Minifan 0 Geplaatst 1 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2011 In de rooms-katholieke kerk aan de Stationsweg in Wijhe (Overijssel) heeft zaterdagochtend korte tijd een flinke brand gewoed. Dit meldde een politiewoordvoerder zaterdagochtend. Een groot deel van de toren is zwaar beschadigd, maar het vuur is niet overgeslagen naar de rest van de kerk. Eerder verwachtte een zegsman wel dat de kerk als verloren moest worden beschouwd. Het vuur begon rond half negen en was dik een uur later onder controle. Tijdens het blussen van het vuur luidden de klokken in de kerktoren voortdurend, al kon nog niemand zeggen hoe dat kwam. De oorzaak van de brand is nog onbekend. De kerk is vanaf 1870 in gebruik. Het gebouw is een rijksmonument. De kerk was net volledig gerenoveerd. Bron: Kerknieuws Foto: Stefan van Riel via Twitter Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 1 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2011 Dat is flink balen zeg. De renovatie heeft kapitalen gekost daarnaast waren de parochianen terecht erg trots op het resultaat. Hier een langer artikel: link Ik wens de parochianen van deze lokatie sterkte. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 1 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2011 Wat ik erg bizar vond was dat de klokken bleven luiden tijdens de brand.. alsof de kerk om hulp riep.. heel naar. Commentaar van één van de parochianen (of de pastoor, dat weet ik even niet meer) was dan ook: "de kerk is gewond". Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2011 Als ik naar het vuur kijk op de foto, ik vind het ene beetje een adelaars- of roofvogelsgestalte hebben. Raar oog voor detail misschien, maar toch... Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten