Spring naar bijdragen

vroeg naar school?


Aanbevolen berichten

Ach, niet ieder kind word een monster als hij een creche bezoekt, en niet alle kinderen van thuisblijfmoeders of thuisblijfvaders gaan daar op vooruit. Ik vind het een beetje zinloos om daar hele boude uitspraken over te doen, omdat voor beide goede argumenten te vinden zijn. Bovendien beseffen mensen mijns inziens niet altijd dat je gezegend bent als je als gezin van 1 inkomen rond kan komen. Maar ook dat ligt aan het geval op zich.

Overigens, over dat scheiden van ouders; ik heb het als een zegen ervaren. Het wisselen van partners in de jaren daarna niet echt. Maar ook daar(scheiden an sich) valt van alles over te zeggen, en ook dat verschilt per situatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Robert, ik snap het punt van je post niet echt aangezien er in België helemaal geen vroegere leerplicht is dan in Nederland. De overheid dwingt nergens toe.

@degenediedatvroeg (sorry, weet even niet meer wie): Mijn indruk is dat het in de praktijk wel gewoon heel standaard is dat kinderen gewoon vanaf die leeftijd al naar school gaan, het wordt ook gezien als school en niet als creche, maar het is wel onderscheiden van de basisschool, die begint vanaf 6 jaar en pas daar leer je echt lezen en schrijven en zijn er cijfers en rapporten en huiswerk enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid