Spring naar bijdragen

Het koninkrijk Gods


Aanbevolen berichten

Ik vind het enorm moeilijk om de helderheid van geest te behouden als ik naar God toe bid.Ik twijfel heel vaak of het dan God is die tot mij spreekt of dat het de duivel is.Ik ben schizofreen dus dat is in alles al een probleem,ik b edoel alles heeft 2 kanten bij mij van de keuze tussen vork kiezen en chipssmaak

Hoe vind ik het echte koninkrijk Gods en zijn rechtvaardigheid zoals Jezus zegt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je wil weten hoe God spreekt, is de Bijbel je grootste zekerheid.

(Uit de Bijbel kun je overigens ook leren wat de duivel zegt, dus kun je weten wat leugens, bedrog, misleiding en manipulatie zijn.)

Als Jezus Christus je Redder en Heer is en je Hem volgt, vind je het koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid (Matth. 6:33).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het enorm moeilijk om de helderheid van geest te behouden als ik naar God toe bid.Ik twijfel heel vaak of het dan God is die tot mij spreekt of dat het de duivel is.

Ik geloof niet dat wanneer jij bidt tot de Heer, de duivel kracht genoeg bezit om daar tussen te kunnen komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik dan tot God bid is zijn stem rustig,troostend,me wijzend op mijn fouten.Maar diezelfde stem die ook op die manier spreekt leidt mij vaak naar stommiteiten,schande,wanhoopboosrood.gif

Ik kan ze dan niet uitelkaar houden,heeft iemand hier goede bijbelverzen voor?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben nog een beetje op zoek naar wat je precies wil weten, maar ik heb alvast de volgende teksten waaruit blijkt dat gelovigen Zijn stem kunnen verstaan en door de Heilige Geest geleid kunnen worden.

Joh 10,4

Wanneer hij zijn eigen schapen alle naar buiten gebracht heeft, gaat hij voor ze uit en de schapen volgen hem, omdat zij zijn stem kennen

Rom 8,14

Want allen, die door de Geest Gods geleid worden, zijn zonen Gods.

Daarnaast staat ook een gebed in Ef. 1 wat je kan bidden.

15 Daarom houd ook ik, gehoord hebbende van uw geloof in de Here Jezus en van uw liefde tot al de heiligen, 16 niet op te danken, u gedenkende bij mijn gebeden, 17 opdat de God van onze Here Jezus Christus, de Vader der heerlijkheid, u geve de Geest van wijsheid en van openbaring om Hem recht te kennen: 18 verlichte ogen [uws] harten, zodat gij weet, welke hoop zijn roeping wekt, hoe rijk de heerlijkheid is zijner erfenis bij de heiligen, 19 en hoe overweldigend groot zijn kracht is aan ons, die geloven, naar de werking van de sterkte zijner macht, 20 die Hij heeft gewrocht in Christus, door Hem uit de doden op te wekken en Hem te zetten aan zijn rechterhand in de hemelse gewesten, 21 boven alle overheid en macht en kracht en heerschappij en alle naam, die genoemd wordt niet alleen in deze, maar ook in de toekomende eeuw. 22 En Hij heeft alles onder zijn voeten gesteld en Hem als hoofd boven al wat is, gegeven aan de gemeente, 23 die zijn lichaam is, vervuld met Hem, die alles in allen volmaakt.

Je kan God bidden om de "Geest van wijsheid en van openbaring om Hem (recht) te kennen: verlichte ogen van het hart, zodat je weet," 'welke hoop zijn roeping wekt, hoe rijk de heerlijkheid is zijner erfenis bij de heiligen, 19 en hoe overweldigend groot zijn kracht is aan ons, die geloven, naar de werking van de sterkte zijner macht, ...'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat goed en slecht is ligt niet duidelijk vast, het heeft te maken met cultuur en opvoeding en maatschappij.

Voor een christen ligt het duidelijk vast:

Jezus Christus sprak "(...)U zult de Heer uw God liefhebben met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. [38] Dat is het grootste en eerste gebod. [39] Het tweede is daaraan gelijk: U zult uw naaste liefhebben als uzelf. [40] Aan deze twee geboden hangen heel de Wet en de Profeten."

(Matteüs 22, 37-40)

Dat liefhebben van God doe je door met hart en ziel de Tien Geboden van God te onderhouden. Die zijn universeel (dus niet alleen voor christenen) en voor alle tijden. We proberen het niet altijd even hard en het lukt niet altijd even goed maar dat is een ander verhaal.

Hoe dan ook: als de mens zelf gaat uitmaken wat goed en slecht is (m.a.w.: op de stoel van God gaat zitten), gaat het altijd fout. Zo is veel ellende in de wereld begonnen. Te vaak komt dit inzicht echter pas als het te laat is. Maar beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik geloof niet dat er werkelijk een duivel tot je kan spreken, of god. Wat goed en slecht is ligt niet duidelijk vast, het heeft te maken met cultuur en opvoeding en maatschappij.

En dit is ook de reden waarom een maatschappij zonder God ten onder zal gaan. Er zijn dan namelijk geen regels meer. En de regels die er zijn, zullen langzaam wegslijten, omdat ze voortkomen uit die tijd dat we nog wel in die mythes geloofden... Vooruitgangsgeloof heette dat toch? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat een onzin, in deze maatschappij zijn wel degelijk regels, met of zonder god, en het zijn over het algemeen best goede regels.

"In het algemeen"; je dekt je alvast in smile.gif

Natuurlijk zijn er regels in de maatschappij, ook in goddeloze samenlevingen zijn er regels.

Als die regels echter in strijd zijn met de Tien Geboden van God dan brengen ze de maatschappij schade toe in plaats van dat de maatschappij erdoor wordt opgebouwd.

Voorbeeld. Een van de Tien Geboden is: 'Gij zult niet stelen'. Dit is bij mijn weten ook in het meest atheïstische land verboden. De norm van God heeft doorgewerkt in de wetgeving van het land. Stel nu dat een landsbestuur zou besluiten om stelen te legaliseren. Denk eens in wat daarvan de gevolgen zouden zijn...

Nog een voorbeeld. Een van de Tien Geboden is: 'Gij zult niet doden'. Over het algemeen is dat in Nederland ook verboden. Het verbod geldt echter (met wat extra, door mensen bedachte, regeltjes eromheen) in ons land kennelijk niet (meer) voor mensen die nog niet geboren zijn en voor oude, zieke mensen die (zo heeft men dat genoemd) 'uitzichtloos lijden'. Zulke liberaal/atheïstische wetgeving bouwt de maatschappij toch niet op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vrede zij met u,

Voor wat het waard is... Je moet voor je begint te bidden een smeekbede uitspreken die je beschermt tegen Satan.

Je zegt: "Ik zoek mijn toevlucht tot God, de meest Verhevene, voor de vervloekte Satan"

Zo eenvoudig kan het voor jou misschien niet lijken, en dat begrijp ik. Maar ik geloof dat wanneer je dat vraagt, de engelen je zullen bijstaan en dat Satan geen kans maakt.

Ilyas

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid