Spring naar bijdragen

Webshop christelijke (rock)albums


Aanbevolen berichten

Dag,

De afgelopen maanden ben ik mij wezen informeren over het opstarten van een webshop. Deze mogelijkheid kwam voorbij: christelijke rockmuziek.

Ik vroeg mij af, is hier vraag naar? wat is jullie advies of kritiek?

Ik had hier net een heel uitgebreide SWOT-analyse neergeplant, maar de site gaf een error. Ik heb geen zin dat op dit late tijdstip nog te reproduceren.

Ik heb ervaringen met webbuilding/design en marketing en communicatie. En natuurlijk ben ik een heuse rocker. Het fijne is dat ik naar heel veel stijlen kan luisteren, en dus er wel wat van weet.

Als je ook in een dergelijk project geïnteresseerd bent, reageer maar!puh2.gif

god bless ya'll

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, dat ben je niet. De meeste christelijke metal is zooi - en dan doel ik op de wat extremere subgenres en negeer ik even de positieve uitzonderingen door inderdaad te chargeren. In de hard- en metalcore zijn wél heel veel goede christelijke bands te vinden. In de 'mainstream' rock- en alternatieve rockwereld daarentegen is het niveau doorgaans bedroevend.

Daarbij vind ik de scheiding tussen christelijke en niet-christelijke muziek/bands erg geforceerd, onnatuurlijk en ervaar ik die als totaal onzinnig en buitengewoon irritant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En daarbij, die muziek is toch wel al via internet te koop. Nou ja, het voordeel wat je zou kunnen doen is het gebruikersvriendelijker aanbieden, door niet via creditcard te laten betalen. Maar dan nog, muziek die wat lastiger te bestellen is, zal voor zo'n shop wel weer niet mainstream genoeg zijn. En het is lastig om het nog voordelig te houden, zeker nu het zo goedkoop is om uit de VS te bestellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt mij ook behoorlijk moeilijk om contracten te krijgen met christelijke labels als beginnende webwinkel. Vooral omdat bijvoorbeeld youmakemusic.com (van Volkoren/Sallyforth) al heel wat alternatief christelijke muziek aanbied.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De markt ligt in de tweedehands rock en metal, voor alle ècht bekeerde christenen die deze verderfelijke muziek de deur uit doen.

Misschien is de tweede hands business wel wat, cd's hebben de nare eigenschap om uitverkocht te raken en niet meer bijgeperst te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De markt ligt in de tweedehands rock en metal, voor alle ècht bekeerde christenen die deze verderfelijke muziek de deur uit doen.

Dat lijkt me een geweldige idee idd. Maar het nadeel is dat deze echte waere radicale christenen hun cd's meestal verbranden, verknippen of weet ik wat allemaal, maar deze verderfelijke zonden niet aan een ander willen doneren.

Jammer, want het zou een gat in de markt zijn. Een ander idee was dan om die cd's op te slaan, zodat die als die vurige christen weer een beetje afgekoeld is, ze weer voor een kleine vergoeding kan terug kopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik had hier net een heel uitgebreide SWOT-analyse neergeplant, maar de site gaf een error. Ik heb geen zin dat op dit late tijdstip nog te reproduceren.

Kijk eens onder 'Mijn account (bovenaan in de groene balk, helemaal rechts) - concepten' smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Kijk eens onder 'Mijn account (bovenaan in de groene balk, helemaal rechts) - concepten'
smile.gif

SWOT-analyse:

Sterkten:

- Goed bekend met de doelgroep

- Handig met design, webbuilding

Zwakten:

- Middelen en vaardigheden minder dan concurrent

- Webshop moet nog opgestart worden

- Hoge kosten voor bestellen in kleine hoeveelheden

- Naam moet nog bebouwd worden

- Laag startbudget

Kansen:

- Behoefte bij klanten

- Concurrentie vaak lange levertijd

- Concurrentie vaak beperkt beschikbaar

- Gemakkelijk specifiek adverteren

- Fans bepaalde bands bestellen nog steeds albums

Bedrijgingen:

- Grote concurrenten

- Economische recessie

- Veel muziek wordt gedownload

Dankje... was eigenlijk niet superuitgebreid maar het moet een swot voorstellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarop baseer je de gedachte dat er behoefte is bij klanten aan nóg een webshop terwijl er al duizenden zijn die ongetwijfeld veel goedkoper aanbieden dan jij het ooit kunt doen?

Hoe bedoel je dat de concurrentie vaak 'beperkt beschikbaar' is?

De fans van bepaalde bands bestellen nog steeds albums inderdaad, zelfs vinyl is weer hot. Maar die mensen komen toch al wel vrij gemakkelijk aan hun platen of hebben hun adressen. Hoe denk je ooit jezelf in de markt te zetten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...] SWOT-analyse:...- Naam moet nog bebouwd worden

En er zóu een kans kunnen zijn, alleen acht ik die erg klein. Nog een nadeel trouwens is dat je niet bekend bent in het wereldje achter de schermen. Uit ervaring weet ik dat dit ook een groot nadeel kan zijn. Ook omdat leveranciers zelf bepalen of ze aan je leveren omdat er al zoveel zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid