun taak is "de cultuur te veranderen door evangelische waarden en principes te volgen, die bedoeld zijn om zowel samenlevingen als individuen te vernieuwen. Dat is de uitdaging die voor jullie ligt".

Darrow zei dat zij haar carrière maakte van modellenwerk nadat zij deelnam aan het populaire tv-programma America's Next Top Model. Uiteindelijk creëerde zij echter een beeld van zichzelf "waarin het aan authenticiteit en innerlijke vrijheid ontbrak. Het was duidelijk dat ik werk kreeg vanwege mijn lichaamsdelen in plaats van mijn wezen".

"Ik wilde een van de modellen worden op de billboards op Time Square – de cultuur herhaalde steeds tegen me dat dit vervulling, een doel en geluk zou brengen." Maar toen zij eindelijk op dat billboard verscheen, "werd niet voldaan aan de diepste verlangens van mijn hart: gekend en geliefd te zijn en mijn doel in het leven te vervullen".

Haar familie en omgeving hebben haar geholpen betere beslissingen te maken, vertelde Darrow, en nu is ze bezig haar "grotere levensdoel" te vervullen: "Mijn naaste liefhebben en de mensheid helpen niet te vallen."

"Jonge mensen verlangen ernaar als goed gezien te worden, als mensen met waardigheid, waardig onze liefde en steun te ontvangen. Ik bid dat wij, de volwassenen, de uitdaging aangaan hen lief te hebben, en bronnen en ambassadeurs aan te bieden die hun inherente waardigheid hooghouden zodat zij in de geest van vrede, waardigheid, tolerantie, vrijheid, gelijkheid en solidariteit mogen leven."

Leah Darrow heeft haar katholieke geloof inmiddels helemaal teruggevonden. Ze studeert theologie en geeft lezingen met een boodschap van bescheidenheid, bekering en Gods genade.

bron: Katholiek Nieuwsblad

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid