Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zat vandaag in de kerk en de preek ging over van lukas 9, 51 tot lukas 10,9. De boodschap van de preek begreep ik; De mensen moeten de boodschap van god doorgeven. ER is alleen iets wat ik niet begrijp.

lukas 10,7: En blijft in datzelve huis, etende en drinkende, hetgeen van hen voorgezet wordt; want de arbeider is zijn loon waardig; gaat niet over van het ene huis in het andere huis.

Waarom mogen ze niet van huis naar huis gaan? Dat is toch de opdracht die ze gekregen hebben?

Groet,

Leander

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

"Blijf in dat huis terwijl jullie van hen eten en drinken want de werker is zijn loon waard, en ga niet van huis tot huis"

Ze kregen gastvrijheid in zo'n dorp waar ze de missie hadden. Ze gingen niet van hotel tot hotel, maar van dorp tot dorp waar ze bij een gastgezin verbleven. Tenminste, zo begrijp ik dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar mensen de boodschap willen horen, blijf je langer en kan er eventueel zelfs een gemeente ontstaan. Paulus bleef eens een paar jaar in Efeze om daar te onderwijzen, omdat de mensen daar op dat moment open stonden voor het evangelie.

Paulus liet zich overigens door de Geest leiden. Soms bleef hij ergens een paar dagen en soms ging hij daarna weer verder of wijzigde soms zijn plannen als de Heilige Geest hem daarin leidde.

Het kan ook te maken hebben met de taak van een gelovige. Sommige gelovigen worden door God aangesteld om langere tijd een zelfde gemeente te dienen en daar te blijven. Anderen worden door God geroepen als apostel, evangelist of profeet om te reizen langs allerlei gemeenten of om in verschillende plaatsen nieuwe gemeenten te stichten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo dingo,

bedankt voor de reactie, maar ik kan dat nog niet zien als antwoord op mijn vraag; Waarom mogen ze niet van huis naar huis gaan?

Groet,

Leander

Door middel van het onderstaande zal ik HenkG aanvullen en zo hopen jou een antwoord te geven op jou vraag.

Stel, je woont in de tijd van Paulus. Jij bent van ver gekomen en hebt iets belangrijks te vertellen aan de mensen in het dorp.

Ik loop zelf het dorp binnen en hoor van de mensen dat een wijs iemand over de Redding praat. Ik, half geïnteresseerd vraag dan waar jij bent aan een van de dorpsbewoners. Zij zeggen, hij is bij Piet. Piet is 7 km verderop. Half aarzelend besluit ik toch om even te kijken wat er gezegd wordt. Na 2 uur te hebben gereisd blijk het dat jij niet meer bij Piet zit, maar bij Kees die 10 km verder woont.

Ik heb dan geen zin meer om 10 km extra te lopen.

Ik denk dat dit is waarom het er zo staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Door middel van het onderstaande zal ik HenkG aanvullen en zo hopen jou een antwoord te geven op jou vraag.

Stel, je woont in de tijd van Paulus. Jij bent van ver gekomen en hebt iets belangrijks te vertellen aan de mensen in het dorp.

Ik loop zelf het dorp binnen en hoor van de mensen dat een wijs iemand over de Redding praat. Ik, half geïnteresseerd vraag dan waar jij bent aan een van de dorpsbewoners. Zij zeggen, hij is bij Piet. Piet is 7 km verderop. Half aarzelend besluit ik toch om even te kijken wat er gezegd wordt. Na 2 uur te hebben gereisd blijk het dat jij niet meer bij Piet zit, maar bij Kees die 10 km verder woont.

Ik heb dan geen zin meer om 10 km extra te lopen.

Ik denk dat dit is waarom het er zo staat.

flink dorp.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Door middel van het onderstaande zal ik HenkG aanvullen en zo hopen jou een antwoord te geven op jou vraag.

Stel, je woont in de tijd van Paulus. Jij bent van ver gekomen en hebt iets belangrijks te vertellen aan de mensen in het dorp.

Ik loop zelf het dorp binnen en hoor van de mensen dat een wijs iemand over de Redding praat. Ik, half geïnteresseerd vraag dan waar jij bent aan een van de dorpsbewoners. Zij zeggen, hij is bij Piet. Piet is 7 km verderop. Half aarzelend besluit ik toch om even te kijken wat er gezegd wordt. Na 2 uur te hebben gereisd blijk het dat jij niet meer bij Piet zit, maar bij Kees die 10 km verder woont.

Ik heb dan geen zin meer om 10 km extra te lopen.

Ik denk dat dit is waarom het er zo staat.

Dankje, ik begrijp hemsmile.gif

bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid