Spring naar bijdragen

Kerk in de Gemeente Groningen


Aanbevolen berichten

Heej, dank je wel voor de info.

Zoals gezegd: zondag eerst dus maar eens kijken bij de gemeente die puur op geografische gronden mijn gemeente is (Ark), mocht dat niet klikken dan ga ik verder kijken, bij de Immanuel, de Nieuwe Kerk en natuurlijk ook bij jou.

Tussen de diensten door die ik nog 'gewoon' in Rotterdam ben, want aangezien ik daar nog in ambt ben (medediaken bye.gif), heb ik ook daar nog mijn verplichtingen. Vandaar ook dat ik ook eerst wordt teruggeperforeerd.

Ik geef wel een seintje als ik na veel teleurstellingen behoefte heb aan verwelkoming in een kerk (laat ik hopen dat het niet nodig is en dat ik als newbie wordt opgemerkt yes.gif ).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kennen jullie dat verhaal van die user die voor het eerst in een nieuwe stad naar de kerk zou gaan?

Nou ze ging dus niet.... noparty.gif

Om iets over half 10 besloot namelijk een duif mijn keuken in te vliegen en flink in paniek te zijn boosrood.gif .

En dus kon ik niet weg (ik ga niet de deur uit met een paniekerige duif in huis). Heb alle deuren maar dichtgedaan, duif in de keuken bij laten komen en mezelf opgesloten in de woonkamer. Computer aan en via internet de dienst uit mijn oude kerk meegevierd. Lang leve het nieuwe systeem van kerktelefoon worshippy.gif .

Uiteindelijk na 2 uur de dierenambulance gebeld, maar voordat die er waren is na 3 uur de duif toch nog zelf weggevlogen (en kon ik eindelijk gaan ontbijten, lunchen en de keuken vervolgens ontdoen van duivenpoep)

Volgende week: nieuwe ronde, nieuwe kansen yes.gif .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat had eventueel gekund ja, maar 's middags of 's avonds naar de kerk gaan zit niet zo in m'n systeem (behalve in kloosters dan). Heb er nog even aan gedacht, maar aangezien ik wel al een dienst had gevolgd en mijn schema voor de tweede dag in de soep lag heb ik er voor gekozen om thuis te blijven.

Dan had ik ook zeker naar de Martini moeten gaan bedenk ik me nu, want volgens mij is dat de enige PKN met twee diensten in Groningen en van andere kerkgenootschappen heb ik te weinig weet om zo maar langs te gaan (als in, ik ken de gebruiken, gewoontes en 'mores' niet om bijv. zo maar bij een CGK, GKV of GerGem aan te schuiven).

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid