Spring naar bijdragen

Op zoek naar...


Aanbevolen berichten

Goedenacht,

Heb je een Bijbel of ken je christenen?

(Edit: als je (nog) geen Bijbel hebt, kun je die bijvoorbeeld hier lezen.)

Je kan ook spreken tot God (bidden) en tegen Hem zeggen dat je naar Hem op zoek bent en Hem vragen Zich door je te laten vinden.

Laat het maar weten als je nog meer vragen hebt *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee ik heb geen bijbel nee. Ik kan proberen bij het tankstation maar ik betwijfel dat. Ik kan proberen mijn Christelijke vrind te bellen, maar het is al zo laat. Voor bidden ben ik bang, ik ben bang dat de hand van god me toereikt en ik niet weet wat ik ermee aan moet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goedenacht,

Heb je een Bijbel of ken je christenen?

(Edit: als je (nog) geen Bijbel hebt, kun je die bijvoorbeeld hier lezen.)

Je kan ook spreken tot God (bidden) en tegen Hem zeggen dat je naar Hem op zoek bent en Hem vragen Zich door je te laten vinden.

Laat het maar weten als je nog meer vragen hebt *:}

Is dat niet tegen de regels? Geen copyright schending?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kan beginnen met aan te geven waarom je hem zoekt. Wat je van hem wil en wat je van hem weet. Dan kunnen wij misschien wat aanwijzingen geven.

Ik ken god via vrienden, zij hebben hem ook omarmd! Ik wil vergiffenis!

Als je vergiffenis wil:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:9Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:10 Hij doet ons niet naar onze zonden

en vergeldt ons niet naar onze ongerechtigheden;

11 maar zo hoog de hemel is boven de aarde,

zo machtig is zijn goedertierenheid over wie Hem vrezen.

12 Zover het oosten is van het westen,

zover doet Hij onze overtredingen van ons;

13 gelijk zich een vader ontfermt over zijn kinderen,

ontfermt Zich de HERE over wie Hem vrezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goedenacht,

Heb je een Bijbel of ken je christenen?

(Edit: als je (nog) geen Bijbel hebt, kun je die bijvoorbeeld hier lezen.)

Je kan ook spreken tot God (bidden) en tegen Hem zeggen dat je naar Hem op zoek bent en Hem vragen Zich door je te laten vinden.

Laat het maar weten als je nog meer vragen hebt *:}

Is dat niet tegen de regels? Geen copyright schending?

Nee hoor, de Bijbel mag je daar gewoon gratis lezen. Die site heeft de Bijbel daar gratis beschikbaar gesteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee ik heb geen bijbel nee. Ik kan proberen bij het tankstation maar ik betwijfel dat. Ik kan proberen mijn Christelijke vrind te bellen, maar het is al zo laat. Voor bidden ben ik bang, ik ben bang dat de hand van god me toereikt en ik niet weet wat ik ermee aan moet.

Je hoeft natuurlijk niet te bidden, maar je hoeft voor God nooit bang te zijn.

Hij houdt van je :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of ik om vergiffenis kan vragen, ik ben net vrij. Ik moet mijn leven oppakken en dat kan met god best denk ik dan.

Blij dat de bijbel gratis te lezen is, ik dacht even weer fout bezig te zijn. En god hou denk ik niet van stoute mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee ik heb geen bijbel nee. Ik kan proberen bij het tankstation maar ik betwijfel dat. Ik kan proberen mijn Christelijke vrind te bellen, maar het is al zo laat. Voor bidden ben ik bang, ik ben bang dat de hand van god me toereikt en ik niet weet wat ik ermee aan moet.

Je hoeft natuurlijk niet te bidden, maar je hoeft voor God nooit bang te zijn.

Hij houdt van je :)

Ja maar hoe houd hij van me? En hoe weet ik dat god bij me is? Hoe voel ik dat? Hoe ervaar ik dat?

En ik kan nu berichten aanpassen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik weet niet of ik om vergiffenis kan vragen, ik ben net vrij. Ik moet mijn leven oppakken en dat kan met god best denk ik dan.

Blij dat de bijbel gratis te lezen is, ik dacht even weer fout bezig te zijn. En god hou denk ik niet van stoute mensen.

God heeft al vergeving geschonken door zijn Zoon Jezus. Het enige wat je hoeft te doen is zijn offer te accepteren. Ik raad je aan een gemeente/kerk te zoeken zodat je meer kan horen over wie Jezus is en wat Hij voor je gedaan hebt. Je christelijke vriend zal je denk ik hier meer over kunnen vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Mozes.

Op dit leven ligt een sluier. Daardoor zien we de wereld ‘verkleurd’ en ervaren we dat we eigenlijk alleen zijn en voor ons zelf moeten knokken. Zowel om er bij te horen maar ook om te overleven. De wereld (hiermee bedoel ik de meeste mensen om je heen) beoordeelt ons naar onze status en daden, en hangt daar een soort waardekaartje aan.

Er is een God. Deze kent je door en door en heeft je onvoorwaardelijk lief. Hij kijkt heel anders naar jou dan de mensen. Maar er is wel een probleem. Je merkt hier niet zo veel van omdat er eerst een barrière weggenomen moet worden. Die barrière is ontstaan omdat we onze eigen weg gingen. En die weg heeft bij iedereen nogal wat problemen opgeleverd, er zijn veel mensen die dat niet willen toegeven.

Jezus, de zoon van God, is eigenlijk God zelf maar dan met een heel speciale taak, Hij heeft een losprijs voor jou (en ons) betaald. Als je hem aanroept, gewoon met je eigen woorden en vraagt zoiets als vergeef me dat ik mijn eigen weg ging en kom in mijn hart, dan zal Hij dat doen. Als je dit echt oprecht vraagt zal je merken dat die sluier wordt weggenomen. Je zal gaan ervaren dat je vrijgemaakt wordt van het verleden en dat Zijn liefde voor je echt is.

Je zal dan gaan ervaren dat alles is vergeven en je krijgt als het ware een nieuw leven. God spreekt over dit gebeuren in Johannes hoofdstuk 3 in de bijbel. Probeer eens of je dat kan vinden. Je zult dan merken dat Hij er is voor jou en heel persoonlijk van jou houdt. Je leven zal een heel nieuwe invulling gaan krijgen.

God kent je en houdt van je, het is aan jou om Hem in je leven toe te laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik weet niet of ik om vergiffenis kan vragen, ik ben net vrij. Ik moet mijn leven oppakken en dat kan met god best denk ik dan.

Blij dat de bijbel gratis te lezen is, ik dacht even weer fout bezig te zijn. En god hou denk ik niet van stoute mensen.

Gelukkig wel. Hij houdt ook van mij en om in het in jou woorden te zeggen, ik ben stout. Maar goed nieuws, Gods liefde voor jou en mij is niet gegrond in wie wij zijn of wat we doen. Het is gegrond in wie Hij is, Hij is God, Hij is liefde. En God houdt van jou en mij. En het feit dat wij 'stout zijn is een probleem, want stoute mensen kunnen niet bij God zijn, maar er is een weg: Jezus Christus. Je hoeft niet eerst alles op orde te maken om bij God te komen. Je hoeft niet eerst braaf te worden om in Hem te geloven. Je gelooft juist in Hem, omdat je weet dat je 'stout' bent en Hem wel nodig hebt. Verder zag ik je nog ergens vragen hoe God dan van je hield?

5 En de hoop beschaamt niet, omdat de liefde van God in onze harten uitgestort is door de Heilige Geest, Die ons gegeven is.

6 Want toen wij nog krachteloos waren, is Christus op de bestemde tijd voor goddelozen gestorven.

7 Want bij hoge uitzondering zal iemand voor een rechtvaardige sterven; hoogstens immers heeft iemand de moed om voor de goede mens te sterven.

8 God echter bevestigt Zijn liefde voor ons daarin dat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren.

9 Veel meer dan zullen wij, nu wij gerechtvaardigd zijn door Zijn bloed, door Hem behouden worden van de toorn. (Romeinen 5)

9 Hierin is de liefde van God aan ons geopenbaard, dat God Zijn eniggeboren Zoon in de wereld gezonden heeft, opdat wij zouden leven door Hem.

10 Hierin is de liefde, niet dat wij God lief hebben gekregen, maar dat Hij ons liefhad en Zijn Zoon zond als verzoening voor onze zonden. (1 Johannes 4)

Je weet dat God van je houdt omdat Hij al voor jou stierf. Met alle respect jij loopt nu er wat over na te denken, maar God heeft Zijn keuze allang gemaakt. En zonder ook maar iets terug te houden gaat Hij voor jou. Ik hoop niet dat je meer verwacht, want meer gaat er niet komen. God heeft je al Zijn liefde al gegeven in Jezus, dat Hij voor jou stierf.

Voor bidden ben ik bang, ik ben bang dat de hand van god me toereikt en ik niet weet wat ik ermee aan moet.

Ik bedoel het echt niet flauw of zo, maar waarschijnlijk als iemand je een hand reikt is het de bedoeling dat je die hand pakt, toch? Dus weet je zeker dat je niet weet wat je ermee moet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor bidden ben ik bang, ik ben bang dat de hand van god me toereikt en ik niet weet wat ik ermee aan moet.

Ik bedoel het echt niet flauw of zo, maar waarschijnlijk als iemand je een hand reikt is het de bedoeling dat je die hand pakt, toch? Dus weet je zeker dat je niet weet wat je ermee moet?

Ik kan me best voorstellen dat Jij (Mozes) bang bent dat God jou ineens een hand toereikt. Wanneer je zelf nog niet helemaal zeker bent van het feit dat God bestaat (ik herken mezelf hierin) is het heel moeilijk om situaties, waarmee God je zou kunnen aanraken, op te zoeken. Dit omdat er dan iets bevestigd wordt waar je eigenlijk nog helemaal niet zo in gelooft/achter staat. Snap je? Dat kan best eng zijn. (Edit: het kan natuurlijk ook andersom zijn, dat je juist geraakt wordt door een bepaalde situatie en hiermee bevestiging krijgt dat Hij echt bestaat en jou liefheeft. Maar met gebed vind ik dat een beetje moeilijk)

Mozes, ik denk dat het verstandig is om vooral pas te gaan bidden als jij vindt dat je daar klaar voor bent. Bidden voor het bidden lijkt mij niet de bedoeling van het 'gesprek met God'. Het lijkt mij namelijk dat God dan toch wel door heeft dat je er eigenlijk niet helemaal achter staat.. Ik vind het zelf ook een beetje eng om te bidden, omdat ik niet weet wat ik daarmee kan verwachten, ik weet niet hoe ik moet bidden, hoe ik God moet aanspreken? Ik weet niet of jij hetzelfde hebt? Maar als dat zo is, kan ik het me goed voorstellen :) Ik ben zelf vooral begonnen met mij verdiepen in het geloof door naar de kerk te gaan, diensten te beleven en verhalen te horen over God en daarnaast ben ik zelf begonnen met het lezen van het boek Lucas uit de bijbel. Hierin wordt het hele verhaal van Jezus Christus duidelijk verteld. :) Ik hoop dat je hier wat aan hebt..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou eens kunnen beginnen om een gesprek aan te gaan.

Ga ergens heen waar je eventjes ongestoord alleen kunt zijn. Ga dan ergens staan, zitten of liggen, wat je zelf prettig vindt. Praat dan gewoon met God. Roep Hem aan en vertel wat je op je hart hebt, vertel Hem dat je Hem wilt leren kennen. Zeg gewoon tegen Hem wat in je op komt, praat bijvoorbeeld over de dag van vandaag, iets wat je bezig houdt of iets anders. Ook als je bang bent kun je dat gewoon tegen Hem zeggen. Je hoeft je nergens voor te schamen en niets voor Hem achter te houden.

Als ik even met God gepraat heb, dan bedank ik Hem voor zijn aandacht en sluit ik af met amen.

@Josee: Als ik God aan wil spreken dan zeg ik meestal Heer of Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid