Spring naar bijdragen

Geen vrede maar het zwaard


Aanbevolen berichten

In een preek hoorde ik dat Yeshua niet vrede komt brengen maar het zwaard. Helaas kan ik niet in de NBV online bijbel komen omdat er een storing is.

Het gaat om deze tekst:

Matteüs 10:34-36 heen: \"Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

Wij leren altijd vrede op aarden e.d. Hoe zit dit precies? Ik hoorde de dominee zeggen dat we dan geen verlangen meer zouden hebben naar de hemel zeg maar. Maar is dat werkelijk de reden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat ook. Het antwoord staat eigenlijk ook in het gedeelte erna.

Matth. 10

35 Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn.

37 Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; 38 en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig. 39 Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.

40 Wie u ontvangt, ontvangt Mij, en wie Mij ontvangt, ontvangt Hem, die Mij gezonden heeft. 41 Wie een profeet ontvangt als profeet, zal het loon van een profeet ontvangen; en wie een rechtvaardige ontvangt als rechtvaardige, zal het loon van een rechtvaardige ontvangen. 42 En wie één van deze kleinen, omdat hij een discipel is, ook maar een beker koud water te drinken geeft, voorwaar, Ik zeg u, zijn loon zal hem geenszins ontgaan.

Waar een christen is en een niet-christen, zal er tweedracht zijn. Als iemand kiest voor Jezus, kan iemand niet tegelijk vrienden met de wereld zijn.

Mat 6,24

Niemand kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij kunt niet God dienen èn Mammon.

Matth. 12

30 Wie met Mij niet is, die is tegen Mij, en wie met Mij niet bijeenbrengt, die verstrooit.

2 Kor. 6

14 Vormt geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid gemeen met wetteloosheid, of welke gemeenschap heeft het licht met de duisternis? 15 Welke overeenstemming is er tussen Christus en Belial, of welk deel heeft een gelovige samen met een ongelovige? 16 Welke gemeenschappelijke grondslag heeft de tempel Gods met afgoden? Wij toch zijn de tempel van de levende God, gelijk God gesproken heeft: Ik zal onder hen wonen en wandelen, en Ik zal hun God zijn en zij zullen mijn volk zijn.

17 Daarom gaat weg uit hun midden,

en scheidt u af, spreekt de Here,

en houdt niet vast aan het onreine.

18 en Ik zal u aannemen, en Ik zal u tot Vader zijn

en gij zult Mij tot zonen en dochteren zijn,

zegt de Here, de Almachtige.

Dat betekent niet dat je de mensen in de wereld niet moet liefhebben. De mensen in de wereld moet/mag je liefhebben, maar een gelovige kan niet dezelfde interesses en wensen hebben als de mensen in de wereld en dat kan voor onvrede zorgen. De mensen in de wereld willen graag dat je net zo wordt als hen, maar God zoekt een apartgezet, heilig volk, dat door de wereld vreemd gevonden zal worden.

Jezus is inderdaad gekomen om vrede te brengen, maar dat is niet de vrede die de niet-gelovigen willen. De wereld zal zich verzetten tegen deze vrede. Er zullen ook ongelovigen overtuigd worden en tot geloof komen en anderen zullen hun schouders er over ophalen, maar een deel zal zich verzetten tegen het evangelie.

(Heel Matth. 10 gaat daar eigenlijk over.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid