Spring naar bijdragen

Newsboys geven eenmalig concert in Nederland


Aanbevolen berichten

[preview]De Newsboys geven op donderdag 18 november een eenmalig concert in het gebouw van de Levend Evangelie Gemeente te Schiphol-Rijk. Het zal, na hun afsluitende concert op Flevo van vorig jaar, hun tweede concert zijn in Nederland met de nieuwe zanger Michael Tait.[/preview]

Het concert maakt deel uit van een korte Europese toernee ter promotie van hun nieuwe album 'Born Again'. Dat is ook de eerste cd waarop oud-dc Talk-zanger Michael Tait als leadzanger te horen is. Een cd met een toepasselijke titel, zo vertelde de band onlangs in een interview met de website Jesusfreakhideout.com. Tait: "Ik heb een aantal jaren gehad waarin ik voor alles een beetje wegliep. Daar draai ik niet omheen. Precies op het punt dat ik dacht: 'Waar ben ik mee bezig?' kwam het verzoek van de Newsboys om hun zanger te worden. 'Born Again' betekent voor mij: Ik heb van alles gedaan in mijn leven en ik ben op een punt beland dat ik kostbaar om wil gaan met de tijd en de rest van mijn leven voor het beste wil gaan."

En drummer Duncan Phillips vult aan: "Dat geldt niet alleen voor Michael, maar ook voor de Newsboys. We zijn nu achttien jaar samen en de komst van Michael geeft ons de mogelijkheid nieuw muzikaal gebied te ontdekken. Hij heeft een geweldige zan gstem! Voor ons betekent deze periode een 'wedergeboorte' van ons als band. Michael brengt een enthousiasme en vreugde mee die we jaren niet ervaren hebben. Voor mij voelt het alsof de afgelopen twintig jaar bedoeld waren om ons klaar te maken voor deze tijd. We hebben gebouwd aan onze muziek, aan onze fanbase en aan onze identiteit. Het is een nieuwe start en we zijn nog maar net begonnen!"

Volgens Tait is de 'nieuwe' Newsboys een combinatie van de 'fun rock' van de jaren negentig en de worship van de afgelopen tien jaar. Maar hij neemt ook zijn eigen invloeden mee, vertelde hij onlangs aan het Amerikaanse tijdschrift Christianity Today. "Å“Het DNA van Michael Tait solo, het verleden van de Newsboys en dc Talk komen nu samen." Kortom: in de nieuwe Newsboys zijn twee muzikale grootheden samengekomen.

Een kaartje voor het concert kost 25 euro en is te verkrijgen via www.events4christ.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid