Spring naar bijdragen

Reizen


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Goedemiddag,

Ik ben nieuw hier. Ik ben een 22-jarige vrouw met een Rooms-Katholieke achtergrond. Misschien dat ik mezelf later uitgebreider voorstel op het forum, maar ik denk niet dat ik regelmatig zal reageren op onderwerpen omdat ik hier weinig tijd voor heb. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden.

Ik zou graag willen weten of jullie tijdens het maken van een reis, op een speciale manier uiting geven aan jullie Christen-zijn.

Deze vraag kwam bij mij naarboven tijdens het zoeken naar een geschikte vakantiebestemming. Nu vind ik dat ook wat dat betreft er wel een kloof is tussen mij als gelovige en een gemiddelde leeftijdsgenoot. Want óók op vakantie ben ik Christen en dus vind ik andere dingen interessant om te doen. Zo vind ik het leuk om als ik op vakantie ga, kerken, kloosters en andere religieuze plekken te zien. Ik vind het leuk om méér te zien dan bij wijze van spreken het strand, de boulevard en de discotheken. Het lijkt me leuk om ook echt het land en de cultuur te leren kennen.

Ik kwam terecht op een site die groepsvakanties organiseert waarbij er op een Christelijke manier invulling wordt gegeven aan een vakantie. Ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met zoiets? Tot op heden heb ik nog niemand gevonden die mee wilt. Maar voor ik iemand meevraag zou ik graag willen weten wie hier ervaring mee heeft. De site die ik op het oog heb heet trouwens: Drietour reizen. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en weet of hier sowieso wel jongeren op af komen?

Indien jullie positieve ervaringen hebben, overweeg ik om een oproepje op dit fourm te plaatsen om iemand te vinden die dit samen wilt ondernemen.

Als jullie ervaringen hebben met het maken van een Christelijke reis op een andere manier, hoor ik het ook graag. Ik weet dat vrijwilligerswerk ook een hele geschikte manier is, maar door een medische beperking is dat voor mij niet even makkelijk. Maar vertel het gerust.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Goedemiddag,

Ik ben nieuw hier. Ik ben een 22-jarige vrouw met een Rooms-Katholieke achtergrond. Misschien dat ik mezelf later uitgebreider voorstel op het forum, maar ik denk niet dat ik regelmatig zal reageren op onderwerpen omdat ik hier weinig tijd voor heb. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden.

Ik zou graag willen weten of jullie tijdens het maken van een reis, op een speciale manier uiting geven aan jullie Christen-zijn.

Deze vraag kwam bij mij naarboven tijdens het zoeken naar een geschikte vakantiebestemming. Nu vind ik dat ook wat dat betreft er wel een kloof is tussen mij als gelovige en een gemiddelde leeftijdsgenoot. Want óók op vakantie ben ik Christen en dus vind ik andere dingen interessant om te doen. Zo vind ik het leuk om als ik op vakantie ga, kerken, kloosters en andere religieuze plekken te zien. Ik vind het leuk om méér te zien dan bij wijze van spreken het strand, de boulevard en de discotheken. Het lijkt me leuk om ook echt het land en de cultuur te leren kennen.

Misschien is dat a-typisch voor je leeftijd, maar het is zeker niet typisch voor iemand met een gelovige achtergrond. Toeristen die kerken, kloosters en andere culturele zaken willen bekijken zijn, zeker boven de 30, vrij normaal hoor.

Uit mijn ervaring als lid van de "pastorale ontvangst groep" van Nederlands mooiste kathedraal, weet ik dat het overgrote deel van de toeristen die naar zo'n kerk komen kijken echt niets met geloof heeft. Ervaringen op andere lokaties riepen geen ander beeld op.

Quote:
Als jullie ervaringen hebben met het maken van een Christelijke reis op een andere manier, hoor ik het ook graag. Ik weet dat vrijwilligerswerk ook een hele geschikte manier is, maar door een medische beperking is dat voor mij niet even makkelijk. Maar vertel het gerust.

Ik heb geen ervaring met specifiek "christelijke" reizen. Ik ben op vakantie niet meer of minder christelijk dan buiten de vakanties. Maar ik heb een hekel aan georganiseerde vakanties. Eigenlijk heb ik ook een hekel aan ongeorganiseerde vakantiereizen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben even oud als jij en ben al jaren veel meer geïnteresseerd in het bezoeken van kerken en culturele zaken dan in stranden of discotheken. Heeft denk ik niet noodzakelijk met geloof te maken. Eigenlijk delen de meeste van mijn vrienden mijn voorkeur qua reizen, ook al zijn de meesten niet christelijk. Er zijn echt meer dan genoeg mensen die dat soort dingen graag doen op vakantie hoor, christenen en niet-christenen. smile.gif

Wat betreft christelijke groepsreizen: mij trekt het niet zo, maar ik ben dan ook niet zo gek op georganiseerde groepsreizen. Maar je kan ook zonder dat het specifiek in het programma staat toch op vakantie tijd maken om naar de kerk te gaan (best op voorhand uitzoeken waar er een kerk in de buurt is en hoe laat de missen doorgaan), te bidden voor het eten, 's avonds een stukje uit de Bijbel te lezen, momenten van stilte en bezinning in te lassen,... (Ik noem maar wat dingen, ik weet niet hoe jij thuis normaal bezig bent met je geloof, maar ik denk dat veel van de zaken die je thuis zou doen ook gewoon op vakantie kunnen.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Gast Anon_phpbb

Hallow allemaal..

Ik heb ook geen ervaring met specifiek "christelijke" reizen..

Wel ben ik dit jaar met Breakloose op vakantie geweest.. Echt een super vakantie gehad.. Doordat je bij hun onder het mum van No string attached je vakantie kan boeken...

Je hebt geen verplichtingen en kunt zelf bepalen wat je doet op je vakantie...

Dit is dus ideaal voor mensen die van niet georganiseerde en georganiseerde reizen houden hahaha...

Kijk maars op link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kreeg van iemand die al 10 jaar met dit soort organisaties reist met veel plezier een hele waslijst:

shoestring

fox

summum

baobab

koning aap

kuoni

djoser

sawadee

mambo (tot 39 jaar)

reislust (vooral ouderen)

beter-uit (jongeren, christelijk)

amarant (christelijk)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid