Spring naar bijdragen

Boek van Paul C Jong


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo allemaal!

Ik ben een Christelijk boek aan het lezen dat geschreven is door Paul C. Jong.

In dat boek staat dat veel Christenen niet bekend zijn met het evangelie van de wedergeboorte uit water en de Geest. Paul C. Jong schrijft:

''Het ware geloof wordt gevormd door op deze wijze te geloven.

''Jezus is God en Hij kwam in de gedaante van een mens uit de Geest door het lichaam van de maagd Maria en Hij nam alle zonden van de wereld weg door te worden gedoopt in de Jordaan door Johannes de Doper, de vertegenwoordiger van de gehele mensheid. En Jezus nam alle zonden van alle mensen naar het Kruis en Hij ontiving het oordeel van hen allen''.

Daarom kan het evangelie niet voltooid worden zonder 'het doopsel van Jezus' het 'water', en het maakt niet uit hoe sterk we in Jezus geloven, we zullen nooit de eeuwige zaligheid bereiken zonder dit.''

Ik ben nu een beetje verward en heb zo'n mijn twijfels. Daarom had ik wat research op internet gedaan naar Paul C. Jong. Veel mensen vinden zijn boeken heel goed, maar ik heb ook een ander artikel gevonden dat waarschuwt voor de Koreanse sekte van Paul C Jong (www.verhoevenmarc.be/_PaulCJong.doc )

Wat vinden jullie hier van??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal!

Ik ben een Christelijk boek aan het lezen dat geschreven is door Paul C. Jong.

In dat boek staat dat veel Christenen niet bekend zijn met het evangelie van de wedergeboorte uit water en de Geest. Paul C. Jong schrijft:

''Het ware geloof wordt gevormd door op deze wijze te geloven.

''Jezus is God en Hij kwam in de gedaante van een mens uit de Geest door het lichaam van de maagd Maria en Hij nam alle zonden van de wereld weg door te worden gedoopt in de Jordaan door Johannes de Doper, de vertegenwoordiger van de gehele mensheid. En Jezus nam alle zonden van alle mensen naar het Kruis en Hij ontiving het oordeel van hen allen''.

Daarom kan het evangelie niet voltooid worden zonder 'het doopsel van Jezus' het 'water', en het maakt niet uit hoe sterk we in Jezus geloven, we zullen nooit de eeuwige zaligheid bereiken zonder dit.''

Ik ben nu een beetje verward en heb zo'n mijn twijfels. Daarom had ik wat research op internet gedaan naar Paul C. Jong. Veel mensen vinden zijn boeken heel goed, maar ik heb ook een ander artikel gevonden dat waarschuwt voor de Koreanse sekte van Paul C Jong (www.verhoevenmarc.be/_PaulCJong.doc )

Wat vinden jullie hier van??

Dit staat in de Bijbel.

Mar 16,16

Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Paul zegt dat het ware evangelie van het doopsel van Jezus heel zeldzaam is geworden, en dat valse evangelies zich over de hele wereld verspreid hebben. Dat komt doordat de duivel sinds het begin een plan beraamd had om het evangelie te veranderen en de levenskracht van de kerk weg te nemen. Vanaf de tijd van het Milaans Edict van 313 N.Chr, werd de Christelijke Kerk gevangen in een voorzichtig door de duivel opgezette val. In ruil voor de erkenning van het Romeinse Rijk als staatsreligie, waren de politieke machten van het Romeinse Rijk in staat politieke stabiliteit te verkrijgen. En door aan te duiden dat'iedereen die kerk binnen ging gedoopt werd', kon het Romeinse Rijk de verschillende mensen van zijn velen kolonien verenigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik ben het er in elk geval niet mee eens dat je perse gedoopt moet zijn om zijn ''eeuwige zaligheid'''te ontvangen, wat dat dan ook mag zijn

Paul C Jong bedoelt er eigelijk mee dat we niet gered kunnen worden zonder dat we 'het geloof in het doopsel van Jezus' hebben.Want hij zegt dat tegenwoordig de meeste mensen die in Jezus geloven, niet in het doopsel van Jezus geloven, het 'water', maar alleen in Zijn dood aan het kruis

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben het er in elk geval niet mee eens dat je perse gedoopt moet zijn om zijn ''eeuwige zaligheid'''te ontvangen, wat dat dan ook mag zijn

Huh? Hoe kan je het ergens niet mee eens zijn als je niet weet wat er bedoeld wordt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er staat in Johannes 3:16 dat "ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft". Er staat dus niet dat "ieder die in Hem gelooft en gedoopt is niet verloren gaat."

Ik heb dat boek van Paul C. Jong nooit gelezen, maar wat ik hier in dit topic lees vind ik inlegkunde. Ik vind Jezus in de Bijbel heel sterk naar voren komen als Iemand die vooral naar je hart kijkt. Dus als iemand een oprechte keuze heeft gemaakt voor God maar nooit gedoopt is, geloof ik absoluut niet dat hij niet in de hemel kan komen.

Natuurlijk is de doop belangrijk, anders zou Jezus zich niet hebben laten dopen. Het is een mooi symbool, ook een mooie manier om lichamelijk te ervaren dat God je 'schoonwast' en het is een krachtige manier om aan anderen te laten zien dat je voor God hebt gekozen. Maar ik vind nergens in de Bijbel terug dat je zonder de doop geen kans hebt op eeuwig leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is dus
niet
tegen ons, niet-joden, gezegd!

Juist wel. De opdracht werd gegeven aan de volgelingen van Jezus Christus. Deze volgelingen moesten de hele wereld in gaan (waar de heidenen woonden) en het evangelie aan de hele schepping verkondigen (de heidenen) en hen dopen, als ze geloven.

Mar. 16

14 Daarna verscheen Hij aan de elven zelf, terwijl zij aanlagen, en Hij verweet hun hun ongeloof en hardheid van hart, omdat zij hen niet geloofden, die Hem aanschouwd hadden, nadat Hij opgewekt was. 15 En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping. 16 Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden.

Ik sluit me aan bij veel andere posters. Door geloof wordt je behouden. Maar áls je gelooft en Jezus dus als Redder en Heer hebt aangenomen, doe je ook de anderen dingen waarmee Hij blij wordt en je gezegend wordt. Je neemt het kruis op en volgt Hem in alles. Je laat je dopen, verkondigt het evangelie, gaat anderen dopen, geneest anderen in Jezus' Naam enz. . Je volgt Jezus in alles.

De doop draagt dus niet bij aan je redding, maar als je gelooft en bent gered, doe je ook de andere dingen die een christen (een volgeling van Jezus) doet, waaronder de doop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Er staat in Johannes 3:16 dat "ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft". Er staat dus niet dat "ieder die in Hem gelooft
en gedoopt is
niet verloren gaat."

smile.gif nee, er staat OPDAT voor. En dat is nogal een cruciaal verschil. Het valt me op dat het vaak wordt weggelaten door mensen die geloven in sola fide. Maar het is toch vrij cruciaal:

Ik reed hard, opdat ik op tijd zou komen. Maar door files kwam ik toch te laat.

De term "opdat" wil zeggen dat een doel wordt beoogd, niet dat het wordt bereikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

smile.gif
nee, er staat OPDAT voor. En dat is nogal een cruciaal verschil. Het valt me op dat het vaak wordt weggelaten door mensen die geloven in sola fide. Maar het is toch vrij cruciaal:

Ik reed hard,
opdat
ik op tijd zou komen. Maar door files kwam ik toch te laat.

De term "opdat" wil zeggen dat een doel wordt beoogd, niet dat het wordt bereikt.

verbaasd.gif

Dat is in deze zin helemaal geen cruciaal verschil. God heeft zijn Zoon gegeven opdat iedereen die in Hem gelooft niet verloren gaat. Uit de Bijbel blijkt dat God zijn doel heeft bereikt, dus je kunt ervan uitgaan dat iedereen die in Hem gelooft niet verloren gaat.

Om op jouw voorbeeld in te gaan: "Ik reed hard, opdat ik op tijd zou komen." In jouw geval kan het inderdaad zo zijn dat je je doel niet bereikt, want je bent een mens. In het geval van God kun je ervan uitgaan dat Hij wél zijn doel bereikt, want Hij is God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Barbapapa schreef:

Quote:

Juist wel. De opdracht werd gegeven aan de volgelingen van Jezus Christus. Deze volgelingen moesten de hele wereld in gaan (waar de heidenen woonden) en het evangelie aan de hele schepping verkondigen (de heidenen) en hen dopen, als ze geloven.

Daarin vergis je je, want dat zou wel gebeurd zijn, als het volk Israel Hem aangenomen zou hebben. Maar dat hebben zij niet gedaan zodat Lucas in Hand.28.2 en 27 schreef:

'Ga heen tot dit volk en zeg:Met het gehoor zult gij horen en gij zult het geenszins verstaan en ziende zult gij zien en niet opmerken, want het hart van dit volk is vet geworden en hun oren zijn hardhorend geworden en hun ogen hebben zij toegesloten, dat zij niet zien met hun ogen en met hun oren niet horen en met hun hart niet verstaan en zij zich bekeren en Ik hen zou genezen'

Het was dus finaal afgelopen met het bemiddelende volk Israel om de volkeren het evangelie te brengen en hen te dopen. Maar dán wordt Paulus geroepen, om zijn evangelie onder de heidenen te gaan verkondigen. Die opdracht kreeg hij in Galaten 1 vanaf vers 15, waar hij schreef:

Maar toen het Hem, de mij van de moederschoot aan afgezonderd en door zijn genade geroepen heeft, behaagd had zijn Zoon in mij te openbaren, opdat ik Hem onder de heidenen verkondigen zou...'

Die Zoon nu, die in Paulus geopenbaard werd, was niet Jezus, maar de Géést die in Jezus was. En die Géést moest Paulus dus onder de heidenen gaan verkondigen. Een waterdoop kwam daar niet bij te pas en het volk Israel werd daarbij uitgeschakeld. zoals je dat zélf kan lezen in de verzen die ik voor je citeerde!En Paulus is de énige apostel, die zich een apostel der heidenen noemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals ik je al eens eerder vanuit de Bijbel heb laten zien, kwam daar de waterdoop wél aan te pas. Johannes, Jezus, de discipelen, Filippus, Petrus.. allen doopten met water en (met uitzondering van Johannes) allen doopten met de Heilige Geest.

Verder zeg ik niets over Israël, maar probeer je mij volgens mij bepaalde woorden in de mond te leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 years later...

Hij baseert de tekst dat je naar de hel gaat wanneer je niet gedoopt bent op de brief van 1 Petrus:

21 en dat water is een voorafbeelding van het water van de doop, waardoor u nu wordt gered. De doop wast niet het vuil van uw lichaam, het is een vraag aan God om een zuiver geweten. Hierom kunt u vragen dankzij de opstanding van Jezus Christus, 22

Heb zojuist dit boek gelezen, vanwaar deze reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

a) Lijkt me een rare theorie als 'de zonden van de wereld' bij de doop van Jezus door Johannes werden gelegd. Waar is deze op gebaseerd?

B) God zalft ook 'onheilige' mensen, zoals David en de andere koningen van het OT, en de profeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
a) Lijkt me een rare theorie als 'de zonden van de wereld' bij de doop van Jezus door Johannes werden gelegd. Waar is deze op gebaseerd?

B) God zalft ook 'onheilige' mensen, zoals David en de andere koningen van het OT, en de profeten.

B) ja okay, ze werden geheiligd door de zalfolie. exodus 30 Met deze heilige zalfolie 26 moet je de ontmoetingstent zalven, de ark met de verbondstekst, 27 de tafel en de lampenstandaard met alle bijbehorende voorwerpen, het reukofferaltaar, 28 het brandofferaltaar met het gerei, en het wasbekken en het onderstel ervan. 29 Hierdoor wijd je deze voorwerpen en worden ze allerheiligst; alles wat ermee in aanraking komt wordt zelf ook heilig. 30 Zalf ook Aäron en zijn zonen; zo heilig je hen om mij als priester te kunnen dienen.

Als Hij toen al tot zonde was gemaakt, kan het nooit zijn, dat God daarna zegt: Dit is Mijn geliefde Zoon, dat zei Hij namelijk niet toen Hij aan het kruis was. Hij is tot zonde gemaakt, daarom was Hij gescheiden van de Vader.

a) Weet ik niet, dat lees ik op internet gelijk als ik zijn naam intyp.

http://www.thebereans.net/arm-pauljong.shtml

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid