Spring naar bijdragen

Droom en Chemin Neuf


Aanbevolen berichten

Al sinds een jonge leeftijd heb ik soms dromen gehad, die uitkwamen, of beelden.

Nu ik rooms-katholiek ben, ben ik erg bezig met roeping. Ik heb onder andere bij de Fransiscanen gekeken, maar dit was het toch niet voor mij.Binnenkort ga ik logeren bij Pius in de Debora Communiteit, ook omdat de oecumene toch mijn hart heeft.Kort gezegd overweeg ik of het contemplatieve leven iets voor mij is.

Nou heb ik een paar jaar geleden een droom gehad. Ik stond in een bepaalde ruimte die op een kerk leek.Toen ik een tijd later per ongeluk op de site van Chemin Neuf terechtkwam, schrok ik heel erg. Ik zag precies de ruimte waar ik over had gedroomd. Dat was de abdij in Oosterhout waar Chemin Neuf zit.Ik ben soms bang dat het pure suggestie is, ik weet het niet.

Wie weet er meer over Chemin Neuf en kan een nuttige bijdrage leveren aan dit topic?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik weet niets van Chemin Neuf, maar wil wel meedenken over je droom en of dat een aanwijzing is.

Ik weet niet hoe jij aankijkt tegen de leiding van God in je leven. Maar als je zegt dat je bang bent dat het pure suggestie is, dan denk ik dat je daar wel serieus rekening mee wilt houden. Als de droom een aanwijzing is, dan denk ik dat die aanwijzingen ook wel door andere dingen bevestigd zullen worden. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat God wil dat je ingrijpende beslissingen neemt op basis van 1 droom, ook al heb je vaker dromen gehad die uitkwamen.

Wat mij heeft geholpen bij het zoeken naar leiding van God in mijn leven is door te lezen over andere gelovigen. In de Evangelische Boekhandel zijn genoeg zendingsboeken te vinden die hierover gaan. Vaak zijn ze heel goedkoop, bijvoorbeeld de boeken van Isobel Kuhn.

Als je deze droom eens vergelijkt met andere dromen die uitkwamen, ging het dat altijd over je eigen leven of over dat van anderen? Wat heb je verder gedaan met Chemin Neuf? Je laatstse bericht was van 9 oktober. Wat is er de afgelopen maand gebeurd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid