Spring naar bijdragen

Een "half" gelovige jongen, en nu?


Aanbevolen berichten

Quote:

Tja, ik ben in bepaalde opzichten veel te direct waarschijnlijk. Ik zou, als ik jou was, op hem afstappen en zeggen "Ik zie het wel met je zitten maar ik wil wel duidelijkheid over hoe en wat je gelooft." Maar ik ben jij niet.

Ik ben het hier wel mee eens

Openheid is vaak het beste, als hij weet wat belangrijk voor jou is geef je hem daarmee ook een beetje inzicht in dingen die jou drijven, dingen waar jij voor gaat.

Ik begrijp het probleem wel, als ik jouw posts zo lees is geloof best een heel belangrijk onderdeel van je leven. Het is dan ook best moeilijk om iets aan te gaan met iemand voor wie het op een 4e, 5e of laatste plek komt in zijn leven. 'T is ook niet zoiets als andere hobby's hebben ofzo, dat je hem de tijd gunt om z'n voetbal te kijken en dat hij je de ruimte gunt om je geloof te hebben. Als geloof een eerste plaats in je leven inneemt wil je ook dat dat geloof in jullie relatie een vooraanstaande plaats heeft, je hebt het dan niet alleen over samen naar de kerk gaan, maar ook over samen bidden, samen dingen bij de Heer brengen waar je je zorgen om maakt en samen Gods leiding zoeken in jullie relatie.

Ik merk zelf persoonlijk dat je geloof een volledig nieuwe dimensie krijgt als je dat samen kan beleven en ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om te bepalen of je voor deze relatie moet gaan of niet. Maar waarom je geloof hierbij niet in praktijk brengen knipoog_dicht.gif ? Ik zou zeggen bid ervoor en vraag of de Heer je hierin wil leiden. Wat de jongen betreft, ik zou zeggen wees open en vertel hoe je hier in staat, dan creeër je ook geen valse verwachtingen bij hem en geef je hem ook eerlijk de keuze of dit is wat híj wil in een relatie.

Veel sterkte met je dilemma flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zo open ben ik dus niet.

Hou me liever op de achter grond en zoek dingen eerst uit voordat ik een stap onderneem.

Ook al kan ik over sommige onderwerpen heel open zijn, als het over mezelf gaat.

Maar wat verliefde gevoelens betreft, ben ik enorm gesloten!

Bidden is iets wat ik ook zeker doe knipoog_dicht.gif

Over valse hoop geven, hebben vrienden ook al gewaarschuwd knipoog_dicht.gif

Vind het wel lastig, vraag hem soms wat en krijg dan vervolgens geen antwoord, hoe belangrijk die vraag ook is, wat ik hem dan ook duidelijk maak!

Dank je Ecclesiastes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmm, misschien kan ik je wat advies geven wat voor mij en mijn toemalige vriendin-to-be (en tegenwoordig mijn verloofde) goed werkte... Wij wisten ook niet zo goed van elkaar waar we precies stonden in het geloof, maar we zijn toen een aantal keren samen met een groepje naar een aantal christelijke events geweest (Jongerendag, Baan7, Flevo, belijdenis van een kennis, doopdienst van vrienden etc.). Door nadien met elkaar hierover te praten kregen we ook een redelijk goed beeld van elkaar. Doordat je dan iets hebt om over te praten. (Baan7 was bijv. voor ons iets te charismatisch, niets ten nadele van het goede werk dat ze daar doen trouwens!) Dan is het niet zo gedwongen alsof je een soort verhoor over iemands geestelijke toestand houdt. Bovendien was het lekker vrijblijvend omdat we met een groepje waren, we waren dus niet aan het 'daten', dus die relationele spanning was er niet.

Ik weet niet of je wederzijdse christelijke vrienden hebt met deze jongen om dit soort dingen mee te doen? Anders is er altijd nog de mogelijkheid om hem mee te vragen met je eigen groep...

Ik hoop dat je er wat aan hebt, sterkte flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit was ik ook van plan knipoog_dicht.gif

We gaan met onze club van de kerk regelmatig dingen doen met ROJ.

Vaak gezellig met een klein moment van serieus gedeelte knipoog_dicht.gif

Binnenkort hebben we een dag dat we samen ergens heen gaan en dan eerst een half uur mogen fietsen, dit zal wel, net als al eerder gebleken, tot goede gesprekken leiden knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ongewild ga je aan hem denken.

Op momenten dat het gewoon niet uitkomt en je daardoor de domste fouten maakt!

Balen dat ik niet meer hetzelfde als hem reis...

Echt, verliefd zijn... Af en toe heerlijk, maar nu komt het me gewoon niet uit puh2.gif

Daarnaast heb ik hem eigenlijk maandag en dinsdag niet gesproken... niet heel erg, tenzij je wat wil vragen.... en vandaag weer niet, maarja ben dan ook pas net thuis en hij zal al wel slapen knipoog_dicht.gif

Pff verliefd zijn, het meest heerlijke, maar het meest verschrikkelijke tegelijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid