Spring naar bijdragen

Gelovige partner


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Jarenlang heb ik al een gebrek aan sociale contacten. Mijn ouders hebben het altijd geprobeerd te verklaren door te zeggen dat ik \"anders\" ben dan mijn leeftijdsgenoten. Wat zij onder \"anders\" verstonden is mij nooit duidelijk geworden. Mijn uiterlijk is het nooit geweest (knipoog_dicht.gif), zie er altijd toch wel sportief uit, maar toch werd altijd als \"raar\" gezien. Dat \"raar\" en \"anders\" heeft maar met een ding te maken en dat is mijn geloof. De basisschool heb ik doorgebracht op een Christelijk Protestantse school daar dat de enige basisschool in de buurt was. Veel kinderen destijds kwamen uit ongelovige families inclusief ikzelf, maar op de basisschool heb ik de grondslag kunnen leggen over het Christendom. Ik voel me Christen, ik ben Christen, en ik hou van God en Jezus. Het is een onderdeel van mijn leven geworden.Nu ben ik 19 jaar (september 20) en sinds een maand ben ik thuis van een jaar studeren in de VS. In de VS heb ik mensen ontmoet die mij begrijpen en die geloofsopvattingen delen. Ik heb daar voor het eerst echt vrienden voor het leven gemaakt die ik nooit hier heb kunnen vinden. Wat ik sinds kort wel doe is wekelijks naar de Kerk op zondag. Dat geeft me kracht om te staan waar ik voor sta.

Toch is er iets wat ik gewoon mis. Een vriendin. Ik heb nog nooit een echte relatie gehad en vind dat dat maar eens tijd moet worden. Maar hoe vind je een vriendin die ook gelovig is? In mijn omgeving ken ik gewoon geen mensen die ook maar iets met geloof hebben.

Ik ben toch wel benieuwd hoe Christelijke jongeren dat aanpakken? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aanpakken, aanpakken.. Hmm, ik denk dat het meer een kwestie is van in de "juiste" kringen aanwezig zijn, zoals je zelf ook al aangeeft. Dan kom je vanzelf wel iemand tegen. smile.gif Goede stap dat je op Credible hebt aangemeld, je zou niet de eerste zijn die hier z'n chicky vind. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Via een internet christelijk datingsite kan maar zo leer je iemand niet echt goed kennen. Ik heb daar ook wel ervaring mee en het hielpt niet echt. Iemand in het echt leren kennen is natuurlijk altijd veel beter, de meeste gelovige mensen die ik in mijn leven stuit zijn meestal buitenlanders.. dus mischien een optie voor jou? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb nog nooit een echte relatie gehad en vind dat dat maar eens tijd moet worden.

Vergeet niet dat God daar ook iets in te vinden heeft, misschien is zijn tijd wel heel anders dan jouw tijd knipoog_dicht.gif Ik kwam mijn lief pas tegen toen ik niet meer krampachtig zocht maar gewoon relaxed wachtte. Nu is iedereen anders en wat voor mij geldt hoeft voor jou natuurlijk niet te gelden smile.gif

Jeugdgroepen zijn inderdaad een aanrader, of concerten in de buurt, daar kun je ook mensen ontmoeten. Als je studeert is het een tip om bij een christelijke studentenvereniging te gaan (Ichtus, Navigators), daar vinden heel veel mensen een partner geloof ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe christelijke jongeren dat aanpakken? widegrin.gif

Deze jongere van 23 doet het vooral rustig aan. Punt met relaties is dat ze niet bedoeld zijn om jouw leven compleet te maken. Het idee dat jij iets mist is bepaald niet het ideale startpunt om op zoek te gaan naar een meisje. Als jij van een meisje verwacht dat ze je leven compleet zal maken, zul je iig bedrogen uitkomen.

Mijn tip voor jou is om er voor te zorgen dat jouw leven zonder vriendin al compleet is. En aangezien je aan je stukje te lezen serieus met je geloof bezig bent, heb je denk ik ook wel de tools om dat daadwerkelijk te doen. En pas als je daar bent, heb je het goede startpunt voor een relatie. Dan ben je niet meer van die ander afhankelijk voor je eigen geluk, maar alleen maar voor God. En dan kan een relatie echt iets goeds worden.

Deze jongere van 23 heeft dan ook voornamelijk geduld en ziet wel wat het leven brengen zal. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe christelijke jongeren dat aanpakken?
widegrin.gif

Deze jongere van 23 doet het vooral rustig aan. Punt met relaties is dat ze niet bedoeld zijn om jouw leven compleet te maken. Het idee dat jij iets mist is bepaald niet het ideale startpunt om op zoek te gaan naar een meisje. Als jij van een meisje verwacht dat ze je leven compleet zal maken, zul je iig bedrogen uitkomen.

Mijn tip voor jou is om er voor te zorgen dat jouw leven zonder vriendin al compleet is. En aangezien je aan je stukje te lezen serieus met je geloof bezig bent, heb je denk ik ook wel de tools om dat daadwerkelijk te doen. En pas als je daar bent, heb je het goede startpunt voor een relatie. Dan ben je niet meer van die ander afhankelijk voor je eigen geluk, maar alleen maar voor God. En dan kan een relatie echt iets goeds worden.

Deze jongere van 23 heeft dan ook voornamelijk geduld en ziet wel wat het leven brengen zal.
flower.gif

worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Via een internet christelijk datingsite kan maar zo leer je iemand niet echt goed kennen. Ik heb daar ook wel ervaring mee en het hielpt niet echt.

Ik ben verloofd met iemand die ik zo heb leren kennen, dus het kan duidelijk ook anders. Ik ben gaan daten via internet vanwege precies dezelfde overweging die topicstarter ook maakt: in mijn omgeving is niemand (nou ja, niemand die man, vrijgezel en jong genoeg is) die gelovig is en ik wilde per se een gelovige partner. Nu, dat is prima gelukt, en nog wel via de 'seculiere' site www.knuz.nl (daar kun je wel je geloof invullen, maar de meesten daar zijn er niet erg mee bezig - mijn vriend en ik waren dus een uitzondering daarop en hebben elkaar toch weten te vinden) smile.gif

Quote:
Iemand in het echt leren kennen is natuurlijk altijd veel beter

Dat is - als het tenmminste klikt via de email - dan ook de logische vervolgstap als je iemand via een datingsite leert kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon lang genoeg op credible rondhangen. widegrin.gif

(En je er verder niet al te druk om maken, het is net dat je zo snel mogelijk een partner moét hebben om een geslaagd leven te hebben ofzo. Niet te veel forceren.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Hoe christelijke jongeren dat aanpakken?
widegrin.gif

Deze jongere van 23 doet het vooral rustig aan. Punt met relaties is dat ze niet bedoeld zijn om jouw leven compleet te maken. Het idee dat jij iets mist is bepaald niet het ideale startpunt om op zoek te gaan naar een meisje. Als jij van een meisje verwacht dat ze je leven compleet zal maken, zul je iig bedrogen uitkomen.

Mijn tip voor jou is om er voor te zorgen dat jouw leven zonder vriendin al compleet is. En aangezien je aan je stukje te lezen serieus met je geloof bezig bent, heb je denk ik ook wel de tools om dat daadwerkelijk te doen. En pas als je daar bent, heb je het goede startpunt voor een relatie. Dan ben je niet meer van die ander afhankelijk voor je eigen geluk, maar alleen maar voor God. En dan kan een relatie echt iets goeds worden.

Deze jongere van 23 heeft dan ook voornamelijk geduld en ziet wel wat het leven brengen zal.
flower.gif

Amen sir! widegrin.gif

Op die manier heb ik het eigenlijk nooit bekeken. God is belangrijk voor mij en wanneer Zijn tijd niet samenloopt met mijn (geplande) tijd dan moet ik op zoek gaan naar Hem in mij. Ik kan soms erg veeleisend zijn ( muur.gif ), maar ik weet dat God mij zal steunen in alles wat ik doe, maar ik moet nu eerst naar Hem luisteren en mijn leven zo compleet mogelijk maken zonder vriendin alvorens ik de basis kan leggen op een goede relatie.

En wat betreft het rondhuppelen op Credible; dat zal ik zeker blijven doen! widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Aanpakken, aanpakken.. Hmm, ik denk dat het meer een kwestie is van in de "juiste" kringen aanwezig zijn, zoals je zelf ook al aangeeft. Dan kom je vanzelf wel iemand tegen.
smile.gif
Goede stap dat je op Credible hebt aangemeld, je zou niet de eerste zijn die hier z'n chicky vind.
knipoog_dicht.gif

Credible koppeltwidegrin.gif

Quote:

[...]

Vergeet niet dat God daar ook iets in te vinden heeft, misschien is zijn tijd wel heel anders dan jouw tijd
knipoog_dicht.gif
Ik kwam mijn lief pas tegen toen ik niet meer krampachtig zocht maar gewoon relaxed wachtte. Nu is iedereen anders en wat voor mij geldt hoeft voor jou natuurlijk niet te gelden
smile.gif

Dat komt waarschijnlijk ook omdat je als je krampachtig zoekt een hele andere (gestresste) uitstraling hebt dan als je relaxed wacht. Want als je relaxed wacht heb je een blijere relaxtere uitstraling, en ja, dat trekt weer mensen aan knipoog_dicht.gif

Quote:

Jeugdgroepen zijn inderdaad een aanrader, of concerten in de buurt, daar kun je ook mensen ontmoeten. Als je studeert is het een tip om bij een christelijke studentenvereniging te gaan (Ichtus, Navigators), daar vinden heel veel mensen een partner geloof ik.

En vraag (christelijke) vrienden/kenissen of ze niet een leuk meisje kennen. Op een blind date gaan in een klein restaurantje is altijd leuk (vind ik dan)smile.gif

En het belangrijkste: ga niet krampachtig alle meisjes lopen keuren en versieren enzo. Het belangrijkst is om gewoon relaxed af te wachten en idd er voor te zorgen dat je leven al compleet is zonder meisje. Dan heb krijg je vanzelf een gelukkige en relaxte houding en dat trekt mensen (dus ook meisjes) aansmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid