Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Waarom gaan mensen er altijd van uit dat er op andere planeten levensvormen zijn die techologisch veel verder zijn dan wij?

Een buitenaardse amoebe is toch ook gewoon een alien?

Ik ga daar dan eigenlijk ook niet per se van uit. Misschien zijn wij mensen wel de meest intelligente beschaving, of één van de intelligentere beschavingen, of misschien juist niet. Ik weet het niet, het is enkel speculatie. Maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat God een veel te groot universum voor enkel mensen maakt en ga er dus eigenlijk wel vanuit dat het universum vol leven is - ook in de vorm van beschavingen. En mocht dat niet zo zijn, nou ja, dat zij dan maar zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat God een veel te groot universum voor enkel mensen maakt en ga er dus eigenlijk wel vanuit dat het universum vol leven is - ook in de vorm van beschavingen. En mocht dat niet zo zijn, nou ja, dat zij dan maar zo.

We leven natuurlijk ook in een veel te groot en erg leeg zonnestelsel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat God een veel te groot universum voor enkel mensen maakt en ga er dus eigenlijk wel vanuit dat het universum vol leven is - ook in de vorm van beschavingen.

Ik kan me dat juist wel voorstellen, maar dat heeft misschien met ons Godsbeeld te maken.

Ik zie God als een buitensporig overvloedige God, Die buitensporig veel meer planeten maakt dan nodig zijn, Die meer vissen, planten, bomen, bloemen, zoogdieren, insecten enz. maakt dan nodig zijn, Die veel meer broden en vissen vermenigvuldigd dan nodig zijn, enz. .

Een prediker zei eens voor de grap dat een mens vier soorten vissen zou hebben geschapen en dan in vier verschillende grijstinten. Maar God maakt ontelbaar veel vissen in de raarste vormen, kleuren, enz. .

Het is typisch (klein-)menselijk (Nederlands) denken om te menen dat alles nut moet hebben, terwijl God veel groter is en veel groter kijkt en denkt.

Ik sluit ander leven op andere planeten niet uit, maar het kan net zo goed niet aanwezig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Leuk dat je een theorie onzin vind die je in beginsel niet snap. De evolutietheorie verklaart de ontwikkeling van soorten en niet het ontstaan van leven. Het zegt dus ook niets over het ontstaan van leven op andere planeten.

Leuk dat je interesant probeert te doen, maar darwin zelf zij niks over het ontstaan van leven, maar onderhand denkt men dat de evolutietheorie ook kan toegepast worden op de evolutie van dode materie naar eenvoudige levende materie.

bovendien zij ik niet dat de evolutie thorie het onststaan van leven beschrijft, maar als er kennelijk toevallig leven kan ontstaan op aarde, waarom niet ergens anders

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Leuk dat je interesant probeert te doen, maar darwin zelf zij niks over het ontstaan van leven, maar onderhand denkt men dat de evolutietheorie ook kan toegepast worden op de evolutie van dode materie naar eenvoudige levende materie.

Nee hoor, dat denkt men niet. In mijn ervaring zijn het ongeinformeerde crea's en ID-adepten die beweren dat de evolutietheorie over abiogenes en de oerknal gaan. En dat zijn nog maar 2 van de vele klassieke fouten die dat slag maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]In zekere zin heb je gelijk.
bv. om het aantal beschavingen in dit melkwegstelsel te schatten dat contact met ons zou kunnen gaan zoeken, bevat een hoop onbekende variabelen:

R* = gemiddelde snelheid waarmee sterren worden gevormd (10 tot 40 per jaar in ons melkwegstelsel)

fp = fractie van die sterren met planeten (wordt na waarnemingen geschat op 50%)

ne = gemiddelde aantal aarde-achtige planeten (in staat om leven te herbergen)

fl = fractie van die planeten die leven ontwikkelt

fi = fractie van die planeten waar zich intelligent leven ontwikkelt

fc = fractie van die planeten die technologie ontwikkelt (waaronder radiozenders)

L = gemiddelde levensduur van communicerende beschavingen in jaren.

De eerste drie getallen kunnen we nu al nauwkeuriger schatten dan toen Frank Drake voor het eerst de vergelijking opstelde in 1960. Maar we kunnen ironisch genoeg de waarden voor fl, fi, fc pas beter benaderen nadát we buitenaards leven hebben ontmoet.

Als mensheid zijn we nu bezig met een experiment dat moet uitwijzen hoe kort L wel niet kan zijn
knipoog_dicht.gifnosmile.gif
.

Why I don’t have a girlfriend: An application of the Drake Equation to love in the UK door Peter Backus

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid