Spring naar bijdragen

Mar 16:17-18


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb een vraag over de volgende vers:

\"De volgende tekenen zullen hen die tot geloof gekomen zijn, begeleiden: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, nieuwe talen zullen ze spreken, 18 met hun handen zullen ze slangen opnemen, en als ze dodelijk gif drinken, zal dat hun niet deren. Zieken zullen ze de handen opleggen en zij zullen gezond worden.\" (Marcus 16:17-18)

Hoe moet ik dit zien? Ik neem aan dat als een christen nu gif drinkt, er wel degelijk aan onder doorgaat? Alvast bedankt!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als een christen nu gif drinkt en deze belofte gelooft, zal een christen er niet aan onderdoorgaan.

Als een christen met opzet gif drinkt, is dat niet verstandig, want dan verzoekt een christen God (Mat. 4:7) , maar als een christen per ongeluk iets ongezonds drinkt, zal er niets gebeuren als die christen gelooft dat God hem/haar er voor zal behoeden dat iets zou gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, ik heb een vraag over de volgende vers:

\"De volgende tekenen zullen hen die tot geloof gekomen zijn, begeleiden: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, nieuwe talen zullen ze spreken, 18 met hun handen zullen ze slangen opnemen, en als ze dodelijk gif drinken, zal dat hun niet deren. Zieken zullen ze de handen opleggen en zij zullen gezond worden.\" (Marcus 16:17-18)

Hoe moet ik dit zien? Ik neem aan dat als een christen nu gif drinkt, er wel degelijk aan onder doorgaat? Alvast bedankt!

gr. mackie

De meeste uitleggers houden het erop dat het hier gaat over de apostelen en de eerste christenen die inderdaad wondertekenen deden en bijvoorbeeld Paulus die door een giftige slang gebeten wordt maar daar geen schadelijke gevolgen van ondervind. En hoewel God ook vandaag de dag nog wonderen doet denk ik niet dat het de bedoeling is dat je er vanuit gaat dat je rustig gif kunt drinken zonder dat je de schadelijke gevolgen er van zult ondervinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als een christen nu gif drinkt en deze belofte gelooft, zal een christen er niet aan onderdoorgaan.

Als een christen met opzet gif drinkt, is dat niet verstandig, want dan verzoekt een christen God (Mat. 4:7) , maar als een christen per ongeluk iets ongezonds drinkt, zal er niets gebeuren als die christen gelooft dat God hem/haar er voor zal behoeden dat iets zou gebeuren.

worshippy.gif

En zo is het! flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Dingo, waarom zou het hier gaan over alleen de eerste christenen? Jezus doelt daar in die vers niet specifiek op als ik het goed begrepen heb...

gr. mackie

De meeste uitleggers gaan er vanuit dat omdat er toen nog geen Bijbel was deze tekenen nodig waren om mensen te winnen voor het christendom. Het zou ook raar geweest zijn als de apostelen en overige christenen vlak na Hemelvaart geen wonderen gedaan hadden terwijl Jezus dat wel deed. Maar je ziet al bij de tweede generatie christenen zoals Timotheus dat deze al geen wonderen meer doen dus is er wel wat te zeggen voor deze uitleg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, ik heb een vraag over de volgende vers:

\"De volgende tekenen zullen hen die tot geloof gekomen zijn, begeleiden: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, nieuwe talen zullen ze spreken, 18 met hun handen zullen ze slangen opnemen, en als ze dodelijk gif drinken, zal dat hun niet deren. Zieken zullen ze de handen opleggen en zij zullen gezond worden.\" (Marcus 16:17-18)

Hoe moet ik dit zien? Ik neem aan dat als een christen nu gif drinkt, er wel degelijk aan onder doorgaat? Alvast bedankt!

gr. mackie

In deze tekst staat dat dit de tekenen zijn die de christenen zullen volgen. Kortom, waar christenen zijn, zou je deze tekenen moeten zien. Dit betekent echter niet dat deze tekenen altijd bij elke gelovige en iedere keer weer zullen gebeuren. Er staat enkel dat deze tekenen de gelovigen (als groep) zullen volgen/begeleiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De tekenen kunnen voor elk individu gelden.

Joh. 14

12 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader; 13 en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde. 14 Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Joh. 14

12 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader; 13 en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde. 14 Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen.

Dat is een andere tekst. flower.gif De tekst waar we het net over hadden, heeft weer een andere boodschap. Maar om hier op in te gaan:

Wij zullen inderdaad de werken doen die Jezus ook heeft gedaan. Maar ook hier staat nergens dat wij altijd en overal elk werk zullen doen dat Jezus ook deed. Sterker nog, ik denk niet dat dat de bedoeling is. Als Lichaam van Christus zullen we dat inderdaad wel doen, maar niet iedereen individueel.

En verder kun je wel van alles vragen in Jezus naam. Maar toch zul je dat niet altijd krijgen. Zoek eerst het Koninkrijk van God en al het andere zal u bovendien geschonken worden. Wat je daaruit mag concluderen in mijn ogen is dat je alles mag vragen waarmee Gods Koninkrijk op aarde wordt gevestigd en dat zal gegeven worden. Maar eerst is de vraag in hoeverre het in lijn is met wat God wil. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid