menelikboy 0 Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Waar ga je heen als je dood bent? Gelijk naar de hemel/hel of ga je ergens nog rusten tot dat Jezus terugkomt om de doden op te wekken? 2 kennissen van mij zijn plotseling overleden en hoorde de predikant zeggen dat ze nu rusten en in een betere plek zijn. Maar waar rusten ze nu dan? Kan iemand mij helpen. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Waar ze nu zijn hangt wel samen met waar ze in geloofden voor hun overlijden en heel veel andere dingen. Het antwoord is dus niet zo heel erg eenvoudig te geven... Wel shocking om dit mee te moeten maken. Sterkte! Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Zodra hij gestorven is, ontvangt iedere mens in zijn onsterfelijke ziel de eeuwige vergelding in een bijzonder oordeel dat zijn leven in het licht van Christus plaatst, zodat hij ofwel een loutering ondergaat ofwel onmiddellijk in de gelukzaligheid van de hemel binnentreedt ofwel onmiddellijk voor eeuwig verdoemd wordt. Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 9 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 19:11:38 schreef Mr. Emilio het volgende: Waar ze nu zijn hangt wel samen met waar ze in geloofden voor hun overlijden en heel veel andere dingen. Het antwoord is dus niet zo heel erg eenvoudig te geven... Wel shocking om dit mee te moeten maken. Sterkte! Klopt dat is ook, het ligt eraan waar ze natuurlijk in geloven. De 1 was maar 1 jaar oud, overleed aan een ziekte. en de ander was heel oud geworden en hij en zijn familie zag het wel aankomen dat hij binnenkort zou overlijden. Hij had net afscheid kunnen nemen van zijn familie hij overleed in de armen van zijn zoon, heel triest ja. Hij was altijd wel gelovig geweest en bezocht weleens de kerk, dus ik ga er dan vanuit dat hij naar de hemel gaat? Omdat hij zo lang en goed geleefd heeft. Ja en van de 1-jarige hem kan je niet verwijten dat hij niks aan zijn geloof heeft gedaan toch? Want hij is nog maar 1 jaar en kan nog maar net of nauwelijks praten. Dus vandaar dat ik met deze vraag zit. Maar toch bedankt. Samengevoegd: Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 19:13:26 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Zodra hij gestorven is, ontvangt iedere mens in zijn onsterfelijke ziel de eeuwige vergelding in een bijzonder oordeel dat zijn leven in het licht van Christus plaatst, zodat hij ofwel een loutering ondergaat ofwel onmiddellijk in de gelukzaligheid van de hemel binnentreedt ofwel onmiddellijk voor eeuwig verdoemd wordt. Dus je gaat meteen naar de hemel of hel, kan je dat mischien ook onderbouwen vanuit de bijbel want dan kan tenminste zeker zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Gecondoleerd met het overlijden van deze kennissen. God zorgt voor een genadig en rechtvaardig oordeel. Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 9 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 19:25:05 schreef EulogÃa het volgende: Gecondoleerd met het overlijden van deze kennissen. God zorgt voor een genadig en rechtvaardig oordeel. Dank je wel, maar weet jij mischien het antwoordt? Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 19:27:56 schreef menelikboy het volgende: [...] Dank je wel, maar weet jij mischien het antwoordt? Niemand kan het antwoord weten. Zelfs als je katholiek bent kan je niet weten of mensen in de hemel, het vagevuur of de hel zitten, omdat jij niet kan oordelen zoals God. En ik zeg 'zelfs bij de katholieken' omdat die er toch wel het meest duidelijk mee zijn in de leer. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 19:22:39 schreef menelikboy het volgende: [...] Dus je gaat meteen naar de hemel of hel, Nee, dat stond er niet Hemel, hel of vagevuur. Quote: kan je dat mischien ook onderbouwen vanuit de bijbel want dan kan tenminste zeker zijn. Je kan daar niet zeker van zijn, waar het ook staat. Het is een kwestie van geloof. De theologische onderbouwing bestaat niet uit een of twee Bijbelcitaten. Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 9 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 19:31:38 schreef annzie het volgende: [...] Niemand kan het antwoord weten. Zelfs als je katholiek bent kan je niet weten of mensen in de hemel, het vagevuur of de hel zitten, omdat jij niet kan oordelen zoals God. En ik zeg 'zelfs bij de katholieken' omdat die er toch wel het meest duidelijk mee zijn in de leer. Dus hun leren duidelijk dat je meteen naar de hemel of hel gaat, bedoel je dat? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 19:34:08 schreef menelikboy het volgende: [...] Dus hun leren duidelijk dat je meteen naar de hemel of hel gaat, bedoel je dat? Nee, zij leren dat je meteen naar de hemel, de hel of het vagevuur gaat. Maar je kan niet weten welk van de drie het is. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 @Menelikboy, Inderdaad weet niemand dat. Misschien helpt het te herinneren dat God veel genadiger is dan veel mensen zijn. Als het geduld van mensen in een situatie al op is, heeft God nog eindeloos veel geduld. Hij is lankmoedig/verdraagzaam/geduldig, genadig en graag vergevend. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 wwow... Extra heftig! Het enige dat ik kan zeggen ik geloof en weet dat God rechtvaardig is. Ik kan het wellicht niet onderbouwen dmv tekstplaatsen, maar God is rechtvaardig en zal Hij iemand die overlijdt ook rechtvaardig oordelen. Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 9 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 19:35:37 schreef EulogÃa het volgende: @Menelikboy, Inderdaad weet niemand dat. Misschien helpt het te herinneren dat God veel genadiger is dan veel mensen zijn. Als het geduld van mensen in een situatie al op is, heeft God nog eindeloos veel geduld. Hij is lankmoedig/verdraagzaam/geduldig, genadig en graag vergevend. Oke, bedankt dat is ook zo. God is atlijd lankmoedig/verdraagzaam en zeer geduldig. Samengevoegd: Misschien is het een domme vraag. Maar waarom staat er dan altijd (R.I.P) Rust in Vrede op grafstenen? Hebben ze dat van de bijbel? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 19:27:56 schreef menelikboy het volgende: [...] Dank je wel, maar weet jij mischien het antwoordt? Johannes 6 40 Want dit is de wil van mijn Vader: dat allen die de Zoon zien en in hem geloven, eeuwig leven zullen hebben. En ik zal hem op de laatste dag opwekken 44 Geen mens kan tot mij komen behalve wanneer de Vader (die mij heeft gezonden) hem leidt. En ik zal hem op de laatste dag opwekken. 54 Wie van mijn lichaam eet en drinkt van mijn bloed, heeft eeuwig leven en ik zal hem op de laatste dag opwekken. 11:14 Toen zei Jezus duidelijk tot hen: "Lazarus is dood." (Dus niet: 'in de hemel') 11:24 Martha zei tot hem: "Ik weet dat hij in de opstanding op de laatste dag zal opstaan!" 12:48 Wie mij verwerpt en mijn woorden niet accepteert heeft iets dat hem oordeelt; het woord dat ik heb gesproken zal hem op de laatste dag oordelen. Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 9 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Bedankt voor de quotes vanuit de bijbel, zei Jezus niet over Lazarus dat hij sliep? Dus de doden rusten/slapen en worden toch wel opgewekt op de laatste dag? Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 zou de hemel geen rustplaats kunnen zijn dan? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 19:56:13 schreef menelikboy het volgende: Dus de doden rusten/slapen en worden toch wel opgewekt op de laatste dag? Dat is in een aantal (wellicht alle?) protestantse overtuigingen inderdaad het geval. Samengevoegd: Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 19:58:53 schreef WonderfulStar het volgende: zou de hemel geen rustplaats kunnen zijn dan? Nee, dat is volgens mij in geen enkele christelijke richting het geloof. Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 oke, bedankt Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 9 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 19:59:00 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Dat is in een aantal (wellicht alle?) protestantse overtuigingen inderdaad het geval. Samengevoegd: [...] Nee, dat is volgens mij in geen enkele christelijke richting het geloof. Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat je gelijk hebt. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 20:01:24 schreef menelikboy het volgende: [...] Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat je gelijk hebt. Op het punt van wat de verschillende hoofdrichtingen van het christendom geloven weet ik vrij zeker dat ik gelijk heb. Welke van die richtingen gelijk heeft is natuurlijk een kwestie van geloof. Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 9 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 20:07:00 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Op het punt van wat de verschillende hoofdrichtingen van het christendom geloven weet ik vrij zeker dat ik gelijk heb. Welke van die richtingen gelijk heeft is natuurlijk een kwestie van geloof. Ja dat klopt, maar ik denk zelf dat niet 1 stroming/richting de hele waarheid heeft. Soms hebben katholieken het op sommige punten mis en soms weer protestanten. Ik haal het positieve van allebei en kijk niet naar de negatieve kanten. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 20:12:01 schreef menelikboy het volgende: [...] Ja dat klopt, maar ik denk zelf dat niet 1 stroming/richting de hele waarheid heeft. Soms hebben katholieken het op sommige punten mis en soms weer protestanten. Ik haal het positieve van allebei en kijk niet naar de negatieve kanten. Dus je neemt jezelf als norm. Dat is heel eigentijds. Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 9 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Ik volg alleen de bijbel. Vandaar dat ik graag uitleg en onderbouwing wou hebben vanuit de bijbel. Zodat ik het zeker ben van mij zaak. Mijn geloof is gebouwd op de woorden van Christus. Hij is mijn Rots Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 19:59:00 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Dat is in een aantal (wellicht alle?) protestantse overtuigingen inderdaad het geval. Ik weet niet of er protestantse overtuigingen zijn waar dat wordt gedacht. Zelf heb ik altijd geloofd dat een gelovige direct na het overlijden bij God zal zijn, wat ook overeenkomt met de volgende tekst. Luc. 23 42 En hij zeide: Jezus, gedenk mijner, wanneer Gij in uw Koninkrijk komt. 43 En Hij zeide tot hem: Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs*) zijn. *) Gr.: paradéiso Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 9 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Quote: Op dinsdag 09 maart 2010 20:23:49 schreef EulogÃa het volgende: [...]Ik weet niet of er protestantse overtuigingen zijn waar dat wordt gedacht. Zelf heb ik altijd geloofd dat een gelovige direct na het overlijden bij God zal zijn, wat ook overeenkomt met de volgende tekst. Luc. 23 42 En hij zeide: Jezus, gedenk mijner, wanneer Gij in uw Koninkrijk komt. 43 En Hij zeide tot hem: Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn. Ja daarom zat ik dus ook te twijfelen. Heden is nu, en niet later. Maar goed in het bijbelboek openbaringen wordt er gezegd dat de zee haar doden geeft wanneer de Christus terugkomt. Contradictie? Of is het gewoon foutieve bijbelse vertaling? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten