Spring naar bijdragen

Dit doet mij wat omdat ...


Aanbevolen berichten

  • 4 weeks later...

dark_matter_millenium_simulation.jpg

Een piepklein stukje universum. Elke stip is een cluster van miljarden sterrenstelsels, bestaande uit miljarden sterren met miljarden planeten en wie weet vast ook wel mijarden beschavingen. En dan blijkt het zooitje ongeregeld in de lucht ineens gerangschikt te zijn in fraaie rasters met vertakkingen en holtes. Het blijft indrukwekkend hoe op zich hele zakelijke, neutrale natuurwetten zoveel schoonheid creëren, vaak nog fraaier dan de mens met al haar expressieve, artistieke vermogens. Het wil mij nog weleens erg nederig maken.

Kijk eens hoe de bloemen groeien: ze werken niet en spinnen niet; toch, zeg Ik jullie, was zelfs Salomo met al zijn pracht en praal niet zo mooi gekleed als een van deze bloemen. (Lc 12,27)

Nou ja, dat dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Katholieke flashmob: http://www.internetspiritualiteit.nl/as ... um=twitter

Dat vind ik mooi. Knielen op straat is nog weer wat anders dan knielen in de kerk.

Weet iemand wat dat inhoudt, 'het Allerheiligste voorhouden'? Wat is dat en wat betekent dat? (Het antwoord kan eventueel in het RKK-vragentopic worden gegeven??)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid