Spring naar bijdragen

De levende Jezus


Aanbevolen berichten

Als christenen geloven we dat Jezus Christus niet dood is maar inderdaad is verrezen en voor eeuwig leeft. Dat niet alleen: Hij is blijvend aanwezig onder Zijn vrienden. "Waar er twee of drie in mijn naam bijeen zijn, daar ben Ik in hun midden." Hij is op bijzondere wijze aanwezig te midden van de mensen.

"Zoals eens op de weg naar Emmaus ontsluit Hij voor ons de Schriften en wij herkennen Hem bij het breken van het Brood" zegt een van de tafelgebeden van de katholieke liturgie.

Het geloof in deze levende Jezus is volgens mij de kern van het christelijk leven en de bron van dankbaarheid die wij als christenen steeds weer mogen ervaren. Dat we met zo'n mysterie mogen leven.

Hoe speelt dit in jullie leven een rol? Hoe ervaren jullie dit geloof in de levende Jezus?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf heb ik de afgelopen weken n.a.v. deze tekst

Quote:
Ikzelf leef niet meer, Christus leeft in mij.

, die ik steeds maar weer tegenkwam, ook nagedacht over wat het betekent dat Jezus leeft en in ons kan leven.

Ik vind het idee van een God die ook mens is en met ons wil zijn ontzettend mooi, maar ook lastig te begrijpen. Ik denk wel dat het voor christenen belangrijk is om altijd voor Jezus open te staan en dat dat misschien wel het belangrijkste is dat je als christen moet doen in je leven. Misschien is het uiteindelijk wel de bedoeling dat wij de woorden van Paulus ook vol overtuiging kunnen zeggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben al een half uur aan het nadenken hier over, maar ik kan de woorden niet vinden om te beschrijven hoe ik de aanwezigheid van de levende Jezus elke dag ervaar.

ik werk vaak alleen, en mijn gedachten zijn vaak constante gesprekken met Jezus, waardoor ik me bijna nooit alleen gevoeld heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid