Spring naar bijdragen

openbaringen 8


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik kan me niet voorstellen in het wieiswie topic dus hier dan snel even.Ik ben Hilbert,24 jaartjes oud en woonachtig in Opende op een prachtige camping.Ik woon hier samen met mijn hond Hodzer.

Now let's talk bible!

Mijn eerste post wil ik beginnen met openbaringen 8:het zevende zegel en de vier bazuinen.

opb 8:7-En de eerste engel heeft gebazuind, en er is geworden hagel en vuur, gemengd met bloed, en zij zijn op de aarde geworpen; en het derde deel der bomen is verbrand, en al het groene gras is verbrand.

dit gaat over WW1.Het was een oorlog van loopgraven en artillerie.De artillerie schoot zo dicht mogelijk tegen de loopgraven met een hoge hoek zodat de bommen insloegen in het prikkeldraad en een regen van brokstukken,gras, bomen, en modder de vijand bedekte.Nu was dan de weg vrij voor de infanteristen om het loopgraf in te nemen.

opb8:8-9En de tweede engel heeft gebazuind, en er werd iets als een grote berg, van vuur brandende, in de zee geworpen; en het derde deel der zee is bloed geworden.

En het derde deel der schepselen in de zee, die leven hadden, is gestorven; en het derde deel der schepen is vergaan.

Dit gaat volgens mij over WW2.

Je had toen voor het eerst U-boten en die hebben er voor gezorgd dat zon 30 procent(1/3)van de handelsschepen op de wereld zijn vergaan.Op het einde van de oorlog werden de duisters meedogenloos en schoten ze de overlevenden die in het water dreven dood met machinegeweren(de zee werd bloed)

Ook is de atoombom hierin beschreven.De atoombom werd op 8/8/1945 gegooid(opb 8:8)

opb:8:10-11.En de derde engel heeft gebazuind, en er is een grote ster, brandende als een fakkel, gevallen uit den hemel, en is gevallen op het derde deel der rivieren, en op de fonteinen der wateren.

En de naam der ster wordt genoemd Alsem; en het derde deel der wateren werd tot alsem; en vele mensen zijn gestorven van de wateren, want zij waren bitter geworden.

Dit gaat denk ik over tsjernobyl.Alsem is een bittere plant,naar het grieks vertaald,bittere plant.We weten allemaal hoever de neerslag heeft gereikt van de meltdown en hoevelen zijn gestorven aan de radio-actiefe regen.

opb8:12.En de vierde engel heeft gebazuind, en het derde deel der zon werd geslagen, en het derde deel der maan, en het derde deel der sterren; opdat het derde deel derzelve zou verduisterd worden, en dat het derde deel van den dag niet zou lichten; en van den nacht desgelijks.

De golf oorlog?Bij het terugtrekken van de troepen uit koeweit werden de olieputten in brand gestoken,die vaak tot wel zes maanden branden en constant rookten zodat de lucht gevuld werd met rook en de mensen moesten overdag rondrijden met koplampen aan bijvoorbeeld.

opb8:13En ik zag, en ik hoorde een arend vliegen in het midden des hemels, zeggende met grote stem: Wee, wee, wee, dengenen, die op de aarde wonen, van de overige stemmen der bazuin der drie engelen, die nog bazuinen zullen.

Een arend kun je interpreteren als de adelaar van amerika(waarvan ik denk dat de illuminati hun hoofdkwartier hebben gemaakt,zij die de satanische agenda aanhouden)die waarschuwt voor de volgende drie bazijnen.Die ik in een volgend topic wel wil behandelen.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.Het is nogal een binnenkomertje dat besef ik maar ik heb het vandaag ontdekt en ik wou het graag delen .

Hilbert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ik moet zeggen dat ik van een youtube-filmpje alleen niet echt overtuigd raak... Er zijn ook youtube-filmpjes te vinden die Barack Obama als de antichrist aanwijzen, of zeggen dat smurfen echt bestaan.

Als je meerdere topics wil gaan openen over andere bazuinen, zijn die dan ook gebasseerd op dezelfde reeks filmpjes als die je nu klakkeloos overneemt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

wel ik weet niet of je het filmpje hebt gezien maar het is een vrij goed interpretatie van het achtste boek van de openbaringen wat toch zeer moeilijk te begrijpen is.

Ik ben het met je eens dat er legio sensatiefilmpjes op youtube staan maar deze man heeft wel zijn verstand en gods geest erin gelegd dat voel ik wel

Ikzelf heb vanochtend een openbaring gehad door middel van vasten en bidden en me helemaal openstellen voor de heilige geest,Hij is geprezen!Daniel 7 de vier dieren.Het is niet mis wat daaruit gekomen is.Ik heb een mailtje gestuurd naar een broeder van mij ik zal een nieuw topic openen nu met daarin die tekst die ik hem gestuurd heb.

Maar wat vind je van de uitleg die deze man geeft over openbaring 8?flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, het zou zomaar een uitleg kunnen zijn die hout snijdt, maar ik denk dat het er altijd een van de velen zal blijven. De een zegt dat dit en dat nog moet gebeuren, de ander roept dat het al zus en zo is geweest. Daarnaast heb ik een beetje een allergie voor youtube-filmpjes die 'de waarheid' vertellen. Dus wie niet naar youtube kijkt (of op dit forum komt), zal dit niet weten?

Mijn houding t.o.v. de eindtijd is er een van waakzame afwachting, niet van speculatie en vooruit kijken. Speculeren kunnen mensen heel goed, maar hoe bepaal je wat waar is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

inderdaad dat ben ik met je eens achteraf is het makkelijk de puzzelstukjes te leggen,maar van de toekomst hebben en kunnen wij geen weet hebben,Wij moeten waakzaam zijn en uitkijken naar de terugkomst van Jezussmile.gif

Wel is het zo dat je aannames kunt maken gebaseerd op hoe je de bijbelse profetieen interpreteerd en hoe dat zich verhoudt tot wat er in de nabije toekomst gaat gebeuren.

De toekomst is vooraf ook niet te voorspellen,vrije wil:Genisis 22:12 want NU weet ik,dat gij godvrezend zijt,en uw zoon,uw enige,Mij niet hebt onthouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn eerste post wil ik beginnen met openbaringen 8:het zevende zegel en de vier bazuinen.

opb 8:7-En de eerste engel heeft gebazuind, en er is geworden hagel en vuur, gemengd met bloed, en zij zijn op de aarde geworpen; en het derde deel der bomen is verbrand, en al het groene gras is verbrand.

dit gaat over WW1.Het was een oorlog van loopgraven en artillerie.De artillerie schoot zo dicht mogelijk tegen de loopgraven met een hoge hoek zodat de bommen insloegen in het prikkeldraad en een regen van brokstukken,gras, bomen, en modder de vijand bedekte.Nu was dan de weg vrij voor de infanteristen om het loopgraf in te nemen.

Hoe kom je hierbij aan WW1? Ik kan ook dingen lezen als de massale bosbranden, waarbij mens en dier omkomt? Of oorlogen uit de tijd van Napoleon? (hagel en vuur, bloed, brand knipoog_dicht.gif )... En waarom niet WW2? Of de grote oorlogen die bij china/mogolie/rusland zijn geweest? of de amerikaanse burger oorlog?

Quote:
opb8:8-9En de tweede engel heeft gebazuind, en er werd iets als een grote berg, van vuur brandende, in de zee geworpen; en het derde deel der zee is bloed geworden.

En het derde deel der schepselen in de zee, die leven hadden, is gestorven; en het derde deel der schepen is vergaan.

Dit gaat volgens mij over WW2.

Je had toen voor het eerst U-boten en die hebben er voor gezorgd dat zon 30 procent(1/3)van de handelsschepen op de wereld zijn vergaan.Op het einde van de oorlog werden de duisters meedogenloos en schoten ze de overlevenden die in het water dreven dood met machinegeweren(de zee werd bloed)

Ook is de atoombom hierin beschreven.De atoombom werd op 8/8/1945 gegooid(opb 8:8)

Er staat het derde deel der schepen is vergaan... en wat jij aanhaalt is alleen maar 1/3 van de handels schepen. Moet je dit zien als letterlijk 1/3? Zoja, dan klopt jou uitleg al niet meer. En wat is dan precies de grote berg vuur brande die in de zee geworpen is? (waarschijnlijk dan experimenten met atoomwapens?)

Quote:
opb:8:10-11.En de derde engel heeft gebazuind, en er is een grote ster, brandende als een fakkel, gevallen uit den hemel, en is gevallen op het derde deel der rivieren, en op de fonteinen der wateren.

En de naam der ster wordt genoemd Alsem; en het derde deel der wateren werd tot alsem; en vele mensen zijn gestorven van de wateren, want zij waren bitter geworden.

Dit gaat denk ik over tsjernobyl.Alsem is een bittere plant,naar het grieks vertaald,bittere plant.We weten allemaal hoever de neerslag heeft gereikt van de meltdown en hoevelen zijn gestorven aan de radio-actiefe regen.

Wat zijn de fonteinen der aarde precies? Toen het ongeluk met de kerncentrale plaats vond, heeft dat er dan uitgezien als een grote ster, brandende als een fakkel, gevallen uit de hemel? (ik zou eerder gaan denken aan een raket/meteoriet ofzo, als we het letterlijk moeten zien...)

Quote:
opb8:12.En de vierde engel heeft gebazuind, en het derde deel der zon werd geslagen, en het derde deel der maan, en het derde deel der sterren; opdat het derde deel derzelve zou verduisterd worden, en dat het derde deel van den dag niet zou lichten; en van den nacht desgelijks.

De golf oorlog?Bij het terugtrekken van de troepen uit koeweit werden de olieputten in brand gestoken,die vaak tot wel zes maanden branden en constant rookten zodat de lucht gevuld werd met rook en de mensen moesten overdag rondrijden met koplampen aan bijvoorbeeld.

Denk zelf als dit gaat plaats vinden dat het een groter gebied inbeslag neemt... en meer mensen dit zullen gaan zien/mee maken. Met vulkaan uitbarstingen kun je zoveel rook krijgen dat dit over een groot gedeelte van de aarde verspreid bijv.

Ik heb hier en daar wat "aantekeningen" neer gezet omdat ik er niet helemaal weg van ben. Er kunnen nog zoveel andere dingen op die plek ook staan... Hoe kom je er overgens al bij dat het allemaal al geweest zou moeten zijn? Wie weet gaat het allemaal nog komen smile.gif ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe kom je hierbij aan WW1? Ik kan ook dingen lezen als de massale bosbranden, waarbij mens en dier omkomt? Of oorlogen uit de tijd van Napoleon? (hagel en vuur, bloed, brand
knipoog_dicht.gif
)... En waarom niet WW2? Of de grote oorlogen die bij china/mogolie/rusland zijn geweest? of de amerikaanse burger oorlog?

[...]

Er staat het derde deel der schepen is vergaan... en wat jij aanhaalt is alleen maar 1/3 van de handels schepen. Moet je dit zien als letterlijk 1/3? Zoja, dan klopt jou uitleg al niet meer. En wat is dan precies de grote berg vuur brande die in de zee geworpen is? (waarschijnlijk dan experimenten met atoomwapens?)

[...]Wat zijn de fonteinen der aarde precies? Toen het ongeluk met de kerncentrale plaats vond, heeft dat er dan uitgezien als een grote ster, brandende als een fakkel, gevallen uit de hemel? (ik zou eerder gaan denken aan een raket/meteoriet ofzo, als we het letterlijk moeten zien...)

[...]

Denk zelf als dit gaat plaats vinden dat het een groter gebied inbeslag neemt... en meer mensen dit zullen gaan zien/mee maken. Met vulkaan uitbarstingen kun je zoveel rook krijgen dat dit over een groot gedeelte van de aarde verspreid bijv.

Ik heb hier en daar wat "aantekeningen" neer gezet omdat ik er niet helemaal weg van ben. Er kunnen nog zoveel andere dingen op die plek ook staan... Hoe kom je er overgens al bij dat het allemaal al geweest zou moeten zijn? Wie weet gaat het allemaal nog komen
smile.gif
?

Mattheus 24-4 Er zullen oorlogen zijn en geruchten van oorlog.

Dat kan van alle tijd zijn.inderdaad.Maar je moet het globaal bekijken.De hele wereld is er nu bij betrokken door middel van de communicatiemethoden zijn er over de gehele wereled geruchten en oorlogen met elkaar betrokken.De aantallen van legers die in de openbaringen genoemd worden zoals in openbaringen 9:16 zijn van deze tijd.en vers 17 18 beschrijft tanken en biologische wapens.Paarden die zwavel uit hun bek spuwen.

Oorlogen worden gemaakt door mensen,natuurrampen niet


Samengevoegd:

Het is natuurlijk ook weer zo dat wat je zegt dat het allemaal nog moet komen,dat kanknipoog_dicht.gifMaar dan moeten we het zien dat de schaakstukken gezet worden.En als de eerste zet(atoombompuh2.gif:S)gezet word is het heeeel snel klaar


Samengevoegd:

Vrije interpretatie is uit den boze!

_____

2 Petr 1,20

Dit moet gij vooral weten, dat geen profetie der Schrift een eigenmachtige uitlegging toelaat;

*off-topic*ik vind dat een heel interessant iets,hoe moeten we het dan interpreteren,moeten we het gadeslaan,of ons alleen richten op de leer van Jezus?Interessant!! widegrin.gif

Misschien een nieuw topic waard Piebe?

Link naar bericht
Deel via andere websites

link

"opb8:8-9En de tweede engel heeft gebazuind, en er werd iets als een grote berg, van vuur brandende, in de zee geworpen; en het derde deel der zee is bloed geworden."

Die link geeft vrij letterlijk een grote brandende berg die, wanneer hij de zee in pleurt, een derde van de mensheid uitroeit (omdat wij zonodig aan de kusten moeten wonen). Hoewel ik persoonlijk wel wat waarde hecht aan het gevaar van de Cumbre Vieja, zie je maar weer dat teksten op een heleboel logische manieren kunnen worden uitgelegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik me nou ineens afvraag he?de openbaringen kwamen tot Johannes in de gevangenis.Hoe kon het dat hij het in de eerste plaats op kon schrijven,ten tweede dat hij zijn werk mocht meenemen,en of hij uberhaupt nog vrij is gekomen.

En waarom zat hij in de gevangenis?

Iemand enig idee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid