Spring naar bijdragen

Probleem..


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo Allemaal,

Ik ben redelijk nieuw op t forum, en hopelijk gaan we een beter tijd tegemoet samen als wat ik in deze topic wil bespreken..

enfin, ik ben 21 jaar en zit met een probleem, mijn vriendin en ik hebben geslachtsgemeenschap gehad en doen we eigelijk al een tijd..ik weet dat God het liever het in het huwelijk wilt enzo, maar soms is de verleiding te groot..hm nu las ik gister iets in een boekje over liefde, huwelijk, en dat maakte mij eigelijk wel een beetje bang, er stond in dat mensen die voor huwelijks seks hadden hoereerders waren en God dat haatte, en een fel oordeel erover zal laten vallen. Hiervan schrok ik zeker van..nu wil ik graag met mijn vriendin bespreken om pas seks te hebben als wij getrouwd zijn..zij zit helaas nog 3 jaar op school maar ik wil niet God pijn doen en mijzelf hiermee. In het boekje stond ook dat je beter niet langer moest wachten met trouwen dan te branden van begeerte. Is dit reeel in deze tijd? om nu te trouwen op 21-jarige leeftijd?

Denken jullie dat ik een beetje in de goede richting denk? en kan ik mijn gezicht nog ook laten zien aan God, zoals ik was/ben? want het doet mijn pijn zodra ik weet dat ik iets verkeerd heb gedaan en ook God pijn doet.

Hoor ik zie graag jullie reacties hieronder, wat jullie meningen zijn.

alvast bedankt

Sevenfold

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi en welkom :) Jouw dilemma is eentje die vaker voorkomt onder ongetrouwde christenen. Er bestaat namelijk niet een bijbeltekst die zegt 'geen seks tot je getrouwd bent', maar wel veen teksten waaruit mensen af leiden dat het verstandiger en beter is om seks te bewaren voor het huwelijk.

Eigenlijk is mijn eerste reactie: als het jou dwars zit, stop er dan mee. De reden waarom het je dwars zit is dan nog niets eens echt van toepassing, maar als je denkt dat het niet juist is dan kun je beter ophouden. Wanneer je denkt dat het beter is om te wachten tot het huwelijk, wacht dan :) Maar: trouw dan vervolgens niet om de seks, het huwelijk is zoveel meer dan alleen lichamelijk genot.

Zelf ben ik 21 en trouw ik over 2 maanden, hoewel ik nog wel een jaar studie te gaan hebt (wat bij ons scheelt: mijn lief werkt al een paar jaar fulltime). Ja, er zijn genoeg mensen die dat ontzettend jong en 'niet van deze tijd' vinden. Maar trouwen is onze keuze, niet die van de mensen om ons heen :)

Wat betreft seks en geloof: ik kan niet zeggen dat het goed of fout is. Ik denk dat het goed is om te wachten tot het huwelijk, daar hebben wij dan ook voor gekozen, maar ik kan mijn keuze niet aan anderen opleggen. Maar wanneer jij denkt dat het beter is van seks af te zien tot het huwelijk: praat daar dan samen over. Heeft zij ook wel eens twijfels daarover of juist niet, wat is haar mening. Dit is iets wat jullie samen uit moeten vogelen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het hangt ook beetje af van je definitie van huwelijk. Er zijn mensen die zeggen dat je al een huwelijk hebt als je geslachtsgemeenschap met elkaar hebt. Consequentie daarvan is uiteraard dat je als je verkering/relatie afloopt en een nieuwe relatie aangaat je echtbreuk pleegt. Ik heb overigens niet het idee dat God's toorn over de ene of de andere zonde dragelijker is. We kunnen de straf voor geen van onze zonden zelf dragen. Maar het advies van Jalikaatje lijkt me wel goed praat er eerst eens met je vriendin over wat jullie wel en niet willen. En bedenk vervolgens daar gezamenlijk oplossingen voor. Uiteindelijk is geslachtsgemeenschap maar één aspect van jullie sexualiteit en dat is weer maar één aspect van jullie relatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo Allemaal,

Ik ben redelijk nieuw op t forum, en hopelijk gaan we een beter tijd tegemoet samen als wat ik in deze topic wil bespreken..

enfin, ik ben 21 jaar en zit met een probleem, mijn vriendin en ik hebben geslachtsgemeenschap gehad en doen we eigelijk al een tijd..ik weet dat God het liever het in het huwelijk wilt enzo, maar soms is de verleiding te groot..hm nu las ik gister iets in een boekje over liefde, huwelijk, en dat maakte mij eigelijk wel een beetje bang, er stond in dat mensen die voor huwelijks seks hadden hoereerders waren en God dat haatte, en een fel oordeel erover zal laten vallen. Hiervan schrok ik zeker van..nu wil ik graag met mijn vriendin bespreken om pas seks te hebben als wij getrouwd zijn..zij zit helaas nog 3 jaar op school maar ik wil niet God pijn doen en mijzelf hiermee. In het boekje stond ook dat je beter niet langer moest wachten met trouwen dan te branden van begeerte. Is dit reeel in deze tijd? om nu te trouwen op 21-jarige leeftijd?

Denken jullie dat ik een beetje in de goede richting denk? en kan ik mijn gezicht nog ook laten zien aan God, zoals ik was/ben? want het doet mijn pijn zodra ik weet dat ik iets verkeerd heb gedaan en ook God pijn doet.

Hoor ik zie graag jullie reacties hieronder, wat jullie meningen zijn.

alvast bedankt

Sevenfold

Allereerst: je kan absoluut je gezicht aan God laten zien en dat blijven doen. Juist als je van mening bent dat je niet leeft volgens Gods manier, heb je Hem nodig en is het belangrijk Hem te zoeken. God houdt van je, ongeacht je levensstijl. Een vader wil zijn kind ook graag blijven zien, ook al doet het kind dingen die niet goed of verstandig zijn.

Je hebt God juist nodig in deze situatie.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:16 Laten wij daarom met vrijmoedigheid toegaan tot de troon der genade, opdat wij barmhartigheid ontvangen en genade vinden om hulp te verkrijgen te gelegener tijd.

Het lijkt me inderdaad goed het met je vriendin te bespreken.

Als het praktisch mogelijk is en jullie van elkaar houden en jullie voor de rest van jullie leven bij elkaar willen blijven en voor elkaar willen leven, kan het inderdaad goed zijn om te trouwen. Wat de omgeving daarvan vindt, is dan minder van belang. Het gaat erom wat jullie zelf willen en wat Gods wil erover is.

Je zou 1 Kor. 7 kunnen lezen. Daar staat ook in vers 9 de passage over 'van begeerte te branden'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat dit een veel voorkomend probleem is, wat het natuurlijk niet minder lastig maakt.

Mijn vriend en ik hebben er ook bewust voor gekozen dat we wachten met geslachtsgemeenschap hebben totdat we getrouwd zijn en houden gelukkig nog goed vol. We zijn zelf ook 20 & 21. Ik vind het jong om te trouwen. Ik ben bijna klaar met mijn opleiding, maar mijn vriend moet dan nog 1,5 jaar. Maar ik denk dat we over een jaar of 2 wel getrouwd zijn, ook nog jong maar de liefde is het belangrijkste hierin. Als je weet dat het goed zit, is het goed. Of het praktisch haalbaar is, is een ander verhaal.

Ik zou er zeker met je vriendin over praten, om haar mening te horen

Maar zoals je zegt, jullie hebben geslachtsgemeenschap gehad. Als je hier spijt van hebt en je wil het veranderen, moet je daar sowieso samen achterstaan, anders werkt het niet. En dan kan je samen naar God te gaan om je "zonde" (als je het zo ziet) te belijden. Hij wil je vergeven en je helpen om "je leven te beteren".. Het zal geen makkelijke weg zijn, maar samen met Hem kan je eruit komen.

En zoals je zelf ook wel weet: trouwen is meer dan toestemming hebben voor geslachtsgemeenschap. Hou vooral het 'er-voor-elkaar-zijn-in-goede-en-kwade-dagen' voor ogen..

Sterkte ermee!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Bedankt voor alle reactie's doet me goed.

Ik vertrouw erop dat God ons hierin zal begeleiden, en inderdaad trouwen doe je niet alleen voor de seks..Ik hou van haar en ik weet wel dat zij het ook vindt dat seks eigelijk in het huwelijk thuis hoort.

nogmaals bedankt ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi,

Ik weet niet waar en in welke boekje dat gelezen hebt, want voor mij klinkt dit wel een beetje kort door de bocht.

Het hangt ook beetje af van je definitie van huwelijk. Er zijn mensen die zeggen dat je al een huwelijk hebt als je geslachtsgemeenschap met elkaar hebt. Consequentie daarvan is uiteraard dat je als je verkering/relatie afloopt en een nieuwe relatie aangaat je echtbreuk pleegt. Ik heb overigens niet het idee dat God's toorn over de ene of de andere zonde dragelijker is. We kunnen de straf voor geen van onze zonden zelf dragen. Maar het advies van Jalikaatje lijkt me wel goed praat er eerst eens met je vriendin over wat jullie wel en niet willen. En bedenk vervolgens daar gezamenlijk oplossingen voor. Uiteindelijk is geslachtsgemeenschap maar één aspect van jullie sexualiteit en dat is weer maar één aspect van jullie relatie.

Met bovenstaande citaat ben ik het mee eens.

Mijn mening is: God wilt dat je van je seks leven geniet met de partner waar je veel van houd voor de rest van je leven.

Dit omdat je alleen anders op teleurstellingen en echtbreuk aan loopt.

Maar ik kan het ook helemaal verkeerd hebben.

Neem samen een goede beslissing.

En ga samen mee naar God. Hij wil naar je luisteren, en wie anders kan je raad geven dan Hij alleen.

Je krijgt waarschijnlijk geen briefje uit de hemel, maar je kan wel rust krijgen in jullie gezamenlijke keuze.

Sterkte,

Mariforce

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid