Spring naar bijdragen

Jezus leren kennen en ontmoeten


Aanbevolen berichten

moge dan is alles als te zake doende gezien worden, elk argument kan aangevoerd worden ook al lijkt dat off-topic zonder dat het off topic is.

Om eerst terug te keren naar het laaste dat Ashes schreef:

Quote:
henk wat ik zeg is dat niet alles begrijp, dat heeft niet met liefde te maken, misschien simpel weg met intelligentie, een gebrek daarvan bij mijn kant.

Je trekt een hele boel omver, wat mij geleerd is?

hoe weet je dat?

ik vermoed jij denkt te kunnen meten, of tellen maar de verkeerde maten gebruikt, en jij zelf wartaal gebruikt.

Jij maakt je eigen regels, en gooit wat teksten in de mix, en zodra een tekst iets zegt wat niet daarin past, geef je aan dat die tekst een verdraaide weergave is.

Het lijkt erop dat jij jezelf boven de woorden van God zelf verheft, en verdraaid deze, dit verteld mij dat ik met alles wat jij zegt moet oppassen.

Niet dat alles wat je zegt niet klopt, maar dat ik extra oppas.

Je hebt namelijk een beeld gemaakt, en probeerd daar alles in te stoppen, ongeacht wat de tekst zegt, inplaats van de tekst het beeld laten maken.

Ja Ashes,

lijkt! En is dat waar?

Elk woord, elke tekst toets ik. Dan zeg mij één woord dat God is en in onze taal dat geheel weergeeft zonder verbeelding! U kunt het niet. Géén eén noch geen kan dat want God is onverbeeld en spreekt in onverbeelde taal!

Welke taal staat er dan het dichtst bij? De ontmenselijke taal!

Dus waar in de H.Schrift staat ontmenselijke taal? Hoe weet je dat?

Omdat te verstaan moet je naar God toe. Je moet leren dat God volmaakt levend wettisch is! Dat in God 1 + 1 = altijd 2, niet meer niet minder, niet anders!

Dus elek letter, woord vers en verhaal moet, MOET EEN EN AL-EEN ZIJN IN ALLES ZONDER TEGENSPRAAK! En als je dat goed doet dan verschijnt De Heer Onverbeeld!

Het is volmaakte wiskunde en om Jezus Kennis te verstaan hoe die werkelijk is moet je terug naar de basis naar de scheppingsverhalen en dan volmaakt wiskundig naar Gods Levende Wetmatigheid ontleden en alle puzzelstukjes schoonmaken met volmaakte liefde en terug plaatsen zoals God zegt dat te doen!

God woont volmaakt zichtbaar in uw ziel en de Liefde is eeuwig oneindig machtig, dus u kunt het! Géén een die kan zeggen dat die het niet kan! Zij die dat zeggen zijn en zijn nog nooit in een Godsgericht geweest, onverbeeld!

Ik trek bijna alles omver omdat ik naar het Godsgericht ga!

En ja dat is voor velen niet mogelijk en wijzen het op voorhand af!

Je moet de tekst niet het beeld laten maken. je moet de Heer liefhebben zoals De heer lief heeft en dan valt de verdraaiing, versluiering weg!

Dus lijkt voor degene die niet naar een Gods Gericht ga!

En waarom gaan de anderen niet? waarom worden anderen verhinderd? Hoezo is het waar dat je er niet kunt komen?

Ben jij daar al geweest? Waarom niet? Waarom lukt het niet?

ga uw wegen na, vast en bidt net zo lang totdat de Heer verschijnt! En dat duurt geen eeuwen, of meer dan een leven lang, lees maar bij Abraham!

Dus waarom wordt het niet geleerd? Omdat men angst heeft voor profetie en profeten, omdat de Leer op slot gegooid is door menselijke gehoorzaamheid!

een priester wordt gevraagd de bisschop te gehoorzamen bij zijn weiding! men vraagt niet om leif te hebben zoals Jezus Petrus vroeg!

Dus wat doet een blinde gelovige met macht,als iemand komt die ziet en meer macht heeft? ja meer macht want iemand die ziet heeft meer macht dan die blind is.

Zeggen dat het onbegrijpelijk is, weg vegen, dreigen, een ban, opsluiten, doden!

En dat kan als degene die ziet zich niet weet te verdedigen, te doorstaan. want De Liefde zegt te sterven voor de ander totdat het niet meer hoeft!

Daar maakt men misbruik van: Jij bent onbegrijpelijk etc! altijd is de ander schuldig!

Dus hoe kunnen wij tot weten komen, Jezus zien verschijnen?

Door goed onderzoek te doen!

Hoe doet de wetenschap het?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap waar jij heen wilt, maar dan nog kan ik jouw woorden niet aannemen, want ik weet niet wie jij bent, ik weet niet of het waar is wat jij zegt, ik zou idd zelf naar God moeten gaan, bidden en vasten.

En dat bedoel ik met op mijn hoede zijn, want het kan net zo goed zijn dat je de nieuwe joseph smith bent.

En juist omdat je op het eerste gezicht veel lijkt te verdraaien, ben ik dus op mijn hoede, maar maak je geen zorgen, want er is 1 God en als ik al mijn motieven achter me laat en gewoon puur naar hem toe ga dan zou ik het zelfde moeten ontdekken als jij.

Denkt je trouwens dat God niet in staat is om onze taal te spreken, en was Jezus niet Gods woord, wat vlees geworden is.

Is Jezus leven niet God's communicatie naar ons toe, is hij niet de vervulling van de beloftes.

Dus om de Vader te kennen, moet ik de Zoon kennen, want Hij is de brug, de communicatie naar ons mensen toe.

Ik ben het met je eens dat God volmaakt is, dat 1 +1 altijd 2 is, en dat Gods zichzelf niet tegenspreekt.

En dat is ook 1 van de maniere hoe ik de bijbel lees en toets.

Maar om volmaakt lief te hebben, is het niet nodig dat ik volmaakt ben in hoe ik de bijbel lees.

Om volmaakt lief te hebben moet ik volledig sterven aan mijzelf, en in de geest wandelen.

Ik heb daar niet de volmaakte wiskunde voor nodig, ik moet mijn ogen op Jezus richten.

ik hoop dat je mijn reactie begrijpt, want het is moeilijk om te reageren, want je maakt zoveel stellingen dat ik niet meer weet welk punt het om gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dan help ook mij, zeg mij waar je vraagtekens bij hebt. dat is samen op weg gaan. En ja ik zou een nieuwe joseph smit kunnen zijn. Daarom vraag ik geen geloof aan mij dat iedereen wel doet. ik vraag liefdevol gepast wantrouwend ondezoek opdat men leert te Zien. het is niet mijn wens dat je mij volgt maar dat je Jezus zelf leert te ontmoeten: Hij is De Weg, De Waarheid en het leven!

ben aan het werk dus daarom deze bijdrage zal later op de rest ingaan!

+PAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Ashes lees het volgende:

Een getuigenis van De Geest

Mijn spreken en mijn prediking kwam ook niet met meeslepende woorden van wijsheid, maar met betoon van Geest en Kracht, opdat uw geloof niet zou berusten op wijsheid van mensen, maar op de Kracht van God(1 Korinthe 2, 4-5)

Het gesprek van de grote Russische starets Serafim van Sarov met de grootgrondbezitter en rechter Nikolai Motovilov in november 1831, geeft inzicht van verlichte geesten. Motvilov wordt zijn leven lang geboeid door de vraag naar het doel van een christelijk leven. Vader Serafim wijst als dit doel aan het verwerven van de genade van De H.Geest. Door zijn gebed wordt aan Motovilov direct de verlichte openbaring geopenbaard. Aantekeningen van Motovilov geven deze gebeurtenissen aan ons door:

Het was op een donderdag in november 1831. Het was een sombere dag, Een kwart meter sneeuw bedekte de aarde en er viel een dichte fijne sneeuw toen vader Serafim naast zijn kluizenaarsblokhut een gesprek begon. Hij vroeg mij te gaan zitten op de stomp van een boom die hij net had omgehakt en hurkte tegenover mij.

"De Heer openbaarde mij", zei de grote starets, "dat u sinds uw kinderjaren ijverig zoekt naar het doel van het christelijk leven en dat u daarnaar veel navraag hebt gedaan zonder ooit iets zekers te horen...Nu zal ik, armzalige vanwege uw liefde voor God opheldering geven op deze vraag: Het ware doel van het christelijk leven ligt in het verkrijgen van de genade van de H.Geest.

u moet hier wel bedenken: alles wat niet ter wille van Christus geschiedt, ook al is het goed, verleent de Goddelijke Genade niet. Alle goede werken, zoals waken en bidden, onthouding en weldadigheid, die wij ter wille Christus doen, zijn slechts middelen voor het verwerven van De Goddelijke Geest."

"Wat bedoelt u met verwerven?" vroeg ik vader Serafim. "Dat begrijp ik helemaal niet."

Verwerven is hetzelfde als verkrijgen; u begrijpt toch wat geld verwerven betekent? Met het verwerven van de Goddelijke Geest zit het net zo.

Gewoonlijk streven de mensen naar het verwerven van vermogen, naar erkenning, eer en roem. het verwerven van de H.Geest is eveneens verwerven van kapitaal, maar dan begenadigd, eeuwig kapitaal. Het wordt verkregen met dezelfde middelen als al het uiterlijke. De God-Mens vergelijkt ons leven met een markt, ons levens werk met een koop en beveelt ons onze tijd nuttig te gebruiken om voor aardse goederen onvergankelijk goed te verkrijgen. De aardse goederen zijn werken van de deugd. Als zij in Christus Naam worden verricht, brengen zij de genade van de H.Geest. Verwerf ook door alle andere deugden de gave van de H.Geest en doe vooral datgene, die u de meeste winst brengt. Beoordeel dus alle goede werken in de naam van Christus. De heil brengende wil van God eist al het goede als enigste daarom te doen, dat u de H.Geest als onschatbaar, onuitputtelijk en hoogste goed verkrijgt. Zonder Hem is er geen heil. Elke ziel wordt door hem tot leven gebracht door de vereniging op geheimzinnige wijze doorlicht.

De H.Geest zelf komt bij ons inwonen, wanner wij ons op alle mogelijke manieren inspannen Hem te verkrijgen: ´Ik zal komen en in u woning nemen en wordt uw God, en gij Mijn mensen.´ Er staat geschreven: ´Waakt en bid, opdat u niet in de verleiding komt´. Want wee hen, die in het werk van alledag, in zorg en kommer ondergaat en De H.Geest er bij inschiet. Waken en bidden verlenen vooral Zijn genade! In Het Gebed worden wij waardig gekeurd ons te wenden tot De heer, Die Onuitputtelijke Bron van Genade en met Hem zelf, da Algoede, Leven Schenkende God en Heiland te spreken. Zolang, tot de H.Geest in zeker mate tot ieder van ons afdaalt. Komt echter door de almachtige kracht van geloof en gebed de God der geest in de volheid van Zijn Goedheid tot ons, dan verstomt ons gebed; in innerlijk zwijgen hoort de ziel alle woorden van het eeuwig leven die Hij haar mededeelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

vervolg:

Hoezeer wens ik uw Liefde voor God toe, dat u de onuitputtelijke Bron van de Goddelijke Genade deelachtig wordt en daar steeds aan blijft denken, of u haar verkrijgt of niet. Bevindt u zich in de H.Geest van God, dan bent u, en God zij daarvoor geprezen, van alle kommer verlost. Bent u niet in Hem, ga dan na op welke grond Hij u verliet en blijf zolang naar Hem opzoek tot Zijn genade weer met u is!

Geef ook de gaven van De Genade door aan hen, die ernaar vragen, als een brandende kaars, die u zelf licht geeft en de andere kaarsen aansteekt. Hoe meer u geeft, des te sterker groeit de genade. De Heer zei zelf tot de Samaritaanse vrouw: ´Wie gedronken heeft van het water, dat Ik hem/haar zal geven, zal geen dorst krijgen in eeuwigheid, maar het water dat Ik hem/haar zal Geven zal in hem/haar tot een fontein van water, dat springt ten Eeuwige leven´.

"Vader," merkte ik op, "U spreekt van het verwerven van De genade van De H.Geest als doel van het christelijk leven. Maar hoe en waar moet ik Haar Waarnemen? Goede daden zijn te zien; is Gods Geest dan ook waar te nemen? En hoe weet ik of Hij bij mij is of niet?"

Starets Serafim antwoordde: "Wij zijn tegenwoordig bijna allen zo koud in ons geloof, zo achteloos tegenover de werking van Zijn Voorzienigheid en de Gemeenschap met God, dat wij de uiteenzettingen van De H.Schrift over de omgang met God en/of De H.Geest vreemd vinden en de vraag stellen of wij, mensen, God zo direct kunnen waarnemen. Dat komt, doordat wij ons van de eenvoud van het vroeg-christelijk geloof hebben verwijderd en - onder het voorwendsel van van verlichting - zijn vervallen tot totale duisternis van het niet weten. Daarom lijkt ons moeilijk te begrijpen, wat vroegere mensen volkomen duidelijk hebben begrepen, tot in hun dagelijks leven. Bij de Joden en bij de heidenen bestond er een besef van God, hoe God, De H.Geest, in de mens werkt en aan welke innerlijke of uiterlijke verschijnselen men dat kon merken. Dit weten heeft ook de Messias hen leren kennen! Jezus Christus verleende de discipelen de gave van de H.Geest, die hen alle Waarheid zal leren. Na zijn Opstanding blies Hij hen aan en hergaf hen sinds de Pinksterdag hen sinds de zondeval verlorene gave van de H.Geest. Op de Pinksterdag deed Hij de H.geest opnieuw op hen nederdalen in een geweldige windvlaag. De H.Geest kwam over hen in de vorm van tongen van vuur, drong in hun binnen en vervulde hen van een vurige, blijdschap verwekkende Kracht van Goddelijke Genade. Deze vuur ademende Genade van de H.Geest wordt ons met de doop verleend en door de zalving voor eeuwig bezegeld. Door een achteloos, zondig leven verliezen wij haar levende invloed op onze Ziel en streeft er naar ons te wekken en te leiden tot God.

Op de gehele wereld ie er niets kostbaarders, hogers en meer noodzakelijk, niet iets dat meer Leven geeft, dan deze genade van de H.Geest. Zij roept Het Woord van Christus in herinnering en werkt steeds in eenstemmigheid met Hem, brengt blijdschap in onze harten en verleent ons Vrede.

Over Deze Genade, die in de God-Mens Jezus Christus aan de mensheid is verschenen, staat geschreven: ´In het Woord was Leven en Het leven was Het Licht der mensen; en Het Licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen.´(Johannes 1, 4) Dat wil zeggen dat De Genade van de H.Geest - ondanks alle menselijke zonden en de duisternis - Licht geeft in de harten van de Christen. Dit Licht doet zijn werk in Het Gebed, het brengt ons tot diep berouw. Na ons berouwen maakt de genade alle sporen van onze verkeerde daden geheel ongedaan. Dat wil zeggen: wie, ondanks alle banden van het kwaad die hem/haar binden, probeert deze banden te verscheuren, die wordt door middel van De Genade rein en verlicht(Psalm 51). Door het goede dat de mens omwille van Christus doet, verkrijgt De H.Geest, die in hem/haar werkt en het konkrijk Gods in hem/haar Sticht.

Veder moet u weten, hetgeen we onder de Goddelijke Genade moeten verstaan en hoe deze werkt in degene die er door worden Verlicht. De Genade van De H.Geest is Een Licht, dat de mens doorlicht. In de geboden van De Heer werkt Zij als Dat Licht, dat Het Pad van de mens in de duisternis van zijn zorgen en aanvechtingen Verlicht. In de mensen, die door God zijn Doorlicht en Verlicht, openbaart Hij dit Licht voor vele getuigen. herinner u Mozes na zijn gesprek met God op de berg Horev. Zijn gezicht straalde zozeer in bovennatuurlijk licht, dat het volk niet in staat was om hem aan te kijken. Hij moest zich omhullen. Denk ook aan Christus´ Verlichting op de berg Tabor. Een geweldig Licht omgaf Hem, Zijn gewaad werd witter dan sneeuw en de discipelen vielen uit vrees ter aarde. Dan verscheen er een wolk en bedekte het te felle Licht van Gods Genade , dat hun ogen verblindde(Marcus 9, 3) Zo ook verschijnt De genade van de Allerheiligste Geest in onuitsprekelijk Licht aan allen wie God Haar Werkzaamheid Openbaart."

Link naar bericht
Deel via andere websites

vervolg:

"Maar hoe merk ik of ik zelf in De Genade van de H.Geest bevind?" vroeg ik.

"Dat is dank zij een zuiver bewustzijn van De Geest zeer eenvoudig. Dat zuivere bewustzijn is het bewustzijn, dat zonder hoogmoed is en vervuld van Liefde voor God en zijn medemens. Van dit zuivere bewustzijn zegt de Heer: ´God wil, dat allen verlost worden en het ware bewustzijn openbaarde de Heer aan de apostelen, opdat zij De Schrift zouden verstaan! Wie dit bewustzijn bezit, ziet nauwkeurig of hij/zij in de H.Geest is of niet. Zo moeten wij het verschijnen van De H.Geest verstaan.

"Toch begrijp ik niet, wat mij de vaste wetenschap geeft, dat ik in Gods Geest ben. Hoe moet ik in mijzelf Zijn Ware Verschijnen herkennen?" hield ik vol

Vader Serafim greep mij stevig vast bij mijn schouders en zei: "Wij beiden zijn nu in Gods Geest....Waarom kijkt u mij niet aan?

Ik antwoordde:"Ik kan u niet aankijken, vader, want uw gezicht straalt helderder dan de zon; uw ogen schieten bliksemstralen, zodat mijn ogen er pijn van doen."

Vader Serafim zei toen:"Wees niet bang..u bent nu net zo licht als ik. U is nu in de volte van Gods Geest, want anders zou u mij niet zo zien."

Vervolgens boog hij zijn hoofd over naar mij toe en fluisterde zacht in mijn oor:"Dank God voor Zijn onuitsprekelijke Genade, die Hij u bewijst...ik had slechts stil in mijn hart gebeden:´Heer, keur hem nu waardig duidelijk met zijn lijfelijke ogen die afdaling van de H.Geest te aanschouwen, die U Uw dienaren waardig keurt, wanneer U in het licht van Uw geweldige heerlijkheid verschijnt...´ En op het zelfde ogenblik vervulde de Heer de deemoedige bede van de armzalige Serafim...Hoe kunnen wij Hem niet dankbaar zijn voor Zijn Onuitputtelijke Genade tegenover ons beiden? Het heeft Gods Genade behaagd al een liefhebbende moeder uw ontstelde hart te troosten. Kijk mij rustig aan en wees niet bang.

Na deze woorden keek ik hem in zijn gezicht en werd gegrepen door een nog sterkere huivering van eerbied. Stelt u zich de zon voor en daar middenin, in de helderste straling rond het middaguur, het gezicht van een mens, die met ons spreekt. We zien zijn lippen bewegen, zijn ogen van uitdrukking veranderen, we horen zijn stem, we voelen hoe zijn armen onze schouders omvat en toch zien noch zijn handen, noch zijn gestalte, noch onszelf; wij zien allen maar het verblindende Licht, dat zich enige meters rondom verspreidt en de met sneeuw bedekte open plek, de vallend sneeuwvlokken onszelf en de grote starets doorlicht.


Samengevoegd:

vervolg:

"Welk gevoel heeft u nu?" vroeg vader Serafim

"Ik voel me buitengewoon goed"

"Hoe bedoelt u met goed? Omschrijf het nauwkeuriger."

"Ik voel de diepste stilte, en een niet te omschrijven innerlijke vrede."

Dat is nu de vrede waarover de Heer tot zijn discipelen zei: ´Vrede laat Ik u, Mijn Vrede geef ik u.´ en "En de vrede Gods, die alle denken te boven gaat." Johnannes 14, 27:

[27] Vrede laat Ik jullie na, mijn eigen vrede geef Ik jullie, een andere dan de wereld te bieden heeft. Je moet je dus niet zo laten verontrusten en de moed niet verliezen.

en Fillipus 4, 7:

[7] En de vrede van God, die alle begrip te boven gaat, zal uw hart en uw gedachten bewaren in Christus Jezus.

Geen woord is in staat het welgevoel daarvan weer te geven. Dat is de Vrede Gods, Die door Jezus Christus wordt verleend. Is er nog meer dat u voelt?"

"Een ongemene liefelijkheid en zaligheid."

"Dat is de zaligheid die onze harten vult en ons hele gestel doordringt met ongekende liefelijkheid. In deze liefelijkheid smelten onze harten weg en worden wij door onzegbare zaligheid vervuld. En is er nog meer?"

"Een ongewone blijdschap in mijn hele hart."

"Als De Geest van God neerdaalt op de mens en hem in Zijn Volheid Overgiet, wordt de Ziel vervuld van onbeschrijfelijke blijdschap, want De Geest doet alles dat Hij aanraakt opgaan in vreugde. Dat is de blijdschap waarvan De Heer in het evangelie zegt:´Maar ik zal u wederzien en uw hart zal zich verblijden en er is geen één, noch niemand die u uw blijdschap ontneemt´.(John 16,22). Maar hoe troostrijk ook deze blijdschap ook deze blijdschap des harten is, zij is nietig tegenover de blijdschap die de Heer verleende aan hen die Hem liefhebben: Welk geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord en in geen mensenhart si opgekomen(1Korinthe 2,9). Al onze blijdschap is slechts een kleurloze voorproef van die onuitsprekelijke hemelse blijdschap. Daarom is het zaak zich steeds opnieuw in te spannen en van kracht tot kracht te gaan om de maat van Christus´ tijd te bereiken. Dan zal onze blijdschap volkomen zijn, en geen één, noch niemand, neemt dat ons af.

Voelt u nog anders?"

"Ik voel een onbeschrijfelijke warmte."

"Hoe warmte? We zitten hier toch in het bos, het is winter, we hebben sneeuw, onder onze voeten en sneeuwvlokken vallen op ons neer. "Wat" is dat dan voor een warmte?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

vervolg laatste deel:

Quote:

mijn Intermezzo: let op hoe de H.Starets de ander leert niet als enigste naar God te zien in hemzelf maar tegelijkertijd ook naar het andere buiten hem door in God te gaan staan Oog heeft voor het andere. Je hebt een naar God opzien zoals de verschijning van Bernadette weergeven wordt zoals zij Maria zag buiten haar. Dan heb je een verschijning in je zelf waarmee je op de rand van God staat en dan heb je in God staan waardoor je God Ziet en gelijk naar alles met God mee kijkt: Het binnen en buiten God Zien, in en buiten het lichaam!

einde van mijn intermezzo

"Een warmte als een geweldig stoombad."

"Geurt zij misschien ook zoals in het bad?" vroeg vader Serafim.

"Nee, het is een wonderlijk welriekende geur, waarmee ik niets kan vergelijken. In de verte heeft het iets van de geur van echt parfum."

Vader Serafim glimlachte en zei:"Ik ken dat precies, maar ik vraag u er met opzet na om na te gaan of u dit ook ervaart. U zegt de zuivere waarheid. Geen aardse geur is met die welriekendheid van de H.Geest te vergelijken, die ons omgeeft. Welke zou daarop moeten lijken? Let wel, u sprak van warmte en op ons ligt sneeuw, die niet smelt. Blijkbaar bevindt deze warmte zich niet in de lucht, maar in ons binnenste. Dat is de warmte, waarom wij De Heer bidden: Verwarm mij door De Warmte van Uw heilige Geest.

Deze warmte verwarmde ook de kluizenaar, die gehuld in de goddelijke genade als in een warme mantel, geen vorst of winter vreesden En zo moet het inderdaad ook zijn, want de Goddelijke Genade moet in ons Hart wonen, God zegt zelf: Het Koninkrijk Gods is in u. Daaronder verstond Hij De genade van De H.Geest. Dit Koninkrijk Gods is nu in ons binnenste en De genade van De H.Geest straalt door ons heen en verwarmt ons, vult de lucht met welriekendheid, verzaligd ons en vervult ons hart met onzegbare vreugde. Wij ervaren: Het koninkrijk Gods bestaat niet in eten en drinken, maar in rechtvaardigheid, vrede en blijdschap door De H.Geest. Ons geloof berust niet op overtuigende woorden van menselijke wijsheid, maar op het aantonen van Kracht en Geest.

In die toestand bevinden we ons nu. Hiervan zei De Heer:´Velen zijn onder u, die de dood niet zullen smaken voor zij de het Koninkrijk Gods hebben aanschouwd, dat in Kracht is getreden.´ Deze onuitsprekelijke Vreugde viel ons nu ten deel. Dit is ´In de Volheid van de H.Geest zijn.´ Nu hoeft u er niet meer naar te vragen op welke wijze de mens verwijlt in de Genade van de H.Geest. En ik denk, dat De Heer u zal helpen dit steeds in Herinnering te Houden, anders had de Goddelijke Genade niet zo onmiddellijk mijn deemoedige bede verhoord. ook is deze ervaring niet aan u als enige verleend, maar door u aan de gehele wereld om velen van nut te zijn. Dat u wereldlijk bent en ik monnik heeft niets te betekenen. God vraagt slechts naar het goede geloof in Hem en in Zijn Eniggeboren Zoon. Daarvoor verleent Hij in overmaat De Genade van De H.Geest. God zoekt harten die van Liefde voor Hem en voor de naaste vervuld zijn; in hen verschijnt Hij in de volheid van Zijn Heerlijkheid: ´Zoon/dochter, geef Mij je hart, al het andere zal Ik jouw "Verlenen".´Zo zult u in uw liefde voor God alles van God Ontvangen, waarom u Hem zult vragen, wanneer het tot eer van God en/of tot van de naaste dient. De Heer is oneindig Goed; "Hij vervult de wens van diegenen die Hem Liefhebben en verhoort hun gebed."´

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ahses,

je schreef:

Quote:

En juist omdat je op het eerste gezicht veel lijkt te verdraaien, ben ik dus op mijn hoede, maar maak je geen zorgen, want er is 1 God en als ik al mijn motieven achter me laat en gewoon puur naar hem toe ga dan zou ik het zelfde moeten ontdekken als jij.

ik heb het voorgaande verhaal hier neergezet omdat u het al had over gelijke ervaringen.

En zo is het. Als er twee op gelijke plaats staan in Jezus bij zijn verschijnen en volmaakt is is die voor allen gelijk in alles! Dan weet iedereen dat ook.

Zo zou het onder christenen moeten zijn. En zo kan het zijn als allen in vasten en bidden gaan totdat de Heer aan allen volmaakt verschijnt. Men moet dan ook doorgaan totdat allen alles gezien hebben. Dan is er nergens meer een verschil van mening, weten en zijn en kunnen! Allen zijn volmaakt Eén en Al-Eén in Alles in, met door Jezus en hun Godskinderen want iedereen is dan in het volmaakte Godskind teruggekeerd en heeft al het kwade afgelegd/verstorven.

Het is dus zoals H.Paulus beschreef in 1Korinthe 4,5 en 2Korinthe 12, 2-4 met dat Jezus bedoelde in Johannes 16, 22 en ff:

[22] Zo hebben ook jullie het nu wel zwaar, maar Ik* zal jullie weerzien en jullie hart zal vol vreugde zijn, een vreugde die niemand je ooit kan ontnemen. [23] Op* die dag zul je Mij geen uitleg meer te vragen hebben. Waarachtig, Ik verzeker jullie: wat jullie de Vader ook zullen vragen in mijn naam, Hij zal het jullie geven. [24] Tot nu toe heb je nooit iets gevraagd in mijn naam. Vraag en je zult verkrijgen, en je vreugde zal volkomen zijn.

[25] Dit alles heb Ik tegen jullie gezegd in versluierende* taal. Er komt een uur* dat Ik geen versluierende taal meer zal gebruiken, maar onomwonden over de Vader zal spreken. [26] Op die dag zullen jullie gaan bidden in mijn naam.

Later wil ik op dit verhaal terug komen want er zitten nog een paar valkuilen in en er is nog een verdere verdieping mogelijk.

Quote:

Denkt je trouwens dat God niet in staat is om onze taal te spreken, en was Jezus niet Gods woord, wat vlees geworden is.

Is Jezus leven niet God's communicatie naar ons toe, is hij niet de vervulling van de beloftes.

Dus om de Vader te kennen, moet ik de Zoon kennen, want Hij is de brug, de communicatie naar ons mensen toe.

Jezus was volmaakt in alles en altijd volmaakt verbleven in handelen denken en wensen.

Dan betekend dat Jezus altijd volmaakt gecommuniceerd heeft en aangezien Jezus duidelijk maakt dat Jezus De Waarheid, de Weg en Het leven is, is zijn spreken in alles gelijk De waarheid, De weg en Het leven. Elk anders was een meer of minder zondig geweest. Dan als je spreekt heb je het niet slecht over een deel van De waarheid, De Weg en Het leven. Je legt alles open in tijd is volmaakt(wiskundig geformuleerd: Tijd is in den beginne, tijd is 0 t/m tijd is oneindig Godsgelijkertijd: er is geen tijdsverschil onderling)

Het is dan aan de ander of die en hoeveel die gelooft om te kunnen Zien. Jezus biedt alles aan en versterft al het tekort dat het onmogelijk maakt om alles te Zien. Bij het Zien hoort ook de consequentie om het naar De Liefde te dragen en ver-dragen en niet te misbruiken. Ongeloof weerhoudt om te Zien. En verbeelding doet De Waarheid , De Weg en Het Leven onszelf daar in de plaats zetten als De Waarheid, De Weg en Het Leven!

Daarom wil ik niet dat u mij volgt maar liefdevol, gepast wantrouwend onderzoekt! Niet ik ben De Waarheid, De Weg en Het Leven! Jezus is dat. Niet mijn schrijven is in alles volmaakt, Jezus doet dat, niet mijn schrijven is altijd volmaakt geweest: Jezus wel!

Ik wil dat u zelf Hem onverbeeld ziet want dan ziet u de Hemelse Jezus die ook terugkeer op de dag des Oordeels van uw zelf, anderen en de algemene!

Dan leert u volmaakt Eén en Al-Eén met Jezus in alles te zijn en volmaakt te oordelen/beoordelen! dan leert u volmaakt Lief te hebben!

Zoals u kunt zien is mijn schrijven verbeeld!

Quote:

Ik ben het met je eens dat God volmaakt is, dat 1 +1 altijd 2 is, en dat Gods zichzelf niet tegenspreekt.

En dat is ook 1 van de manieren hoe ik de bijbel lees en toets.

Maar om volmaakt lief te hebben, is het niet nodig dat ik volmaakt ben in hoe ik de bijbel lees.

Om volmaakt lief te hebben moet ik volledig sterven aan mijzelf, en in de geest wandelen.

Ik heb daar niet de volmaakte wiskunde voor nodig, ik moet mijn ogen op Jezus richten.

Om de H.Schrift te lezen zoals het hoort kan het niet anders dan om tot volmaakt lief hebben te komen want uw hart moet in alles rein zijn om het te kunnen verstaan. Ja het is al door het versterven zover rein, het moet als enige nog zo behouden blijven en bevestigd worden en dat is om er zo naar te handelen!

Het mag lijken dat u nog niet rein bent maar u zou niet kunnen Zien als u er al niet was. U bent aanspreekbaar omdat het geloof er is. Zou het er niet zijn dan zou u het al afwijzen. De Nederigheid is er want wilt luisteren, uw oprechtheid van hart omdat u wilt verstaan. De Reinheid is er al u moet als enige nog bevestigen door te erkennen waar het fout ging en er van leren het niet meer te doen.

Alles ligt dus al klaar in de Ziel u moet het nog in alles ook zo laten zijn in geest en lichaam.

En is er een oplopend niveau. Naarmate men meer bereid is te geloven en lief te hebben openbaart de H.Geest de H.Schrift Meer en laat u meer en meer het onverbeelde van Jezus zien! Gelijk het beklimmen van Gods Berg. De Hoger u komt de verder kunt u kijken en des te scherper uw zicht!

Dus ja ik zou een nieuwe Joseph Smith kunnen zijn en ik ben het niet want ik wens geen geloofsgemeenschap voor mij zelf, noch wens ik scheuring!

Ik heb er over gelezen in Wikipedia en ik zou hem niet volgen. Al om de verbeelde verschijningen en door de uitsprak dat er geen ware kerk bestaat en zijn handelen naar de vrijmetselarij. Die bestaat wel en delen zijn openbaar in alle christelijke kerken en gemeenschappen, allen hebben Zijn Geboorterecht. Eén heeft het eerste Geboorte Recht: De R.K.Kerk!

Het getuigt niet van nederigheid om een eigen geloofsrichting op te richten. Het getuigt van nederigheid om in de kerker van ongeloof van de ander te verblijven tot die tot geloof komt. Het gaat Jezus alles om Eénheid en Hijzelf ging in de kerker van ongeloof van het joodse geloof om het te herstellen en te vervolmaken. Eenheid wordt niet gesticht door weg te lopen en zelf te stichten. Eénheid wordt bereikt door obstakels weg te ruimen en daar te blijven tot en gezamenlijk op pad gaat dan wel daar laat brengen waar meer Eénheid te vinden is!

Pas als met tot profeet geroepen is mag men uit de kerker gaan en dan pas dan en daar waar God zegt te doen! God haalt geen mens onderuit, noch neemt die iemand iets af. Het is de persoon zelf die valt, dan wel verliest!

Een profeet staat op, op cruciale momenten. Dan gaat er er om: er op of er onder! Dan is een profeet het leergezag, omdat het aangestelde leergezag faalt, dan wel geen keuze durft te maken en er grote schade gaat ontstaan!

+PAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

Let wel Jezus is ook de Volmaakte Profeet in alles. Hij is dus niet een profeet als in het oude testament, noch de apostelen. Op drie profeten wil ik een onderscheidt maken: Henoch, Mozes en Elia. Zij lieten bij hun sterven geen lichaam achter. Zij hadden volmaakt lief en stierven toen volmaakt in alles gelijk Jezus(en Maria) altijd in de ziel van de ander en gedurende hun leven altijd volmaakt. Ook waren Henoch, Mozes en Elia niet volmaakt verwekt zoals Maria en Jezus en daarbij is Jezus God en Mens!

Laat het dus duidelijk zijn dat ik hier als ik over een profeet heb het over een mens die tot profeet geroepen wordt!

En voor zover schrijft de H.Schrift slechts over twee profeten in de eindtijd en over 144.000

Alle anderen zijn heiligen en heiligen mogen wel profetisch zijn. zij hebben niet bedoeling om scheuring te veroorzaken.

Ook de twee in de eindtijd zijn er niet op uit om scheuring te veroorzaken. zij zijn er om de Leer volmaakt en 1 Kerk te maken en profeten op te leiden voor de tijd van de anti-christ om die te weerstaan en gelovigen in bescherming te nemen

+PAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij kunnen ook Jezus leren kennen op een andere wijze.

Door er te zijn voor andere die ons op een of andere mannier nodig hebben .

Te luisteren naar andere of mee te leven met andere die het soms moeilijk heeft .

Zei Jezus niet al wat gij aan een ander hebt gedaan hebt gij ook mijn gedaan .

Net als ik zondag in de kerk hoorden :wij allen mogen en kunnen het zout en licht der aarde aarden zijn.

En laten wij dan ook het goede zout en licht zijn ;en niet het smakeloze zout en licht . candle-smiley.gif


Samengevoegd:

Jezus leren kennen ?

Waar kun je nog beter Jezus leren kennen dan om je heen te kijken en zie wat God voor ons geschapen heeft uit hem .

Want zit niet overal God in? is het niet Zijn Geest die hij daar in legden? is Het niet zijn Zoon die hij ons gegeven heeft?

Soms als ik mij heel bedroeft gevoel door al de berichten die wij te horen krijgen .

Dan ga Ik naar buiten een eindje rijden op mijn scootermobiel .

En kijk om mij heen naar al dat er groeien en bloeien gaat straks opnieuw .

Ja wat nu nog dor en dood lijkt gaat weer open en komt er nieuw leven in .

Zo ook met Jezus hij gaf zijn leven voor ons: en is verrezen: ook voor ons

Nu is Hij als het levende Jezus Christus bij ons ;ja hij wil in ons leven; Hij wil bij ons zijn!!

Willen wij dat ook ???

Kunnen wij leven zonder Jezus ??

Nee dat kunnen wij niet !

Ik niet!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Afraat,( ?- rond 345), monnik en bisschop nabij Mossoel, heilige in de orthodoxe Kerk

Overwegingen, nr. 4

"Schep in mij een zuiver hart, mijn God" (Psalm 51,12)

De zuiverheid van hart is een beter gebed dan alle hardop

uitgesproken gebeden, en de stilte, toegevoegd aan een oprecht geweten,

overstemt de luide stem van de mens die roept. Geef dan nu mijn vriend, je

hart en je intelligentie: luister naar me hoe ik spreek over het zuivere

gebed, en zie hoe onze vaderen, de rechtvaardigen van weleer, het vermaard

hebben gemaakt door hun gebed voor God, en hoe deze voor hen een zuiver

offer werd.

Door het gebed immers worden de offers aanvaard. Zij heeft de

zondvloed laten stoppen, zij heeft de onvruchtbaarheid genezen, zij heeft

legers teruggeduwd, zij heeft mysteriën ontvouwd, zij heeft de zee

gespleten, zij heeft een weg in de Jordaan geopend, vastgehouden door zon

en maan, zij heeft de onzuiveren buitengesloten en het vuur uit de hemel

laten vallen, zij heeft de hemel teruggehouden, zij heeft uit de afgrond

gered, heeft van het vuur bevrijd en van de zee verlost. Haar kracht is

indrukwekkend, zoals ook de kracht van een zuiver vasten dat is...

Immers allereerst om reden van zuiverheid van hart heeft God het

offer van Abel aanvaard t.ov. Kain

Het zijn de vruchten van het hart van de laatste die toonden en tegen hem

getuigden dat hij vol met listen zit, omdat hij zijn broer gedood heeft.

Wat immers zijn gedachten hebben ontvangen, dat hebben zijn handen gedaan;

maar de zuiverheid van het hart van Abel was zijn gebed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een vraag aan God ?

Ik vroeg GOD mijn gewoonte af te nemen.

GOD zei: Nee.

Het is niet aan mij om het weg te nemen,

maar voor jou om het op te geven.

Ik vroeg GOD mijn gehandicapte kind heel te maken.

GOD zei: Nee. Zijn ziel is heel, zijn lichaam is slechts tijdelijk.

Ik vroeg GOD me geduld te geven.

GOD zei: Nee.

Geduld is een bijproduct van moeilijkheden;

het wordt niet gegeven, het wordt geleerd.

Ik vroeg GOD me blijdschap te geven.

GOD zei: Nee.

Ik geef je zegeningen; blijdschap is aan jou.

Ik vroeg GOD  om me pijn te besparen.

GOD zei: Nee.

Lijden onthecht je van wereldlijke zorgen

en brengt je dichter bij Mij.

Ik vroeg GOD mijn ziel te laten groeien.

GOD zei: Nee.

Je moet zelf groeien. Ik zal je snoeien om

je vruchtvol te laten zijn.

Ik vroeg GOD  om alle dingen zodat ik

van het leven zou kunnen genieten.

GOD zei: Nee. Ik zal je leven geven,

 zodat je van alle dingen kunt genieten.

Ik vroeg GOD om me te helpen anderen LIEF TE HEBBEN,

zoals Hij mij liefheeft.

GOD zei: Ahhhh, eindelijk snap je het.

Als je van GOD houdt,Weet je ook wie zijn Zoon is .

Die Hij voor en tot ons gezonden heeft .

DEZE DAG IS VAN JOU, VERGOOI HEM NIET.

Moge GOD ons zegenen.

In de herinnering van GOD vinden de harten rust.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid