Spring naar bijdragen

Ik heb een vraag over profeten en koningen


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo iedereen ik wou graag weten wanneer iemand wordt gezien als profeet. Welke profeten waren er allemaal volgens het christendom. Waren david en solaiman profeten? God gaf boodschappen aan solaiman en david toch, dan moeten ze wel profeten zijn toch? Staat solaiman onder de christenen bekend als een vroom/goed persoon of niet. Wanneer is iemand een profeet? En als solaiman geen profeet is waarom wordt hij niet erkend als profeet en andere die ook boodschappen kregen van God weer wel? Kan iemand mij dit misschien uitleggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

David was in de eerste plaats koning en heeft maar één keer geprofeteerd zover ik weet. De rest van de tijd was Nathan de profeet die hem, namens God, boodschappen kwam brengen. Salomo(n) was ook koning maar kreeg inderdaad boodschappen in een droom/visioen van God. Niet iedereen die profeteerde was een profeet in die tijd. Ook hoefde je geen goed persoon te zijn: Bileam bijvoorbeeld profeteerde wel maar was zeker geen profeet van God.

Een profeet was (kennelijk) alleen iemand die regelmatig boodschappen van God kreeg en ook veel tijd bezig was om die boodschap te verkondigen of uit te beelden aan het volk. Maar wat is de achtergrond van je vraag waarom is het van belang of Salomo een profeet was en of hij ook een goed/vroom persoon was?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit me grotendeels aan bij de vorige post. Salomo staat best bekend als een vroom/goed persoon. Al was hij niet 100% perfect. David was ook niet 100% perfect. Christenen kennen (zover ik weet) geen speciale opsomming van profeten. De namen van Christelijke profeten zijn minder van belang in het christendom dan de namen van profeten van belang zijn in bijvoorbeeld de islam.

Ook tegenwoordig zijn er christenen die profeteren, maar niet elke christen die profeteert, heeft ook de bediening van Profeet. Elke christen is voor God een koning, priester en profeet en geeft daardoor Gods wil op aarde door, maar niet elke christen heeft de bediening van Profeet. Iemand die de bediening van Profeet heeft, is door God speciaal aangesteld om de gelovigen te versterken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid