Spring naar bijdragen

Relaties met ongelovigen.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 11:24:08 schreef John het volgende:

Dat vind ik een zeer gewaagde uitspraak Moos...gelovigen zijn niet te vertrouwen.

Waarop baseer je dit?

Ik zal nooit weten of, wat die persoon denkt, doet etc, uit HEMZELF komt of dat het "opgelegd"is.

Zoiets als: "ik moet zo reageren/handelen want dat schrijft mijn religie voor". Dan heb ik dus niet met een "individu" te maken maar met een ...tsja,...ik weet niet waarmee.

Ik ga gewoon graag met mensen om die "zichzelf" zijn. Die niet leven naar regeltjes van anderen.

Kan er ook niets aan doen.

Maar zo erg is dat toch niet...verbaasd.gif

Ik zal nooit een gelovige tot satan kunnen verleiden op deze manier...widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ehh, ik ben gelovig, maar ik ben altijd mezelf.

Ja, misschien handel ik wel naar mijn geloof, maar dat is wat ik zelf wil.

Ik moord niet omdat mijn geloof dat niet, maar omdat ik dat niet wil.

Ik help mensen niet - alleen - omdat mijn geloof dat wil, maar omdat ik dat wil.

Als gelovige ben je nog steeds jezelf, doe je nog steeds de dingen die jij wilt en niet de dingen die je door andere MENSEN worden opgelegd.

Wel heb ik voor mezelf en voor mijn geloof een aantal regels waar ik me aan WIL houden.

BTW: iedereen leeft volgens bepaalde regels, namelijk de wet...dus ga je nooit een relatie aan met een mens, zelfs met geen dier?!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 12:33:48 schreef John het volgende:

BTW: iedereen leeft volgens bepaalde regels, namelijk de wet...dus ga je nooit een relatie aan met een mens, zelfs met geen dier?!

De wet is democratisch tot stand gekomen. De wet regelt het maatschappelijk verkeer om ervoor te zorgen dat een ander geen "last" heeft van een ander.

Dat is heel wat anders dan "goddelijke wetten". "goddelijke wetten" regelen zelfs de persoonlijke levenssfeer van mensen. (zie o.a. topic over homo's).

Dat is dus een wezenlijk verschil.

Ik begrijp niet zo goed wat een dier hiermee te maken heeft.? Vergelijk jij mensen met andere dieren..?

Ik denk dat de redenen die gelovigen opgeven om geen relatie aan te willen gaan met ongelovigen, heel goed "omkeerbaar" zijn m.b.t. ongelovigen die geen relatie wensen aan te gaan met (streng)gelovigen.

Het is natuurlijk niet zo dat alleen gelovigen bepaalde voorkeuren hebben.

(ik ben ooit bijna getrouwd geweest met een moslim en ik ben getrouwd geweest met iemand wiens oom "monsigneur" was in de rk kerk..ik spreek dus wel een beetje uit ervaring).

Eigenlijk is dat hele gedoe van "wel/geen relatie met gelovige/ongelovige je reinste vorm van discriminatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bedoel ermee te zeggen dat dieren ook leven volgens bepaalde regels.

Tot voor kort mochten volgens de Nl.wet (en nu in nog heel veel andere landen) homoseksuelen niet trouwen...dus ook de staat bemoeide zich met hun leven.

En niet alle regels zijn democratisch gekozen, en van oorsprong is de wet gebaseerd op het Christelijk geloof.

Maar ik snap niet precies wat je tegenspreekt in ongelovige mensen? Dat ze iemand anders, namelijk God, boven anderen en zichzelf zetten? Dat God op de eerste plaats komt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het een groot verschil maakt of het liefde of verliefdheid is. Ik denk niet dat het de bedoeling is van God dat je je liefde voor iemand verbreekt omdat hij/zij niet geloofd. Hij houdt ook van iedereen, ook van niet-christenen.

Mijn vriend geloofd niet in God. Zelf ben ik weer op zoek naar God. Mijn vriend laat mij vrij in mijn geloof en ik respecteer het dat hij niet in God geloofd. Ik denk dat een relatie alleen maar stuk kan gaan als je elkaar hierin niet respecteerd. En ik ben van mening dat mijn vriend zelf op zoek moet gaan naar God wanneer hij dit zelf wil, en wanneer hij hier zelf aan toe is. Dat ga ik hem niet opdringen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 15:56:03 schreef Moos het volgende:

[...]

Eigenlijk is dat hele gedoe van "wel/geen relatie met gelovige/ongelovige je reinste vorm van discriminatie.

Ben ik niet met je eens. Een relatie met iemand aangaan is heel iets anders dan mensen accepteren. Ik bedoel, discrimineer ik als ik op blauwe ogen val? Nee! Want ik zeg (en denk) niet dat mannen met blauwe ogen beter zijn, ik val er gewoon op. Als ik geen relatie wil met iemand die geen kinderen wil, discrimineer ik dan? Nee, want ik vind mensen zonder kinderen net zoveel waard als mensen die wel kinderen hebben. Maar ik wil nou eenmaal WEL kinderen. In een relatie wil je toch graag iemand die bij jou past, en dat betekend niet dat je andere mensen minder waard vind. Dus heeft dat niks te maken met discriminatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik denk dat met vriendschap met ongelovigen nix mis is, Jezus had ook ongelovige vrienden. Als het echt een liefdes relatie gaat wordt het wat moeilijker, maar das volgens mij makkelijk te zeggen als je niet verliefd bent op een onchristelijk iemand

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb meer steun gekregen van mijn niet christelijke vrienden als van christelijke vrienden.

Ik heb meer ongelovige vrienden als christelijke vrienden.

Want daar kun je over het algemeen betere discussies mee voeren.

Christen zitten toch teveel in hun opgelegde patroontje

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Quote:
Op zondag 28 september 2003 00:54:52 schreef jmvriesen het volgende:

Een relatie met een ongelovige is altijd een moeilijk iest. Je gaat je gevoelens achterna maar probeert God te volgen zonder dat je jezelf verdriet aan doet..

Het blijft moeilijk....om alles in God's handen te leggen...

Neuken is altijd lekker. Gelovig of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 september 2003 01:21:11 schreef Jos Lemmers het volgende:

[...]

Neuken is altijd lekker. Gelovig of niet.

Dat mag dan wel zo zijn, maar maak je zo geen misbruik van hetgene dat God heeft gecreerd om 2 mensen nader tot elkaar te brengen.

Sexs is iets waar ik liever mee wacht totdat ik ben getrouwd omdat dat zo verslavend kan worden dat ik ernaar honger (meerdere partners) terwijl ik me na mijn huwelijk bijwijze van spreke helemaal suf kan N****** (in jouw bewoordingen, alleen onder censuur)

Bedenk goed:

SEKS MAAKT MEER KAPOT DAN JE LIEF IS WANNEER JE HET BUITEN GODS BEDOELINGEN TOEPAST!!!

En daarmee doel ik op hetgene wat tegen Gods woord in gaat (seks voor het huwelijk en dat van die ... praktiserende nichten (m/v)!!!!)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry Glenn...maar dit moet ff voor de persoon die zonodig "obsceen taalgebruik" in de vingers moest nemen:

U hebt gezocht op neuken:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

neu·ken (ov.ww., ook abs.)

1 [inf.] vrijen, geslachtsgemeenschap hebben met (iem.)

bron: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=neuken

Dus in het vervolg iets minder "directe" woorden gebruiken Jos. Kunnen wij tenminste doen alsof we nadenken bij jouw posts...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Kzelf heb verkering gehad met een jongen die geloofde in de satan, ik geloof naja geloof...de ene keer wat meer als de andere keer, laten we het daar maar ophouden in God enz, maargoed..jaah dat ging prima samen, maar voor later zou ik wel een vriend willen die gelooft,anders kom je denk ik wel in de problemen..duss..maar nu heb ik er niet zo veel moeite mee om met een ongelovige een relatie te hebben

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 16 november 2003 22:33:50 schreef Miss_kausalaya het volgende:

Kzelf heb verkering gehad met een jongen die geloofde in de satan, ik geloof naja geloof...de ene keer wat meer als de andere keer, laten we het daar maar ophouden in God enz, maargoed..jaah dat ging prima samen,
maar voor later zou ik wel een vriend willen die gelooft,anders kom je denk ik wel in de problemen..duss..maar nu heb ik er niet zo veel moeite mee om met een ongelovige een relatie te hebben

Voor later wil je wel een vriend die gelooft maar nu hoeft het nog niet?

Betekent dat dan ook dat als je nu verkering met iemand neemt je er eigenlijk niet voor gaat, want later hoeft je vriend toch pas gelovig te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jonges en Dames,

Ik vind dit onderwerp steeds gevoeliger wordern... vooral op persoonlijk vlak.

Heeft iemand van jullie enig idee hoe moeilijk het is om bij een verlovingsfeest, zoals gisteren die van mijn broer, allemaal koppeltjes te zien die happy zijn. En dat terwijl jij vet aan het balen bent dat je diegene vanwie je "houdt" niet kon meenemen omdat, in mijn geval, je ouder er niet achter staat...

Dat doet pijn man, voorals je je beseft dat die relatie waarnaar je verlangt "not done" is... Ik heb het er al eerder over gehad... zoek maar gerust naar de door mij geposte topics...

Nu begrijp ik ook waarmee mijn broer twee jaar terug enorm mee aan het worstelen was, hoewel mijn situatie in vergelijking zowat geen overeenkomsten vertoont...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hoeft ze niet op te zoeken... Ik plaats wel een link voor je:

http://forum.credible.nl/topic.php?id=708

http://forum.credible.nl/topic.php?id=915

Dit zijn de twee die over mijn situatie gaan.

Ik hoop dat je het leest want ik zou het nu niet beter onder woorden kunnen brengen dan dat het daar staat...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 23 november 2003 17:49:21 schreef jmvriesen het volgende:

Sjah...

Hoe er mee om te gaan... i donnow. Denk dat iedereen dat wel heeft...

kijk hier houw ik wel van!

jmvriesen durft gelukkig EERLIJK te zijn over zijn twijfels enzo!

dat zie ik graag..... eerlijkheid!

verder heb ik nog een leuk vraagstukje om over na te denken:

God is Liefde zeggen jullie?

maar als hij liefde is dan is het wel erg gemeen van hem dat jmvriesen niet bij het meisje kan zijn waar hij om geeft!!

denk je niet dat God juist blij is voor je als je iemand hebt om lief te hebben???

zomaar een vraag!

toedels!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid