Spring naar bijdragen

Lieve Jezus-cultuur doodsteek voor jonge mensen


Aanbevolen berichten

Schreeuw om Leven viert 25-jarig jubileum

[preview]"Christenen worden door geestelijke leiders afgehouden van deze actie. De kerk zit vol met gefrustreerde christenen en velen vinden ons te radicaal," vertelt Bert Dorenbos, oprichter van Schreeuw om Leven.[/preview] Afgelopen zaterdag vierde de stichting, die zich vanuit christelijk perspectief inzet voor ethische kwesties in de samenleving, in Utrecht de Jubileumdag. Schreeuw om Leven bestaat dit jaar 25 jaar. Het thema was 'Vier het leven mee'.

"De kerk is de omslag van Jezus kwijtgeraakt. Schreeuw om Leven legt de nadruk op het toepassen van de waarheid van Jezus in ons leven. De liefde van Jezus is de meest confronterende boodschap. De 'Lieve Jezus-cultuur' is de doodsteek voor jonge mensen, terwijl er mensen zijn die schreeuwen om leven." Dat niet alle christenen bewogen zijn met de abortus-kwestie in Nederland heeft volgens Dorenbos te maken met "een gebrek aan kennis van de Bijbel. 'Wij' lezen de Bijbel niet meer. De duivel is het gelukt om ons van de Bijbel weg te houden. Als we weer gaan lezen is dat onze redding." Bovendien is de wederkomst een valkuil voor veel christenen. "We laten als christenen de boel de boel. In Lucas lezen we dat Jezus zich afvraagt of Hij nog geloof zal vinden. En dat vraag ik me ook af: nu de tegenstand sterker wordt, wie zal staande blijven?"

Gruwel van de eind(s)t®ijd

De Jubileumdag werd gepresenteerd door evangelist Feike ter Velde. "Het is goed om te realiseren dat per jaar 42 miljoen kinderen worden omgebracht in de moederschoot," zegt hij. "De laatste 25 jaar zijn in totaal 1 miljard kinderen in de moederschoot om het leven gekomen. Dit is één van de gruwelen van de eind(s)t®ijd." Ter Velde constateert dat "het christendom in zijn algemeenheid zwijgt over abortus. Laat tot ons doordringen dat de komst van Jezus nabij is en dat we spreken namens God en Zijn oordeel aankondigen."

"Ik hecht veel aan het Woord van God en daarom vind ik abortus een gruwel," zegt Wim van Gravenbroek, één van de bezoekers van 'Vier het leven mee'. "Zelf heb ik een eigen website met de slogan 'Abortus heeft een dodelijke afloop'. Abortus heb ik van kinds af aan verschrikkelijk gevonden. Op 11 december zal een 'Mars voor het Leven' worden gehouden in Den Haag, bij de ingang van de Tweede Kamer. "Ook ik hoop die dag aanwezig te zijn met eigen gemaakte spandoeken," aldus Van Gravenbroek.

Roep naar buiten

"Te weinig kerken scharen zich achter de actie van Schreeuw om Leven," voegt Gerrit den Hollander namens Stichting Hulp Vervolgde Christenen toe. "Je moet iets radicaal brengen, wil je mensen de ogen openen. Natuurlijk zijn we als kerk allemaal tegen abortus, maar de roep naar buiten ontbreekt." Voor het feit dat abortus algemeen aanvaard is, wijst Den Hollander op de ontkerkelijking. "Als mensen God verlaten, doen ze hun eigen zin. Dan ontstaan problemen. Maar als je volhoudt tot het einde, zijn er volgens de Bijbel veel beloften voor ons weggelegd."

"Wij zien dit werk als evangelisatie," gaat Dorenbos verder. "Jezus zegt: 'kom tot Mij.' Wij hebben iedere dag vergeving en genade van Jezus nodig. Wij zijn geroepen om een getuigenis te geven naar allen die Zijn liefde nog niet ontdekt hebben. Er is kracht in Gods Woord en Hij wil Zijn kracht in ons openbaren. Gods Woord is steevast en zal nooit vergaan. Wij sluiten ons aan bij het hemelse koor van engelen."

Bron: CIP

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 14 september 2010 09:16:45 schreef annzie het volgende:

Ik vraag me af wat hij dan tegen verkrachtingsslachtoffers zegt.. "Had je je maar niet zo uitdagend moeten kleden?" Of "Je kan je kind altijd nog afstaan ter adoptie?"

Beide vind ik niet echt geslaagd, al vind ik zeker wél dat de 'leeftijds'-grens naar beneden moet.

Oh puh-lease, het is een verschrikkelijk graag gebruikt voorbeeld, maar de meeste abortussen staan los van verkrachting. Daarnaast, als het om menselijk leven gaat, praat een verkrachting dan moord goed?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben helemaal geen voorstander van abortus. Maar de manier waarop Bert Dorenbos te werk gaat spreekt me totaal niet aan. Hij is veel te overdreven en te ongenuanceerd. Ook als je tegen abortus bent, geef dan wel toe dat het een ingewikkelde kwestie is. Geef toe dat er gevallen zijn waarin abortus begrijpelijk is (want stel je voor dat je 15 bent en zwanger). En geef toe de vraag wanneer iets een mens is, heel moeilijk is. Zo duidelijk is de Bijbel er ook weer niet over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid