Spring naar bijdragen

koninkrijk van God


Aanbevolen berichten

Er zijn al verschillende topics over dit onderwerp,

maar wat ik bedoelde kon ik er niet echt uit vinden.

BV. je kunt het koninkrijk van God alleen binnengaan als je geboren wordt uit water en geest.

Joh3:5.

Dus als je het woord tot je neemt en de HG. in je hebt. Dus als je bewust gelooft en een relatie met God hebt.

Maar in matt.19:14 staat dat het koninkrijk van God behoort aan wie is als de kinderen.

Natuurlijk hebben kinderen een zuiver geloof, maar ik denk dan toch dat je er een verandert hart voor nodig hebt, een wedergeboorte, zoals staat in Titus3:5:\"Hij heeft ons gered door het bad van de wedergeboorte en vernieuwende kracht van de heilige Geest...\"

Hoe moet ik dit zien ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou je je vraag kunnen verduidelijken?

Als ik je openingspost nu lees, denk ik dat je alles heel goed begrijpt en dat je eigenlijk helemaal geen vragen hebt, maar dat je alleen maar antwoorden hebt. Als ik je posts op dit forum lees, denk ik: 'Zij weet heel goed hoe alles zit en hoe het geloof werkt.' smile.gif Nu weet ik niet goed wat je precies wil weten en waarin je denkt dat je nog kan/ moet/mag toenemen in kennis/inzicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soms denk ik dat ik het begrijp, ik kan me alleen heel moeilijk uitdrukken in woorden, daar loop ik heel vaak tegen aan.

met dit ook, dit was mijn grond om me te laten dopen, doordat ik 2 jaar geleden zulk een verandering heb doorgemaakt.

Nu is deze grond dus eigenlijk ongegrond.( smile.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat er inderdaad om dat je gelooft áls een kind, dus niet dat je het geloof hebt terwijl je een kind bent, maar dat je als volwassene net zo gemakkelijk gelooft, als een kind gelooft.

Als ouders iets tegen een klein kind zeggen, zal het kind het van de ouders aannemen, want de ouders zijn te vertrouwen.

Zo kun je als volwassene ook alles aannemen van God de Vader, want Hij is te vertrouwen. (Als je allerlei vraagtekens stelt bij God en Hem niet vertrouwt, maar allemaal redeneringen opwerpt, kun je moeilijk iets van Hem ontvangen en iets van Hem aannemen.)

Mensen kunnen geboren worden uit water en geest, namelijk de waterdoop en de geboorte uit de geest: de wedergeboorte (en de Doop in de Heilige Geest). In Joh. 3:12 kun je lezen dat het om geloof gaat. De waterdoop volgt na het tot geloof komen (Mar. 16:16). Dus eerst kom je als (jong)volwassene tot geloof en daarna laat je je dopen.

Mar. 16:16a       

Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden

(Ikzelf ben trouwens als baby besprenkeld met water, maar heb me als twintiger laten dopen door onderdompeling. Dat was voor mijn familie ook wel wennen. De omgeving zal er nogal eens met onbegrip op reageren. Een jaar vóór mijn doop was ik trouwens nog een (fel) tegenstander van 'volwassendoop' knipoog_dicht.gif maar de Heilige Geest overtuigde mij van deze bekeringsdoop en ik heb er nooit spijt van gehad en het was een grote geestelijke zegen voor me.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je de twee teksten leest die ik aan het begin van het topic heb gebruikt, dacht ik eerst dat het dus niet uit maakt wanneer je je laat dopen.

Dan is een kinderdoop dus aanvaardbaar.

Maar ik heb de teksten dus niet goed gelezen.

Er staat geloven ALS een kind.

Net wat Eulogía zegt.

conclusie: mijn grond is gegrond knipoog_dicht.gif (voor mij persoonlijk dan )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je de twee teksten leest die ik aan het begin van het topic heb gebruikt, dacht ik eerst dat het dus niet uit maakt wanneer je je laat dopen.

Dan is een kinderdoop dus aanvaardbaar.

Dopen van kinderen is ook aanvaardbaar, het gaat om wat meer dan enkel deze twee schriftplaatsen.

Quote:
Maar ik heb de teksten dus niet goed gelezen.

Er staat geloven ALS een kind.

Net wat Eulogía zegt.

conclusie: mijn grond is gegrond
knipoog_dicht.gif
(voor mij persoonlijk dan )

Puur afgaande op slechts twee tekst plaatsen wellicht wel, maar het gaat om de context van het geheel van de Schrift.

Zou het zelfs wel nodig zijn om gedoopt te zijn om in het Koninkrijk van God te komen. De schrift leert ons:

16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe. Johannes 3

Ook zegt Christus tegen de zondaar naast hem aan het kruis:

42 En hij zeide tot Jezus: Heere, gedenk mijner, als Gij in Uw Koninkrijk zult gekomen zijn.

43 En Jezus zeide tot hem: Voorwaar, zeg Ik u: Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn. (Lukas 23)

Waar ben je dan naar op zoek het fundament in een bezegeling of het fundament Christus? Je keuze voor doop op bekering is prima, maar je gaat daarmee wel voorbij aan de context van het dopen van kinderen en de Schrift leert ons meer dan alleen de twee plaatsen die je aanhaalt. Voor het heil van de mensen zijn het werken en geloof, zoals in Jakobus beschreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar ben ik zeker van bewust,

voorheen moest ik van mijzelf dingen doen, omdat dat nou zo hoorde voor een christen, ik had er eigenlijk een hekel aan.

Nú wil ik het graag en ik voel dat ik er ook kracht voor krijg.

Wat het dopen betreft, ik weet dat het geen voorwaarde is om met Hem in het paradijs te zijn.

Maar ik zie het als een antwoord aan God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid