Spring naar bijdragen

films over een nieuwe aarde?


Aanbevolen berichten

ik heb gister een film gezien

Knowing met Nicolas Cage!

In 1959 werd tijdens de oprichtingsceremonie van een basisschool een tijdscapsule begraven. Nu, vijftig jaar later, wordt hij geopend. Een professor, John Koestler (Nicolas Cage), ontdekt cryptische boodschappen die zich in de capsule bevinden en bovendien doet hij een angstaanjagende ontdekking: de boodschappen voorspellen met zeer grote precisie iedere grote ramp van de afgelopen 50 jaar. Een aantal voorspellingen die in het document staan moet nog plaatsvinden. John doet er vervolgens alles aan om de autoriteiten te waarschuwen, maar tevergeefs. John moet nu zelf alles op alles zetten om het dreigende gevaar af te wenden

het einde was , dat de aarde totaal vernietigd werd door de zon die een soort van straal uitblies...

alleen een aantal kinderen werden gered en in een soort

vervoermiddel naar de nieuwe aarde gebracht , door waarschijnlijk engelen?!

Die nieuwe aarde was totaal nieuw!

en op zich wil ik naar zo een nieuwe aarde , alles nog schoon!!

Mijn Vraag is ..

Wie heeft deze film gezien , en wie weet er nog meer films , waarin de aarde vergaat en een nieuwe aarde er voor in de plaats komt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is een film met veel religieuze symboliek. Het deed mij een beetje denken aan een vervolg op: "waren de goden astronauten". Maw engelen (en goden) bestaan, maar het zijn Fughr'xcks van planeet Glarf.

Wel een vrij domme zet van die aliens om de nieuwe aarde (die in werkelijkheid een nieuwe planeet is, want de oude aarde is voorbij gegaan ,verdampt in dit geval) uitsluitend met blanke kinderen te bevolken. Dat is niet alleen rascistisch, maar ook nog dom. Want als ze het al overleven dan gaat het niet op een mooie manier. Zie "Lord of the Flies" voor nadere info. Dat is ook min of meer een verhaal over een nieuwe (maar niet perse verbeterde) aarde.

Overigens is Knowing, op de spectaculaire vliegtruigcrash na, een draak van een film, en dat terwijl ik normaal niet vies ben van films met een christelijke symboliek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf ben ik ook niet echt gecharmeerd van de film, ik vind hem absurd en ongelooflijk vergezocht. Daarmee doel ik op het plot van de film, de manier waarop de aarde vergaat en waarop kinderen worden 'uitverkoren' om verder te leven. Met een wit konijn naar de nieuwe aarde is niet echt mijn pakkie an...

Eigenlijk keek ik de film alleen omdat hij me spannend leek, een soort detective/avonturen film. Daar ben ik toch hevig in teleurgesteld, ik vind het geen aanrader.

Verder weet ik eigenlijk geen films over een nieuwe aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een andere film over een nieuwe aarde is 2012. Daarin gaat de hele mensheid kapot door rampen en blijft een klein groepje over die dan een nieuwe wereld gaat opbouwen.

Of Avatar waarin wordt gezegd dat de aarde zowat in puin ligt. De wereld Pandora is dan een kleurig paradijs waar men in harmonie met de natuur leeft. Iedereen is daar blij en gelukkig totdat boze mensen komen die de boel kapot maken. Gelukkig komt de natuur in opstand en stuurt allerlei beesten op die mensen af. Daarna wordt er een mens een alien en leven ze nog lang en gelukkig.

Zo zijn er ongetwijfeld meer films en zullen er nog meer komen gezien de populariteit van "de groene zaak".

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb tog wel anders gekeken , ik vond een paar

dingen wel mooi , en niet werkelijk misschien , maar

daarom is het ook een film!

Het einde was wel te snel , maar ook wel mooi ,de nieuwe aarde

vond ik fantastisch al zag je niet veel , behalve de boom en het

stukje waar ze op liepen ,,,, Gras???????

en dat ze allemaal blank waren weet ik niet , ik heb geen andere kinderen gezien geloof ik..

maar een aantal van die blanken zullen vast verkleuren door de zon!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Overigens is Knowing, op de spectaculaire vliegtruigcrash na, een draak van een film, en dat terwijl ik normaal niet vies ben van films met een christelijke symboliek.

Die vliegtuigcrash is erg mooi gemaaktyes.gif

Verder viel de film mij ook een beetje tegen

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid