Spring naar bijdragen

Voorganger: mogelijk geen koranverbranding


Aanbevolen berichten

Predikant Terry Jones ziet waarschijnlijk af van zijn voornemen zaterdag 11 september korans te verbranden, als het Witte Huis, het ministerie van Defensie of dat van Buitenlandse Zaken hem daarom vragen. Dat heeft de christenfundamentalistische voorganger tegen de krant USA Today gezegd.

Telefoontje

Jones zei dat hij nog geen contact met het Witte Huis en de twee ministeries heeft gehad. "Als dat wel het geval zou zijn, zou ons dat beslist dwingen er nog eens goed over na te denken. Dat doen we nu. Ik denk dat een telefoontje van hen iets is dat wij niet kunnen negeren", zei Jones.

Obama

President Barack Obama zei vandaag dat het verbranden van de korans het terreurnetwerk al-Qaeda in de kaart zou spelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Obama

President Barack Obama zei vandaag dat het verbranden van de korans het terreurnetwerk al-Qaeda in de kaart zou spelen.

Waar is dat telefoontje dan nog voor nodig..

ookal hebben we niet dezelfde overtuiging, het betekend nog niet dat je op deze manier met andersdenkenden om mag gaan. Hetgene verbranden waar ze heilig in geloven is zo'n beetje de hoogst mogelijke vernedering.

Ik denk niet dat het iets anders dan woede gaat veroorzaken en dat lijkt me niet best voor de dialoog. Want alleen door goed overleg kunnen we samenleven, in afwachting van wat komen gaat. Laat de Heer het eindoordeel maar vellen en laat ons als mensen in hemelsnaam samenleven, in goede harmonie, met wederzijds respect. candle-smiley.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid