Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een 'probleempje'.

Ik zet probleempje tussen haakjes omdat ik niet weet hoe ik het anders moet noemen.

Ik heb sinds mijn 12e een vriend, het is een enkele keer uitgeweest om redenen, maar iedere keer komen we weer bij elkaar.

En ook altijd voelt het alsof het nooit uit is geweest wanneer wij samen zijn.

Het gaat ook heel goed tussen ons samen we kunnen heel goed met elkaar overweg en kennen elkaar door en door.

Ik heb hem al enige tijd geleden leren kennen en toen ik hem leerde kennen was hij niet christelijk & ik ook niet.

Zijn ouders waren het wel maar hij wou er toen niks van weten.

Na verloop van tijd kwam hij tot inkeer en zag ook wat de waarheid was en ging geloven.

En hij heeft mij ook laten zien dat de heer bestaat, en ik bid nu en lees de bijbel en ga binnekort ook naar de kerk.

We kennen elkaar nu al ruim 7 jaar, en ik heb seks met hem gehad voordat hij geloofde & ik, maar ook nadat we zijn gaan geloven hebben we seks gehad.

Dus volgens de bijbel zijn we nu één vlees dan?

Maar nu komt t probleempje, mijn ouders zijn dus niet christelijk.En ik ben bang dat zijn ouders het dus niet goed vinden als wij samen zijn door mijn ouders, ze zeggen dat mijn opvoeding niet goed is enzovoorts.

Maar ik weet dat ik niet zoals mijn ouders ben, ik ben anders, en me vriend ziet dat ook maar hij heeft het er zo moeilijk mee dat hij het niet zit zitten vanwege al het 'gedoe' om onze relatie heen.

Nu vraag ik mezelf af wat ik hiermee moet.

Ik hoop dat jullie iets weten wat ik kan doen.

Somigge mensen zeggen dat ik alleen moeite heb om hem los te laten omdat we zo lang samen zijn geweest, maar er is een breuk geweest van 6 maanden waarin we elkaar niet gezien of gesproken hebben & toch bleef ik iedere dag aan hem denken.

Ik durfde toen niet contact met hem op te nemen omdat ik bang was dat hij me zou wegsturen of iets, dus heb ik de heer gevraagd wat ik ermee moest,, en of hij me kon helpen & de ochtend erna kreeg ik een berichtje van hem hoe het met me ging en wat ik aan het doen was.

Dat is ook geen toeval ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wauw, jullie kennen elkaar al echt lang! Lijkt me super zeg.

Maar goed, het probleem. Waarom vinden zijn ouders jouw opvoeding niet goed? Is dat omdat jouw ouders niet christelijk zijn of hebben ze andere redenen?

Verder brengt een relatie meestal gedoe met zich mee. Het punt is: heb je dat gedoe ervoor over of kies je voor de makkelijke weg? Ik kan het me voorstellen als hij het niet ziet zitten. Laat hem er nog maar rustig over nadenken. Dat helpt altijd wel denk ik. smile.gif

Sterkte in ieder geval. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat ik niet christelijk opgevoed ben, en ze denken volgens mij dat je ook niet kan leren, maargoed zijn ouders zijn mijn probleem niet maar het zijne, hij wordt er iedere dag mee geconfronteerd dat ze zeggen dat ik niet goed voor hem ben en dat soort dingen.

Daar wordt hij ook onzeker van en weet hij niet meer wat ie ermee moet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je niet zou kunnen leren, waarom is hun zoon(jouw (ex-?)vriend) dan toch tot geloof gekomen?

Jij kan er niets aan doen dat jij opgevoed bent zonder geloof. Des te bijzonderder het is dat jij nu toch tot geloof bent gekomen. En je hebt door hen kennis kunnen maken met het geloof. Een mens kan zeker leren en veranderen. En dat moeten zijn ouders beseffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan natuurlijk dat jou ouders je een opvoeding hebben gegeven die zijn ouders niet kunnen waarderen maar als jij als christen wil gaan leven wat voor een bezwaren kunnen zij dan nog hebben?

En dat een relatie gedoe geeft, geldt voor elke relatie. Veel ouders vinden namelijk niemand goed genoeg voor hun kind en hebben moeite met loslaten dus als hij het om het gedoe niet ziet zitten is hij wel een beetje kortzichtig.

Als je sex met elkaar hebt ben je inderdaad één vlees, alleen of dat zo bedoeld is verschillen de meningen binnen christelijke kring over. De volledige tekst waar dit naar verwijst is namelijk Gen 2,24 Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot één vlees zijn. Maar jullie vormen nog geen afzondelijk gezin (hij heeft zijn vader en moeder nog niet verlaten) en volgens grote groepen christenen grijp je dan vooruit op je huwelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat maakt niet uit, ik ben nogal snel op de kast te krijgen door dergelijke opmerkingen. knipoog_dicht.gif

Verder vind ik de bemoeienis van ouders in dit soort situaties vaak bijzonder triest en schandalig. Ouders zouden hun kinderen daarin vrijheid moeten geven. De veroordeling die uit hun reactie spreekt, in dit geval, is echt bizar. Het lijkt erop dat ze helemaal geen kans willen geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik had ook al het idee dat ze het niet willen, in de 7 jaar dat ik hem ken kom ik alleen maar bij hem thuis voor zijn verjaardag of om oud en nieuw te vieren verder nooit!. en of dat nou is dat zijn ouders het niet willen of dat hij zich er niet goed bij voelt maakt me niet zo veel uit. maar het is toch te gek voor woorden dat je vriend zich er niet goed bij voelt wanneer zijn vriendin bij hem thuis langskomt?not_happy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja ik had ook al het idee dat ze het niet willen, in de 7 jaar dat ik hem ken kom ik alleen maar bij hem thuis voor zijn verjaardag of om oud en nieuw te vieren verder nooit!. en of dat nou is dat zijn ouders het niet willen of dat hij zich er niet goed bij voelt maakt me niet zo veel uit. maar het is toch te gek voor woorden dat je vriend zich er niet goed bij voelt wanneer zijn vriendin bij hem thuis langskomt?
not_happy.gif

Klinkt alsof zijn relatie met zijn ouders niet erg goed is, want als dat zo is kan ik het me wel degelijk voorstellen. Nou ja, misschien niet na zeven jaar, trouwens. Weet je hoe dat zit, die relatie met zijn ouders?

Verder vind ik het heel apart dat na zeven jaar zijn ouders jou nog steeds niet vertrouwen. Tenzij ze daar aanwijsbare redenen voor hebben, wat ze m.i. niet hebben als ik jouw verhaal lees, zou je toch denken dat ze onderhand toch wel bijgedraaid zijn. Is het een optie om het samen met je vriend eens met hen te praten hierover?

Succes in ieder geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Klinkt alsof zijn relatie met zijn ouders niet erg goed is, want als dat zo is kan ik het me wel degelijk voorstellen. Nou ja, misschien niet na zeven jaar, trouwens. Weet je hoe dat zit, die relatie met zijn ouders?

Verder vind ik het heel apart dat na zeven jaar zijn ouders jou nog steeds niet vertrouwen. Tenzij ze daar aanwijsbare redenen voor hebben, wat ze m.i. niet hebben als ik jouw verhaal lees, zou je toch denken dat ze onderhand toch wel bijgedraaid zijn. Is het een optie om het samen met je vriend eens met hen te praten hierover?

Succes in ieder geval.

Die was vroeger ook hellemaal niet goed.

Doordat hij dingen gedaan heeft die niet door de beugel konden zoals drugs gebruiken.

Mede door mij en door zichzelf is hij hierbovenop gekomen, met als eindresultaat zijn ouders hem in een internaat stopte!.

Ik weet nu niet echt hoe zijn relatie nu is met zijn ouders eigelijk ik vraag er nooit zoveel naar omdat zn ouders altijd aan t werk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Veel ouders helemaal verkeerd. Een internaat... Hoe oud was hij toen?


Samengevoegd:

En: gebruikte hij alleen, of was hij verslaafd?

als ik het goed heb was hij toen net 18, tja wat is verslaafd en gebruikenpuh2.gif? ik heb er verder niks mee dus voor mij is 3x in de week blowen al verslaafd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Want? Verslaafd ben je als je niet zonder kunt en je leven om drugs draait. Niet als je af en toe een jointje (soft drugs, ook nog eens) rookt.

En iemand in een internaat proppen omdat hij wel 's blowt, slaat he-le-maal nergens op.

naja dan kan ik wel zeggen dattie verslaafd wasknipoog_dicht.gif als ik tegen hem zei dattie een keer geen drugs moest gebruike werdtie bozer dan boos...

Najaa ze vonden het nodig zeiden ze toen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe vaak blowde hij en hoeveel? Het kan natuurlijk best dat hij verslaafd was. Dan nog vind ik een internaat vrij rigoreus eerlijk gezegd...

Maar goed, dat staat allemaal nog los van de rest van de problematiek. Namelijk dat zijn ouders jou niet accepteren. En dat is bijzonder frustrerend, lijkt me. En wat mij betreft ook tamelijk belachelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe vaak blowde hij en hoeveel? Het kan natuurlijk best dat hij verslaafd was. Dan nog vind ik een internaat vrij rigoreus eerlijk gezegd...

Maar goed, dat staat allemaal nog los van de rest van de problematiek. Namelijk dat zijn ouders jou niet accepteren. En dat is bijzonder frustrerend, lijkt me. En wat mij betreft ook tamelijk belachelijk.

naja t was niet alleen blowen hij gebruikte ook cocaine en ik weet niet wat meer,

het is inderdaad knap frustrerend dat ze me niet accepteren want ik zal mezelf niet schoon praten ook ik heb dingen niet goed aangepakt ofzo maar om me nou af te keuren op mn verleden en mn ouders is een beetje jammer maargoed dat kan je hun toch nie laten begrijpe

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid