Spring naar bijdragen

Paus verklaart Johannes Paulus II zalig


Aanbevolen berichten

Paus Benedictus XVI heeft zondag tijdens een eucharistieviering voor de Sint Pieter in Rome zijn voorganger, paus Johannes Paulus II, zalig verklaard. De uit Polen afkomstige Johannes Paulus II bestuurde de Rooms-Katholieke Kerk van oktober 1978 tot en met begin april 2005. Het is nog nooit voorgekomen dat een paus zijn voorganger zalig heeft verklaard.

De zaligverklaring werd mogelijk, nadat de paus had erkend dat een Franse kloosterzuster, Marie Simon-Pierre, in juni 2005 op onverklaarbare wijze van de ziekte van Parkinson genas, nadat zij Johannes Paulus om hulp had gevraagd. De nu zalige paus leed ook aan die ziekte. De Franse zuster was bij de zaligverklaring aanwezig.

Volgens de politie van Rome waren op het Sint Pietersplein meer dan een miljoen mensen bijeen om van de zaligverklaring getuige te zijn.

Bron: Kerknieuws

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou de de geloofwaardigheid van de Kerk goed doen als de documenten van de wonderbaarlijke genezing openbaar zouden worden gemaakt.

Voor de rest was het een prachtige viering en ben ik er content mee dat ik Johannes Paulus kan vragen voor me te bidden tot de Heer, onze God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid