Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik ben 4jaar samen met mijn partner,wij hebben twee kindjes..Ik ben gedoopt geweest en was altijd wel \"gelovig\" maar niet praktiserend,de laatste tijd heb ik meer en meer interesse gekregen en wil ik nu \"correct\" leven.

Mijn probleem is dat ik wil trouwen,omdat ik niet langer in zonde wil leven,en mijn kinderen in een stabiel en christelijk gezin wil laten opgroeien.

Ik heb al meermaals hints gegeven, en ookal een paar keer gezegd aan mijn partner dat ik graag zou willen trouwen,zodat wij in de ogen van God echt Man & Vrouw zijn.Zijn antwoord is , dat hij 1st wil centjes sparen voor een mooie/grote trouw.Dat begrijp ik,maar voor mij hoeft het allemaal niet,ik vind het grote feest enz een soort van pronken/ijdelheid (Satans werk) en niet waar het huwelijk om draait.Ik stelde voor om nu voor de kerk te trouwen,en later dan een \"feest\" te geven,maar dat ging dan niet de trouw worden die hij had gehoopt/verwacht voor hem&mij...

Wat kan ik doen,ik kan hem niet dwingen..maar wil niet langer in zonde leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja , het mag beste gevierd worden, maar hij wil echt een grote trouw,heel veel mensen enz enz.Terwijl ik denk , een klein etentje met familie & paar vrienden is toch ook goed genoeg.het draait uiteindelijk om het huwelijk ..

Begrijp je me een beetje?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja , het mag beste gevierd worden, maar hij wil echt een grote trouw,heel veel mensen enz enz.Terwijl ik denk , een klein etentje met familie & paar vrienden is toch ook goed genoeg.het draait uiteindelijk om het huwelijk ..

Begrijp je me een beetje?

Denk je ook niet dat het huwelijk veel meer is dan het halen van een boterbriefje? knipoog_dicht.gif

Als jullie relatie in alles voldoet aan wat een huwelijk zou moeten zijn, behalve aan het halen van een boterbriefje in het stadhuis, of het ontvangen van de zegen over het huwelijk in de kerk, dan is er inderdaad geen sprake van een ideale situatie. Echter, het idee dat de één wel gelooft en de ander niet, is ook al geen ideale situatie. Maar het is wel een situatie waar je niet zo snel meer iets aan kunt veranderen.

Het idee of je wel of niet voor de kerk kunt trouwen is namelijk niet alleen van jou afhankelijk, maar ook van die ander. En als die ander nu liever wil wachten tot er een echt groot feest van gemaakt kan worden, heb je daar nu eenmaal rekening mee te houden. Dat is namelijk mede het idee van trouw zijn aan elkaar en er voor die ander zijn. Het huwelijk is er niet voor jezelf, het huwelijk is er juist om er voor de ander te zijn; echtgenoot en kinderen.

En ik denk dat het belang van trouw zijn aan elkaar daarin, belangrijker is dan het dilemma of je volgende maand met elkaar trouwt, of over een jaar oid. Want het trouw zijn aan elkaar is toch een belangrijker onderdeel dan de enkele trouwdag?

En dan nu de belangrijkste tip: Bid ervoor! flower.gif En dan is God altijd machtig genoeg om een uitweg te bieden. Misschien niet altijd de uitweg die j zelf bedacht zou hebben. Maar als jij God erom bidt, zal Hij altijd de weg laten zien die je hierin mag gaan. En Zijn weg zal uiteindelijk het beste blijken. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Au, dit is wel een beetje herkenbaar op bepaalde punten. Ik denk dat God sowieso wel ziet dat jullie van elkaar houden. Het is (naar mijn idee) altijd beter om te trouwen, maar ik zou niet de druk gaan opvoeren bij je vriend, en zo een relatiecrisis ontketenen. Dat is het niet waard.


Samengevoegd:

Quote:

Het idee of je wel of niet voor de kerk kunt trouwen is namelijk niet alleen van jou afhankelijk, maar ook van die ander.

Inderdaad, ik vraag me af of een kerkelijke inzegening wel zo oké is als er eentje niet gelooft. Die staat dan wel iets te zeggen wat hij of zij redelijkerwijs nooit kan menen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:


Samengevoegd:

[...]

Inderdaad, ik vraag me af of een kerkelijke inzegening wel zo oké is als er eentje niet gelooft. Die staat dan wel iets te zeggen wat hij of zij redelijkerwijs nooit kan menen.

Dat zou inderdaad raar zijn, maar een kerkelijk huwelijk zou imho ook niet voorbij mogen gaan aan die situatie. Je kan de viering aanpassen aan de werkelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een kerkelijk huwelijk is een keuze die je samen maakt, als een van de partners niet gelovig is, dan neem ik aan dat hij wel de moeite zal doen om te weten wat het is, en een belofte aan God te maken en zich daar ook aan te houden. Het kan dus ook een nieuwe start voor de niet-gelovige partner zijn.

Over het grote feest; Werd dat in de Bijbel ook al niet gedaan? Een huwelijk is een heuglijk iets, dus dat moet gevierd worden. Als jij het klein wilt, en hij groot, zal er een compromis gemaakt moeten worden. Dat is ook belangrijk in het huwelijk. Je zal sowieso eerst voor de wet moeten trouwen voor je de zege over je huwelijk kan ontvangen. Andersom kan niet. God ziet wel dat je van je partner houd, een gehaast huwelijk zal daar niet minder van maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacries,

Hij is wel gelovig , maar ook van mening ; " God ziet heus wel dat we van elkaar houden en elkaar trouw blijven,...daarvoor hoeven we niet meteen te trouwen"

.. Ik zal geduldig moeten zijn en bidden , want indd ik wil niets pushen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Welke betekenis heeft een belofte aan God als je niet in God gelooft?

Interessante vraag, maar niet relevant voor de TS, aangezien zij heeft gezegd dat haar vriend wel degelijk in God gelooft. Als jullie hier verder op in willen gaan, doe het dan elders. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid